Jednym ciągnikiem siodłowym ciągnął dwie naczepy! I jego kolega też
Zatrzymane transporty przypominały trochę tak zwane „stonogi”, ale to nie były dzielone naczepy do przewozu kontenerów, kierowcy nie mieli zezwoleń na przewóz ponadnormatywny, a przede wszystkim tego typu zespoły pojazdów nie mogą poruszać się po polskich drogach.
Na parking strzeżony trafiły dwie ciężarówki skontrolowane na ekspresowej „trójce” koło Gorzowa Wielkopolskiego. Tamtejsi inspektorzy zwrócili uwagę na dwa, jadące jeden za drugim, dość nietypowo wyglądające zestawy. W obydwu przypadkach jeden ciągnik siodłowy ciągnął dwie naczepy. Takie zespoły pojazdów, zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem nie powinny poruszać się po drogach. Mimo to, przy ich pomocy polski przewoźnik realizował transport do Norwegii.
Czy to rekord? Wiózł ładunek za ciężki o 65 ton!
Ciężarówki zostały zważone i zmierzone. Okazało się, że są za ciężkie, za długie i za wysokie. Jedna ważyła 85 a druga 85,7 tony pomimo, że limit to 40 ton. Długość każdej z nich została przekroczona o ponad dziewięć metrów. Obie były również za wysokie o prawie 30 cm. Kierowcy nie posiadali zezwoleń na przejazd takich pojazdów nienormatywnych, a transport nie był pilotowany.
Jechał 100-tonowym zestawem bez zezwolenia i wiózł jeszcze na nim osobówkę!
Kierowców ukarano mandatami, a pojazdy usunięto na parking. Odpowiedzialność finansowa czeka teraz przedsiębiorcę, wobec którego zostaną wszczęte postępowania administracyjne w sprawie nałożenia kary pieniężnej.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: