
Jak uniknąć kolizji z rowerzystą? Naucz się otwierać drzwi auta metodą „Dutch Reach”
Rozpoczął się sezon rowerowy. Kierowcy powinni zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo rowerzystów nie tylko podczas jazdy, lecz także przy wysiadaniu z samochodu. W tym celu warto opanować holenderską metodę otwierania drzwi, tzw. „Dutch Reach”.
Do większości wypadków, w których poszkodowani są rowerzyści, przyczyniają się inni użytkownicy dróg, zwłaszcza kierujący samochodami osobowymi, którzy w 2021 roku spowodowali 1 719 takich zdarzeń. Kierowcy powinni więc zwiększyć swoją czujność wraz z rozpoczęciem sezonu rowerowego. Nawet po zaparkowaniu samochodu podróżujące nim osoby mogą zadbać o bezpieczeństwo rowerzystów – znaczenie ma odpowiedni sposób wysiadania z pojazdu, tak aby nie uderzyć nadjeżdżającego rowerzysty drzwiami.
Otwieranie drzwi metodą „Dutch Reach”
Już od kilkudziesięciu lat w Holandii z powodzeniem stosowana jest metoda „Dutch Reach”. Polega ona na otwieraniu drzwi auta ręką bardziej oddaloną od drzwi. W przypadku kierowcy będzie to prawa ręka, a w przypadku pasażera – lewa. Dzięki temu niezbędne jest obrócenie ciała w kierunku drzwi, co ułatwia spojrzenie przez ramię i w boczne lusterko, by upewnić się, czy w naszą stronę nie zbliża się rowerzysta.
Warto stosować to rozwiązanie, ponieważ w ten sposób minimalizujemy ryzyko uderzenia rowerzysty drzwiami czy zepchnięcia go z roweru.
Kierowcy nowych samochodów, mogą dodatkowo skorzystać ze wsparcia technologii. Funkcja bezpiecznego wysiadania (OSE) ostrzega pasażerów podczas otwierania drzwi o tym, że zbliża się inny pojazd, motocykl lub rowerzysta i w ten sposób zapobiega m.in. wypadkom typu wjechanie rowerzysty w drzwi.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: