
Jazda bokiem? Ten samochód to potrafi, ale to nie tak, jak myślisz [wideo]
Hyundai opracował rozwiązanie, które powinno zachwycić wszystkich, którzy z przerażeniem myślą o niektórych manewrach.
Spis treści
- Jazda bokiem – jak działa e-corner
- Jazda bokiem i… nie tylko bokiem.
- Jazda bokiem i system e-Corner – zobaczcie go na wideo
Hyundai Mobis to podmiot funkcjonujący w grupie Hyundai Motor Group, odpowiedzialny za opracowanie interesującego systemu e-Corner. System ten pozwala bowiem, by samochód – dosłownie – jechał bokiem.
Jazda bokiem – jak działa e-corner
Pisząc „jazda bokiem” nie mamy tu oczywiście na myśli driftingu, lecz ponadprzeciętną manewrowość auta zapewnianą przez system e-Corner. Rozwiązanie to zaprezentowano na specjalnie przygotowanym, testowym modelu Hyundai Ioniq 5. Samochód ten raz na zawsze rozwiązuje jakiekolwiek problemy z parkowaniem równoległym. Wystarczy podjechać obok wolnego miejsca na parkingu, następnie skręcić koła aż o 90 stopni i po prostu wjechać w wolną przestrzeń. Żadnej „koperty” ani innych, sprawiających wielu kierowcom kłopot, manewrów nie trzeba tu wykonywać. W równie prosty sposób auto wyjedzie bezproblemowo z zajmowanego miejsca parkingowego i to nawet wtedy, gdy inne pojazdy zbliżą się do naszego dosłownie na centymetr o zderzaka. Skręcamy koła o kąt prosty i po prostu wyjeżdżamy.
Jazda bokiem i… nie tylko bokiem.
System e-Corner Hyundaia ułatwia nie tylko parkowanie w miejscach równoległych, ale także zawracanie. O ile w przypadku parkowania równoległego wszystkie cztery koła skręcały o 90 stopni, to system ten jest na tyle elastyczny, że można skręcać każde koło niezależnie, można też skręcił koła tylko na jednej osi, dowolnie wybranej. Dzięki takiej elastyczności auto potrafi dosłownie zawrócić w miejscu. Innymi słowy promień skrętu staje się w takim przypadku połową długości nadwozia auta. Ciaśniejszego nawrotu wykonać już się fizycznie nie da. Jedną z mniej spektakularnych funkcji, jakie może realizować e-Corner jest np. płynniejsza zmiana pasa ruchu na trasach szybkiego ruchu. Poprzez odpowiednie skręcenie kół na obu osi, samochód może jechać po przekątnej, choć nadwozie dalej jest ustawione we właściwym kierunku pasa ruchu.
Jazda bokiem i system e-Corner – zobaczcie go na wideo
Poniższy film dokładnie pokazuje jak bardzo e-Corner potrafi ułatwić manewrowanie samochodem, parkowanie, zawracanie, zmianę pasa czy wyprzedzanie. Zobaczie sami:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: