Jak spakować bagaż na zimowy wypad
Często, jadąc w dalszą podróż, kierowcy nie zastanawiają się zbytnio, co i jak zapakować do samochodu. Wrzucają bagaże „jak leci", a przecież prawidłowe zapakowanie bagażu jest bardzo istotną czynnością. Od tego zależy komfort jazdy, ale też bezpieczeństwo - zarówno podróżującego jak i innych użytkowników dróg.
Rozplanowanie bagażu przed daleką podróżą to istotny element wpływający na nasze bezpieczeństwo. |
fot. Citroen
|
Przedstawiamy kilka wskazówek, na co warto zwrócić uwagę, wybierając się w dłuższą podróż.
1. Nie zapominajmy, że najważniejsi w całej podróży są właśnie pasażerowie, a nie bagaż. Ich bezpieczeństwo powinno być dla nas nadrzędne. Przed wyruszeniem w drogę, warto więc upewnić się, czy wszyscy mają zapięte pasy. Zanim zapakujemy bagaże, lepiej też od razu zamontować fotelik dla dziecka, bo później może to być utrudnione.
2. Rzeczy, których będziemy potrzebować w czasie podróży (takie jak jedzenie, napoje, pieluszki i zabawki dla dziecka, lekarstwa) powinniśmy zapakować jako ostatnie tak, by znalazły się na samym wierzchu, aby w razie czego mieć do nich łatwy dostęp.
3. Zabezpieczajmy bagaż. Przestrzeń wokół pasażerów powinna być pusta. Wszelkie rzeczy, które bezwładnie przemieszczają się po samochodzie, jak butelki, tusze do rzęs i inne drobiazgi nie powinny luźno turlać się po podłodze – łatwo mogą się dostać pod nasze nogi albo pedał hamulca, co bardzo zagraża naszemu bezpieczeństwu.
Najcięższe bagaże najlepiej ułożyć na samym dnie bagażnika. |
fot. Opel
|
4. Duże ciężkie bagaże starajmy się układać na samym dnie bagażnika. Nie chodzi nawet o to, by nie przygniotły innych, delikatniejszych bagaży. Ważne jest, by przechowywać je jak najdalej od pasażerów. Starajmy się, w miarę możliwości, zmieścić wszystko w bagażniku, by wokół podróżujących nic się nie znajdowało. Przy uderzeniu nawet najmniejszy przedmiot zyskuje na wadze. Przykładowo, telefon komórkowy podczas zderzenia przy prędkości 50 km/h waży około 6 kilogramów! Pomyślmy, co będzie jeżeli jeden z nich akurat uderzy pasażera…
5. Dobra widoczność to podstawa, unikajmy więc pakowania bagaży powyżej linii okien. Jeśli mamy naprawdę dużo rzeczy do zabrania, być może warto pomyśleć o przyczepie? Używajmy siatek i gumek, które utrzymają bagaż w ryzach i zapobiegną jego przemieszczaniu się przy ewentualnych ostrych manewrach.
6. Korzystajmy mądrze z bagażnika dachowego. Przede wszystkim, rzeczy znajdujące się na dachu nie mogą być ani zbyt wysokie, ani zbyt ciężkie. Musimy pamiętać o tym, że bagaż na dachu wpływa na zwiększone zużycie paliwa. Warto zainwestować w specjalny boks na dach samochodu, który ma opływowe kształty i nie będzie powodował zawirowań powietrza.
Czasem nie można ulegać błagalnym spojrzeniom psich oczu mówiących „wypuść mnie”… |
fot. zwierzosfera.pl
|
7. Jeśli podróżujemy z jakimś zwierzakiem, nie zapominajmy, że najbezpieczniej jest przewozić je w klatkach lub specjalnie do tego celu stworzonych wentylowanych pojemnikach. Można też zamontować specjalną kratę oddzielającą psa od pasażerów. Od wygody psa ważniejsze jest nasze bezpieczeństwo – zwierzę wędrujące sobie luźno po samochodzie przy nagłych manewrach może zranić innych podróżujących.
Więcej o poradach dotyczących podróżowania z psem przeczytasz tutaj.
8. Dostosujmy styl jazdy. Nie zapominajmy, że obciążony samochód zachowuje się na drodze zupełnie inaczej niż pusty. Należy pamiętać o tym, że samochód załadowany w pełni pasażerami i bagażami ma gorsze przyspieszenie (uwaga przy manewrach wyprzedzania!) i o wiele dłuższą drogę hamowania.
Każdą dłuższą podróż należy więc dobrze zaplanować, przemyśleć strategię rozmieszczenia bagażu oraz później samego prowadzenia auta. Jeżeli zrobimy to z głową, bezpieczeństwo nasze i innych użytkowników dróg znacznie wzrośnie.
O tym, jak poskromić bałagan w aucie przeczytasz tutaj.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: