Jakiego auta pragną kobiety?
Gdyby to kobiety miały sprawić sobie samochód z okazji Dnia Kobiet, najchętniej kupiłyby Opla Corsę, a w dalszej kolejności Volkswagena Golfa i Toyotę Yaris - tak wynika z przeprowadzonej niedawno ankiety. Zastanawiamy się nad wynikami i dochodzimy do nieco odmiennych wniosków.
Za kierownicą nowego Opla Corsy kobieta rzeczywiście może czuć się dobrze. |
fot. Frendl
|
Zapytano Polki o to, jakim samochodem chciałby jeździć najbardziej. Liderem wymarzonych przez panie pojazdów okazał się Opel Corsa (już niebawem na Motocainie przeczytacie test najnowszej Corsy). To właśnie w tym aucie 4% wszystkich kobiet widziałoby się najchętniej. W dalszej kolejności na liście znalazły się także: Volkswagen Golf (3%), Toyota Yaris (3%), Volkswagen Polo (3%). Według zleceniodawcy ankiety, serwisu mobile.de, wskazania Pań pokazują, że kierują swoją uwagę w stronę aut małych, powszechnie uznawanych za kobiece.
Preferencje pań co do wymarzonego auta, uzależnione są także od ich wieku i miejsca zamieszkania. Zaskoczeniem może być fakt, że największą popularnością najmłodszych Polek (15-24 lata) cieszy się Ford Mondeo. Najstarsze zaś (55-70 lat) wskazywały zwycięzcę – Opla Corsę. Różne są także upodobania pań ze względu na miejsce zamieszkania. Kobiety mieszkające na wsi, najczęściej kupiłyby Volkswagena Golfa, zaś panie z dużych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców) zasiadłyby za kierownicą Toyoty Corolli.
Marka kobiety?
Największą popularnością wśród pań, jeśli chodzi o marki, cieszy się Volkswagen. Zakupem aut tego producenta zainteresowanych jest 13% respondentek. W pierwszej trójce znalazł się także Opel – 10%, oraz Toyota – 8%. Najmłodsze panie (15-24 lata) najchętniej prowadziłyby auta marki Peugeot (17%). Z kolei najstarsze (55-70 lat) wybrałyby Opla (10%). Mieszkanki dużych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców) na ulice wyjechałyby Toyotą, a kobiety mieszkające na wsi – Audi.
|
Marka |
% |
1. |
VW |
13 |
2. |
OPEL |
10 |
3. |
TOYOTA |
8 |
4. |
AUDI |
6 |
5. |
FORD |
6 |
6. |
MERCEDES |
6 |
7. |
PEUGEOT |
5 |
8. |
FIAT |
5 |
9. |
HONDA |
4 |
10. |
BMW |
3 |
Źródło: mobile.de
Kobiety często marzą o autach jak z obrazka, np. Ferrari Testarossa, ale wybierają auto wyjątkowo racjonalnie… |
fot. Motocaina
|
Od Motocaina.pl
Mobile.de przeprowadza ciekawe badania, jednak wnioski płynące z tej ankiety nas zaskakują. Gros kobiet w wieku powyżej 50 lat woli jeździć samochodami mniejszymi… Niby argumenty nasuwają się same: dojrzałe Panie nie mają potrzeby „imponować” komukolwiek (zawodowo czy prywatnie); dla nich liczy się, aby samochód sprawiał im radość, a nie problemy, był bezpieczny, funkcjonalny podczas jazdy w mieście i praktyczny na zakupach. Ponadto można sądzić, że zdecydowanie bardziej rozsądnie gospodarują pieniędzmi niż młodsze kobiety, zatem ich decyzje zakupowe są bardziej racjonalne, a nie dyktowane emocjami.
Jednak z naszego doświadczenia i rozeznania wynika, że właśnie w tym wieku panie są bardziej mobilne, chcą ruszać za miasto, na wycieczki (czy z koleżankami, czy z wnukami), mają więcej czasu na „rozrywkę” i lepszy status finansowy. Chcą też błyszczeć w towarzystwie odpowiednim poziomem życia, a samochód często podkreśla dotychczasowy dorobek, ale też indywidualizm i charakter jej właścicielki. Kobiety dojrzałe coraz częściej – zwłaszcza w dużych aglomeracjach – widujemy w samochodach klasy minimum kompaktowej, w sporych hatchback’ach, a panie prowadzące firmę w autach kombi, lub wręcz dostawczych. Im lepsze uposażenie tym częściej dojrzałe kobiety decydują się na równie dojrzałe limuzyny, samochody typu Toyota RAV4, czy nawet auta terenowe.
fot. Renault
|
Gdy mówimy o płci pięknej, która dopiero niedawno ukończyła 18 lat sprawa także wygląda według nas nieco inaczej, niż wskazują wyniki ankiety mobile.de. Otóż owszem – młodsze panie najchętniej zasiadłyby za kierownicą Forda Mondeo – jednak z praktyki wynika, że to właśnie one wybierają często oszczędne, niewielkie pojazdy, którym łatwo i szybko można przemieścić się z punktu A do B, zaparkować i manerować w ciasnych uliczkach. Przemawia za takim wyborem nie tylko brak doświadczenia za kierownicą i brak odwagi, aby zasiąść w „dużym” samochodzie, ale też poziom finansowy, którym dysponuje młoda, pnąca się dopiero po szczeblach kariery osoba. Zatem większość sporych gabarytowo pojazdów wymienianych w takiej ankiecie należy traktować w kategoriach marzeń. Owszem zawsze można zdecydować się na auto używane, które w zakupie będzie być może tańsze, jednak często ten większy pojazd oznacza mniejszą ekonomiczność z punktu widzenia zużycia paliwa i eksploatacji, zatem takie pomysły zwykle ustępują tym bardziej realnym.
Na zakończenie warto podkreślić, że nie istnieje idealny model, marka, czy samochód dla kobiety. Każdy kierowca – niezależnie od płci – ma określone upodobania, oczekiwania i marzenia związane z prowadzeniem auta i takimi kategoriami się kieruje podczas zakupu. Zatem jaki jest sens przeprowadzania tego typu ankiet, skoro i tak każda z nas wybiera pojazd na podstawie własnego widzimisię?
Najnowsze
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
BYD Sealion 7 to siódmy w pełni elektryczny samochód wprowadzony przez chińską markę na europejski rynek. Jest to też czwarty model z serii ,,Ocean”, do której należy już Dolphin, Seal i Seal U. Pierwsze modele mają dotrzeć do klientów jeszcze w tym roku. -
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
-
Porsche Taycan 4 i Taycan GTS – nowe warianty w gamie elektrycznego modelu
-
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
-
Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
Zostaw komentarz: