
Japonia rozważa zakaz eksportu luksusowych samochodów do Rosji. Którzy producenci na tym stracą?
Japonia planuje nałożyć na Rosję sankcje, w ramach których zakaże tam eksportu dóbr luksusowych, w tym samochodów. Którzy producenci aut najbardziej dotkliwie odczują tę decyzję?
Jak donosi agencja Kyodo, Japonia zamierza nałożyć na Rosję sankcje, w ramach których zakaże tam eksportu dóbr luksusowych, w tym samochodów. Ostateczna decyzja, co do sankcji, ma zostać podjęta w ostatnim tygodniu marca.
Zgodnie z doniesieniami agencji Kyodo, pojazdy mają w grupie dóbr luksusowych aż 42% udziałów, a przychody z biznesu miały wynieść w 2020 roku około 630 milionów jenów (czyli ponad 5 miliardów dolarów). W 2021 roku eksport z Japonii do Rosji wyniósł 190 tysięcy samochodów, zarówno nowych jak i używanych.
Już wcześniej, tuż po wybuchu wojny w Ukrainie, decyzję o wstrzymaniu dostaw do Rosji podjęli tacy producenci samochodów, jak Toyota, Honda, Mazda i Nissan. Infiniti miało wycofać się z rosyjskiego rynku, ale w połowie marca rzecznik marki w Rosji miał powiedzieć, że opuszczenie rynku nie jest omawiane.
Japońskie marki w większości stanęły w jednym szeregu z europejskimi i amerykańskimi, bojkotując Rosję. Jeśli tak dalej pójdzie, to tamtejsi klienci już wkrótce zostaną na dobre odcięci od dostępu do zagranicznej motoryzacji. Zostaną im tylko Łady…
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: