Jeep „Trail Rated” – co oznacza ten certyfikat?
Trail Rated to coś więcej niż tylko znaczek, to rozpoznawalna metodologia i gwarancja. W jakich kategoriach sprawdzane są zatem możliwości off-roadowe najtrwalszych modeli Jeepa?
Samochody Jeep z oznakowaniem Trail Rated poddawane są serii szczegółowych testów stworzonych specjalnie po to, aby udowodnić doskonałe możliwości off-roadowe na najbardziej wymagających szlakach świata. Proces testowania rozpoczyna się w dziale badawczo-rozwojowym Jeepa, kontynuowany jest w lodowatych temperaturach w północnym Michigan, a kończy się wśród głazów Rubicon Trail – najtrudniejszym terenie testowym na świecie.
Znaczek „Trail Rated” potwierdza, że samochód został tak zaprojektowany, aby skutecznie przejść testy w pięciu kategoriach, aby spełnić najwyższy poziom wymagań przewidzianych dla samochodów terenowych.
Przeczytaj: TEST Jeep Renegade 2.0 MJD Trailhawk – gotowy na wyzwania
Obecnie wersja Trailhawk Jeepa Renegade, Compassa, Cherokee i Grand Cherokee, a także wszystkie modele Jeepa Wrangler, dumnie prezentują odznakę Trail Rated.
Nowe modele Jeepa z napędem hybrydowym typu plug-in – Renegade i Compass 4xe, które wkrótce zostaną wprowadzone na rynek – zostały opracowane zgodnie z tą metodologią. W efekcie, już w chwili premiery, zarówno wersja Off-Road serii specjalnej First Edition, jak i wersje Trailhawk obydwu modeli 4xe będą posiadać prestiżowy emblemat Trail Rated.
Sprawdź: Test Jeep Grand Cherokee Trackhawk – potwór wprost z horrorów
Emblemat Trail Rated potwierdza wyniki testów w pięciu kategoriach:
- Napęd
Samochody Jeep 4×4 z emblematem Trail Rated® wyposażone są w różne układy napędu na cztery koła, zapewniające wystarczającą trakcję i możliwości, aby poradzić sobie w najcięższym terenie na świecie. Trakcja Trail Rated oznacza utrzymanie pod kontrolą ruchu samochodu na śniegu, piasku czy w błocie. Testy przyczepności przeprowadza się w „dzikich terenach”, na śliskich drogach (mokre, zabłocone, ośnieżone) oraz stromych podjazdach.
- Głębokość brodzenia
Jeepy 4×4 Trail Rated wyposażone są w dodatkowe uszczelnienie układów elektrycznych i nadwozia oraz wysoko umieszczony wlot powietrza.
- Zwrotność
Jeepy 4×4 oznaczone Trail Rated umożliwiają przejechanie przez ciasne zakręty, uniknięcie sytuacji awaryjnych i uszkodzeń nadwozia dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu oraz zoptymalizowanemu rozstawowi osi, które pozwalają na precyzyjne i pewne prowadzenie w każdych warunkach. Im mniejszy promień skrętu, tym większy potencjał samochodu do pokonywania ciasnych luk.
Warto przeczytać: Test Jeep Wrangler Rubicon V6 3.6 284 KM 4×4 – wszędołaz
- Artykulacja zawieszenia
Utrzymanie kół na powierzchni drogi pozwala na ciągłą jazdę. Gdy jedno lub więcej z nich unosi się, elastyczne zawieszenie pozwala na dłuższe utrzymanie kontaktu pozostałych kół z nawierzchnią, zapewniając za każdym razem maksymalną możliwą przyczepność.
- Prześwit
Jeepy 4×4 są testowane pod kątem możliwości pokonywania przeszkód na podstawie kryteriów takich jak: prześwit, kąt natarcia, kąt rampowy i kąt zejścia, aby zagwarantować możliwość pokonywania kłód, skał i nierównego terenu.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: