Jakiego auta pragną kobiety?
Gdyby to kobiety miały sprawić sobie samochód z okazji Dnia Kobiet, najchętniej kupiłyby Opla Corsę, a w dalszej kolejności Volkswagena Golfa i Toyotę Yaris - tak wynika z przeprowadzonej niedawno ankiety. Zastanawiamy się nad wynikami i dochodzimy do nieco odmiennych wniosków.
Za kierownicą nowego Opla Corsy kobieta rzeczywiście może czuć się dobrze. |
![]() |
fot. Frendl
|
Zapytano Polki o to, jakim samochodem chciałby jeździć najbardziej. Liderem wymarzonych przez panie pojazdów okazał się Opel Corsa (już niebawem na Motocainie przeczytacie test najnowszej Corsy). To właśnie w tym aucie 4% wszystkich kobiet widziałoby się najchętniej. W dalszej kolejności na liście znalazły się także: Volkswagen Golf (3%), Toyota Yaris (3%), Volkswagen Polo (3%). Według zleceniodawcy ankiety, serwisu mobile.de, wskazania Pań pokazują, że kierują swoją uwagę w stronę aut małych, powszechnie uznawanych za kobiece.
Preferencje pań co do wymarzonego auta, uzależnione są także od ich wieku i miejsca zamieszkania. Zaskoczeniem może być fakt, że największą popularnością najmłodszych Polek (15-24 lata) cieszy się Ford Mondeo. Najstarsze zaś (55-70 lat) wskazywały zwycięzcę – Opla Corsę. Różne są także upodobania pań ze względu na miejsce zamieszkania. Kobiety mieszkające na wsi, najczęściej kupiłyby Volkswagena Golfa, zaś panie z dużych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców) zasiadłyby za kierownicą Toyoty Corolli.
Marka kobiety?
Największą popularnością wśród pań, jeśli chodzi o marki, cieszy się Volkswagen. Zakupem aut tego producenta zainteresowanych jest 13% respondentek. W pierwszej trójce znalazł się także Opel – 10%, oraz Toyota – 8%. Najmłodsze panie (15-24 lata) najchętniej prowadziłyby auta marki Peugeot (17%). Z kolei najstarsze (55-70 lat) wybrałyby Opla (10%). Mieszkanki dużych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców) na ulice wyjechałyby Toyotą, a kobiety mieszkające na wsi – Audi.
|
Marka |
% |
1. |
VW |
13 |
2. |
OPEL |
10 |
3. |
TOYOTA |
8 |
4. |
AUDI |
6 |
5. |
FORD |
6 |
6. |
MERCEDES |
6 |
7. |
PEUGEOT |
5 |
8. |
FIAT |
5 |
9. |
HONDA |
4 |
10. |
BMW |
3 |
Źródło: mobile.de
Kobiety często marzą o autach jak z obrazka, np. Ferrari Testarossa, ale wybierają auto wyjątkowo racjonalnie… |
![]() |
fot. Motocaina
|
Od Motocaina.pl
Mobile.de przeprowadza ciekawe badania, jednak wnioski płynące z tej ankiety nas zaskakują. Gros kobiet w wieku powyżej 50 lat woli jeździć samochodami mniejszymi… Niby argumenty nasuwają się same: dojrzałe Panie nie mają potrzeby „imponować” komukolwiek (zawodowo czy prywatnie); dla nich liczy się, aby samochód sprawiał im radość, a nie problemy, był bezpieczny, funkcjonalny podczas jazdy w mieście i praktyczny na zakupach. Ponadto można sądzić, że zdecydowanie bardziej rozsądnie gospodarują pieniędzmi niż młodsze kobiety, zatem ich decyzje zakupowe są bardziej racjonalne, a nie dyktowane emocjami.
Jednak z naszego doświadczenia i rozeznania wynika, że właśnie w tym wieku panie są bardziej mobilne, chcą ruszać za miasto, na wycieczki (czy z koleżankami, czy z wnukami), mają więcej czasu na „rozrywkę” i lepszy status finansowy. Chcą też błyszczeć w towarzystwie odpowiednim poziomem życia, a samochód często podkreśla dotychczasowy dorobek, ale też indywidualizm i charakter jej właścicielki. Kobiety dojrzałe coraz częściej – zwłaszcza w dużych aglomeracjach – widujemy w samochodach klasy minimum kompaktowej, w sporych hatchback’ach, a panie prowadzące firmę w autach kombi, lub wręcz dostawczych. Im lepsze uposażenie tym częściej dojrzałe kobiety decydują się na równie dojrzałe limuzyny, samochody typu Toyota RAV4, czy nawet auta terenowe.
![]() |
fot. Renault
|
Gdy mówimy o płci pięknej, która dopiero niedawno ukończyła 18 lat sprawa także wygląda według nas nieco inaczej, niż wskazują wyniki ankiety mobile.de. Otóż owszem – młodsze panie najchętniej zasiadłyby za kierownicą Forda Mondeo – jednak z praktyki wynika, że to właśnie one wybierają często oszczędne, niewielkie pojazdy, którym łatwo i szybko można przemieścić się z punktu A do B, zaparkować i manerować w ciasnych uliczkach. Przemawia za takim wyborem nie tylko brak doświadczenia za kierownicą i brak odwagi, aby zasiąść w „dużym” samochodzie, ale też poziom finansowy, którym dysponuje młoda, pnąca się dopiero po szczeblach kariery osoba. Zatem większość sporych gabarytowo pojazdów wymienianych w takiej ankiecie należy traktować w kategoriach marzeń. Owszem zawsze można zdecydować się na auto używane, które w zakupie będzie być może tańsze, jednak często ten większy pojazd oznacza mniejszą ekonomiczność z punktu widzenia zużycia paliwa i eksploatacji, zatem takie pomysły zwykle ustępują tym bardziej realnym.
Na zakończenie warto podkreślić, że nie istnieje idealny model, marka, czy samochód dla kobiety. Każdy kierowca – niezależnie od płci – ma określone upodobania, oczekiwania i marzenia związane z prowadzeniem auta i takimi kategoriami się kieruje podczas zakupu. Zatem jaki jest sens przeprowadzania tego typu ankiet, skoro i tak każda z nas wybiera pojazd na podstawie własnego widzimisię?
Najnowsze
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom. -
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
-
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Zostaw komentarz: