
Jamie Chadwick pozostaje w Williamsie
Pierwsza mistrzyni W Series Jamie Chadwick pozostanie członkinią akademii zespołu Formuły 1 Williams w sezonie 2020. 21-latka będzie pełnić rolę kierowcy rozwojowego i spędzi jeszcze więcej czasu w symulatorze.
Pomimo młodego wieku, Brytyjka ma już na swoim koncie wiele sukcesów, a w minionym roku jako pierwsza kobieta wygrała słynny wyścig 24h Nürburgring. Chadwick zasłynęła już w sezonie 2015, kiedy to została mistrzynią Brytyjskich Mistrzostw GT.
„Miałam wspaniałą okazję współpracować z zespołem jako kierowca rozwojowy” – powiedziała. „Czas spędzony w symulatorze był bezcenny i cieszyłam się każdą chwilą, integrując się z ekipą. Nie mogę doczekać się dalszej pracy dla Williamsa w tym sezonie”.
Choć nie ogłosiła jeszcze swoich wyścigowych planów, Chadwick będzie prawdopodobnie bronić tytułu W Series i powalczy o kolejną nagrodę pieniężną. Jako jedyna stanie przed taką możliwością, bowiem od tego roku występy w kobiecej serii wyścigowej będą premiowane punktami do superlicencji – zgodnie z regulaminem FIA, w takiej sytuacji mistrzowie są pozbawieni możliwości ponownego uczestnictwa w serii.
W ramach swojej roli w Williamsie, Chadwick pracuje w symulatorze ekipy, doskonaląc swoje umiejętności oraz pomagając w rozwoju i ustawieniu samochodów. Ponadto, Brytyjka spędzi wraz z zespołem kilka weekendów wyścigowych, aby uczyć się pracy w środowisku Formuły 1.
Pełniąca obowiązki szefowej zespołu Claire Williams dodała:
„Cieszę się, że Jamie Chadwick pozostanie w akademii Williamsa na ten rok. Z radością obserwowałam jak się rozwija i pokazuje swoje umiejętności, zarówno u nas, jak i podczas wyścigów W Series. Jamie jest świetna w promowaniu obecności kobiet w sporcie motorowym i jestem dumna z jej pracy”.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: