Jan Kisiel startuje w DTM Trophy za kierownicą Mercedesa-AMG GT
Jan Kisiel to młody, ale doświadczony zawodnik – karierę rozpoczął w 2002 r., w kartingu. Z sukcesami startował w wielu międzynarodowych seriach wyścigowych. W 2019 r. w mistrzostwach GT4 European Series, za kierownicą Mercedesa-AMG GT4 w barwach Leipert Motorsport.
W sezonie 2020 Jan Kisiel ponownie wsiada za kierownicę Mercedesa-AMG GT4 – to wyścigowa wersja „hardkorowego” seryjnego modelu AMG GT R i „młodszy brat” cenionego Mercedesa-AMG GT3. Do napędu auta służy 4-litrowy silnik V8 biturbo umieszczony za przednią osią (tzw. przedniocentralna konfiguracja), co zapewnia szczególnie korzystną charakterystykę prowadzenia.
GT4 wyróżniają wybrane panele karoserii z lekkich tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym, a także specjalna kontrola trakcji oraz stalowa klatka bezpieczeństwa, zapewniająca wysoki poziom ochrony kierowcy w razie wypadku. Zależnie od specyfikacji przyspieszenie od 0 do 100 km/h może zajmować poniżej 4 s, a prędkość maksymalna przekracza 250 km/h. Dotychczas model wywalczył m.in. trzy klasowe zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring.
Bardzo się cieszę, że nie muszę rozstawać się z AMG GT4 – to niesamowicie zwinny, agresywny samochód z wysokoobrotowym silnikiem V8. W moim GT4 cenię nie tylko właściwości jezdne, ale i lojalność. Jako wyścigowa maszyna cechuje go wysoka wytrzymałość i żywotność podzespołów. Liczę, że w tym sezonie dostarczymy naszym fanom wielu powodów do radości – powiedział Jan Kisiel.
W tym sezonie Jan Kisiel rywalizuje w DTM Trophy – to nowa seria wyścigów prowadzona przez ITR GmbH, organizatora kultowej serii DTM. Biorą w nich udział kierowcy w samochodach GT kwalifikujących się do kategorii FIA E2-SH i E2-SC, z silnikami o mocy 400-500 KM – takie maszyny oferuje wielu producentów, dzięki czemu rywalizacja jest barwna i zacięta. DTM Trophy ma charakter weekendowych, podwójnych rund – zarówno w sobotę, jak i w niedzielę odbywa się 30-minutowy wyścig sprinterski.
W sezonie 2020 kalendarz DTM Trophy przewiduje 6 wyścigów weekendów: Spa-Francorchamps (1-2 sierpnia), Lausitzring (21-23 sierpnia), Nürburgring Grand Prix (11-13 września), Nürburgring Sprint (18-20 września), Zolder (16-18 października) oraz Hockenheimring (6-8 listopada). W pierwszy weekend Jan Kisiel zajął 5. miejsce, natomiast dwa tygodnie później 3. miejsce zdobywając cenne punkty. Po dwóch wyścigach Jan ma na swoim koncie 55 punktów i zajmuje 3. miejsce w klasyfikacji generalnej.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: