Jak wrócić na motocykl po wypadku?
W Niemczech wypowiedziano walkę z traumą powypadkową. Z myślą o tych, którzy ulegli wypadkom i stracili którąś z kończyn lub przeżyli ogromny, uniemożliwiający ponowne prowadzenie pojazdów stres, powstał program treningowy 'Get Back On Bike'.
Projektem mającym na celu przywrócenie zdolności do normalnej jazdy zajmuje się wykwalifikowana niemiecka trenerka Karin Intveen. Z jej pomocy może skorzystać każdy. Karin pomaga poszkodowanym w wypadkach w zakresie zwalczania stresu pourazowego i strachu przed ponowną jazdą. Powrót do prowadzenia motocykla obejmuje dwa etapy. Ponieważ nie jest to łatwe, na początku trening odbywa się bez motocykla. Pojazd pojawia się w drugiej części terapii i korzystanie z niego jest limitowane. Wszystko zależy od możliwości i postępów pacjenta.
Alan Kempster stracił w wypadku rękę i nogę, ale nadal się ściga |
![]() |
fot. materiały prasowe
|
W Polsce funkcjonuje portal Jednanoga.pl, który jest skierowany do niepełnosprawnych motocyklistów. Stronę stworzyli ludzie, którzy mimo swojego kalectwa nie poddali się i są aktywni. Portal przekazuje wiedzę o możliwościach jazdy na motocyklu, zarówno tych związanych ze zmienioną budową anatomiczną, jak i z modyfikacjami motocykli pod kątem dostosowania ich do potrzeb niepełnosprawnych kierowców. Dla twórców portalu nic nie jest niemożliwe; jadą dalej i to nie tylko po Polsce. Do tej pory załoga strony zorganizowała dwie motowyprawy – do Norwegii na Nodrkapp i na Kaukaz, przez Gruzję do Armenii. W ten sposób pokazują, że wypadek nie jest końcem życia, planów i marzeń.
Więcej na www.get-back-on-bike.com. oraz www.jednanoga.pl
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: