Jakie cele stawia sobie Porsche przed nowym sezonem Formuły E?
W ubiegłym roku zespół Formuły E TAG Heuer Porsche zaliczył udany debiut w Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA w Ad-Dirijja. Teraz ekipa powraca na ulice na obrzeżach stolicy Arabii Saudyjskiej, Rijadu, by wystartować w inauguracyjnej rundzie nowego sezonu.
W najnowszym podkaście „Inside E” Amiel Lindesay, dyrektor operacyjny Formuły E, ujawnia, dlaczego odwołanie wyścigów w Chile było właściwą decyzją i opowiada o tym, jak bardzo zespół i kierowcy wyczekują początku sezonu – pełni wiary, że mogą w tym sezonie spełnić wyższe oczekiwania:
W naszym pierwszym sezonie Formuły E zależało nam na zajęciu miejsca na podium. Osiągnęliśmy to już w pierwszym wyścigu. Teraz nadszedł czas na nowe cele. Chcemy wygrywać wyścigi i być mistrzami świata.
{{ image(33851) }}
Przeczytaj też: Porsche 99X Electric debiutuje w Formule E
Odwołanie inauguracyjnego wyścigu w Santiago de Chile sprawiło, że początek sezonu okazał się prawdziwym sprawdzianem cierpliwości dla wszystkich, którzy są zaangażowani w prace zespołu Formuły E TAG Heuer Porsche. Mimo to członkowie ekipy nie mieli problemu z „przesunięciem” swojej koncentracji i zachowaniem pełnej motywacji.
{{ image(33852) }}
Zamiast w Chile, sezon rozpocznie się w Arabii Saudyjskiej – od dwóch zjawiskowych, nocnych wyścigów na pustyni. Wszyscy w ekipie odliczają dni do tego wydarzenia. Ad Dirijja budzi zresztą dobre wspomnienia; w zeszłym sezonie André Lotterer zawiesił tam poprzeczkę wyjątkowo wysoko, zajmując drugie miejsce w pierwszym wyścigu zespołu.
Musimy teraz zrobić następny krok. Kluczową rolę odegrają tu kierowcy. Na torze są pod presją. Jako zespół wspieramy ich, jak tylko możemy, ale ostatecznie to od nich zależy doprowadzenie bolidu do mety. Mam do André Lotterera i Pascala Wehrleina pełne zaufanie. Uzupełniają się wzajemnie. Innymi słowy, wspólnie oferują to, czego potrzebujemy do wygrywania wyścigów.
{{ image(33850) }}
Nowozelandczyk uważa, że przyznanie Formule E statusu mistrzostw świata przed nowym sezonem to znak, że pierwsza seria wyścigów w pełni elektrycznych bolidów – organizowana od 2014 rou – prężnie się rozwija. Wycofanie się Audi i BMW z końcem tego sezonu nie wpływa na zaangażowanie Porsche:
Wyraźnie zaangażowaliśmy się w Formułę E i tego się trzymamy. Dołączając do tej serii, Porsche zapoczątkowało nowy rozdział w całkowicie elektrycznym sporcie motorowym. Dzięki sukcesom w Formule E chcemy stworzyć podstawy dla (opracowania) rozwiązań mobilności jutra. I właśnie nad tym pracujemy.
{{ gallery(3162) }}
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: