Jak zmniejszyć ryzyko na drodze
Organizacja działająca na rzecz bezpieczeństwa drogowego – GEM, prowadzi kampanię zwiększającą świadomość kierowców, zwłaszcza kobiet, względem zagrożeń na drodze.
Ulotka wypuszczona przez GEM w porozumieniu z Suzy Lamplugh Trust zawiera wskazówki dotyczące bezpieczeństwa na drodze – skierowane w szczególności do kobiet podróżujących samotnie bądź z dziećmi. Suzy Lamplugh była agentką nieruchomości, która zaginęła w 1986 roku w drodze na spotkanie z klientem. Zlokalizowano jej Forda Fiestę, w którym zostawiła torebkę, jej samej jednak nie udało się odnaleźć. Została oficjalnie uznana za zmarłą w 1994. Fundacja jej imienia działa na rzecz ofiar przemocy i udziela wsparcia rodzinom zaginionych osób.
![]() |
fot. telegraph.co.uk
|
Ulotka przygotowana przez GEM i fundację podpowiada kobietom, jak się zachowywać, by zapewnić sobie bezpieczeństwo i jak działać w sytuacji zagrożenia wszelkiego typu. Kobiety mogą się dowiedzieć, jak postępować w razie wypadku bądź awarii, co zawsze powinny mieć w samochodzie i jak reagować na agresję innych kierowców.
Twarzą kampanii jest świeżo upieczona mama, Konnie Huq, która przyznaje, że chociaż sytuacje zagrożenia są dosyć rzadkie, to jednak się zdarzają i istnienia takiego poradnika poprawia komfort jazdy. Sekunduje jej Catherine Skinner, prezes Suzy Lamplugh Trust:
„Być może ryzyko stania się ofiarą przemocy bądź agresji na drodze dla większości z nas nie jest duże, ale wciąż istnieje. Wystarczy zaledwie kilka środków ostrożności, by zminimalizować zagrożenie” – mówi.
David Williams, prezes GEM Motoring Assist, dodaje:
“Sercem tej kampanii są kobiety, przede wszystkim matki. Mamy nadzieję, że to ważny krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa brytyjskich kierowców na drogach”.
Ulotkę można pobrać pod adresem motoringassist.com/leaflets
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: