Jedyna kobieta w rallycrossie
Mistrzostwa Polski Rallycross rozpoczęte! W pierwszy weekend kwietnia na torze w Austrii odbyły się połączone rundy czempionatów Polski, Czech i Austrii. Nie zabrakło kobiecych akcentów - jako jedyna na torze płeć piękną reprezentowała Kamila Maciaszek w BMW 318is, zajmując piąte miejsce w Dywizji 2.
Austria przywitała zawodników ładną pogodą, jednak wielu z nich narzekało na stan nawierzchni toru, ponieważ dopiero w piątek nad Nordringiem wyszło słońce i powoli wysuszało glebę. Rywalizacja kierowców z trzech krajów przyniosła kibicom wiele emocji i z pewnością poprawiła ich widowiskowość. Nastąpiły pewne zmiany regulaminowe i od tego sezonu dopuszczono do punktowania w mistrzostwach Polski zawodników, których auta spełniają wymogi regulaminu Pucharu Europy Strefy Centralnej.
Kamila Maciaszek w Austrii |
Fot. Rallyart
|
W Dywizji 2 Kamila Maciaszek walczyła z czterema panami z Austrii i Czech. Po swoim pierwszym starcie w sezonie opowiedziała o rywalizacji:
– Długo czekałam na początek sezonu i jestem mega szczęśliwa, że już się rozpoczął. Tor szybki i bardzo wymagający ze względu na dosyć grząski szuter. Jechało się wspaniale, uwielbiam nowe tory. Zawsze jest to niezła szkoła jazdy i ogromna frajda. W Div 2 po zmianie regulaminu dopuszczono auta z napędem na przednią oś, co troszkę utrudniło rywalizację i podniosło poprzeczkę. W mojej klasie póki co są sami doświadczeni kierowcy i potężne auta. I z tego się w sumie cieszę, bo będzie to ode mnie wymagało wiele pracy, a tym samym rezultaty powinny bardziej owocne. Minusem są oczywiście koszty bo tegoroczna konkurencja sprawiła, że znacznie wzrosły. Miło by było znaleźć sponsora na pozostałe starty. Jednego jestem pewna – będę walczyć do końca i tanio skóry nie sprzedam.
Piotr Dyjak w akcji na torze |
Fot. Rallyart
|
Z Polaków najlepiej podczas zawodów poradził sobie Piotr Dyjak, zajmując trzecie miejsce w najmocniejszej Dywizji 1. Swoim Lancerem EVO IX pokonał Focusa Hollera i Fiestę Zemana. Na siódmym miejscu w tej klasie uplasował sie Bohdan Ludowiczak w Focusie.
Piotr Dyjak relacjonuje: – Jestem oczywiście, bardzo zadowolony z rezultatu. To był mój pierwszy zagraniczny start i na początku byłem trochę stremowany. Dodatkowo w samochodzie pojawiło się kilka problemów i ogólnie pierwsza część zawodów wyszła nerwowo. Tor w Fuglau jest bardzo szybki i zróżnicowany pod względem poziomów. Część szutrowa z czasem się wybijała i powstawały głębokie wyrwy. Dodatkowo z pod kół aut poprzedzających leciały ogromne kamienie niszcząc szyby, intercoolery i inne elementy z przodu pojazdu. Niemniej jednak jazda tam dostarczała dużo przyjemności i emocji. Myślę, że dopuszczenie wszystkich czteronapędówek do Dywizji 1 to dobry pomysł. W garażach stoi sporo starszych, mocnych aut, którymi można się ścigać. Mistrzostwa Polski poza granicami oraz dopuszczenie kierowców zagranicznych jest w mojej ocenie kontrowersyjne. Rozumiem intencję zwiększenia frekwencji i uatrakcyjnienia zawodów, ale mogą powstać sytuacje, gdzie w klasach Mistrzostw Polski nie będzie Polaków. Czas pokaże. Zawsze w pierwszych rundach ilość zawodników nie była powalająca, ale to dotyczy nie tylko Polski.
Wyniki 1 rundy na Nordring:
Klasa narodowa
1. Krzysztof Skorupski
2. Chojnacki Jacek
3. Kacprzak Konrad
4. Naszkowski Piotr
5. Kempa Piotr
6. Maliński Rafał
Dywizja 1
1. Alois Höller (A) Ford Focus
2. Marek Zeman (CZ) Ford Fiesta ST
3. Piotr Dyjak (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX
4. Jürgen Stoitzner (A) Audi Coupé S2
5. Franz Spitaler (A) BMW M3
6. Peter Ramler (A) SEAT Leon
7. Bohdan Ludwiczak (PL) Ford Focus
8. Vratslav Kinter (CZ) Peugeot 206
Dywizja 1A
1. Stanislav Šušta (CZ) Skoda Fabia
2. Mario Petrakovits (A) SEAT Ibiza
3. Petr Bilek (CZ) Skoda Fabia
4. Jaroslav Kalný (CZ) Peugeot 206
5. Václav Veverka (CZ) Peugeot 206
6. Zdeněk Čermák (CZ) Skoda Fabia
7. Wolfgang Schorghuber (A) Skoda Fabia
8. Vaclav jun. Veverka (CZ) Peugeot 106
9. Jorg Rath (A) Peugeot 206
Dywizja 2
1. Roman Častoral (CZ) Opel Astra OPC
2. Josef Strobl (A) Mazda RX-8
3. Jaroslav Šrůt (CZ) Peugeot 206 RC
4. Christian Kopetzky (CZ) Peugeot 306 S16
5. Kamila Maciaszek (PL) BMW 318is
Dywizja 4
1. Jiří Calda (CZ) Peugeot 306
2. Jan Skála (CZ) Peugeot 205
3. Klaus Freudenthaler (A) SEAT Ibiza
4. Sven Förster (A) VW Golf GTI 16V
5. Karel Václavík (CZ) VW Golf GTI 16V
6. Tomáš Hurt (CZ) Peugeot 206
7. Michael Stoklassa (A) BMW 325i
8. Ronald Ley (A) Skoda Felicia
9. Peter Freinberger (A) BMW 635 CSI
10. Tomasz Chodorski (PL) BMW 318is
11. Jaroslav Samec (CZ) Peugeot 206
12. Koberl Markus (A) Mazda 323
13. Marek Sekenina (CZ) Skoda Felicia
14. Richard Forster (A) VW Golf I GTI
15. Jiri Kazil (CZ) VW Golf III turbo
16. Reinhard Schellenbacher (A) Opel Corsa
17. Leopold Zach (A) VW Golf II
18. Witold Starobrat (PL) BMW 318is
19. Dieter Kahri (A) Fiat Coupe Turbo
20. Josef Tod (A) Ford Escort RS 2000
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Kamila Maciaszek jest the best! Dziewczyna mimo nieporównywalnie słabszego auta potrafi jeździć!!! Trzymam kciuki!
Anonymous - 5 marca 2021
Kamila Maciaszek jest the best! Dziewczyna mimo nieporównywalnie słabszego auta potrafi jeździć!!! Trzymam kciuki!