Jeep Grand Cherokee SRT kontra samolot
Pojedynki samochodów z samolotami widzieliśmy już kilka razy. Jednak po raz pierwszy w takiej konkurencji startuje SUV. Jednak nie jest to zwykła „bulwarówka” służąca do rodzinnych wycieczek poza miasto.
Kilka tygodni temu na obiekcie Blyton Park Driving Center w brytyjskim Lincolnshire zameldował się Jeep Gran Cherokee SRT oraz samolot Silence SA100 Twister. Organizatorzy tego wydarzenia jako pierwsi postanowili porównać SUV-a z napędem 4×4 z maszyną latającą.
Tor o długości 2,89 km jest zwykle wykorzystywany przez amatorów ścigania lub przez lokalny aeroklub. Tym razem pojawiła się tam maszyna z silnikiem V8 Hemi o pojemności 6,4 litra. Z takim agregatem dość duży samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w niecałe 5 sekund. Za kółkiem 461-konnego SUV-a usiadł Ed Morris, znany również jako najmłodszy brytyjski kierowca, który wystartował w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Obie maszyny miały wyznaczone porównywalne tory – jeden na ziemi, drugi w powietrzu. Obie maszyny rozpędziły się maksymalnie podczas przejazdu do 225 km/h. Wynik końcowy jest zaskakujący. Jeep Grand Cherokee SRT uzyskał czas 1:13,40 podczas gdy samolot był nieznacznie wolniejszy, meldując się na mecie z czasem 1:14.34.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: