Ewa Kania

Jak samemu skasować check engine? Stary sposób nie działa, ale są inne

Zapalenie się kontrolki check engine zwykle nie zwiastuje niczego dobrego, ale nie zawsze oznacza, że faktycznie doszło do jakiejś usterki. Dlatego na jej widok nie zawsze musimy jechać do mechanika, a usunąć ją z zestawu wskaźników możemy sami.

Spis treści

Co oznacza kontrolka check engine w samochodzie?

Kontrolka check engine, czyli „sprawdź silnik”, odnosi się zwykle do pracy silnika, ale nie musi do samej jednostki napędowej. Jej pojawienie się może informować o usterce (na przykład cewki zapłonowej), ale także o problemach z jakimś czujnikiem (na przykład sondą Lambda). Współczesne silniki korzystają z dużej liczby elektroniki i czasami nawet zabrudzony czujnik może powodować błędy w odczycie jakiegoś parametru, a to automatycznie oznacza zapalenie się kontrolki check engine.

Niestety samo jej zapalenie nic nam nie mówi o istocie problemu. Powinno się więc udać do mechanika, aby sprawdzić, gdzie leży problem. Alternatywnie możecie sami skasować check engine, aby sprawdzić, czy nie był to tylko pojedynczy błąd, który już nie powrócił.

Jak skasować check engine bez użycia komputera?

Najprostszym sposobem na pozbycie się kontrolki check engine jest odłączenie akumulatora. Wystarczy zdjąć klemę z minusa na około minutę. Po tym czasie samochód powinien „zapomnieć” o wszystkich odczytać i kontrolka powinna zgasnąć.

Którą stroną drogi muszą iść piesi, gdy nie ma chodnika? Zasady nie są proste

Niestety sposób ten nie działa już nawet w starszych samochodach, mających po 20 lat. Już wtedy stosowano komputery, które na stałe zapisują informacje o błędach i nie tracą ich po odcięciu prądu.

Samodzielne skasowanie kontrolki check engine

Obecnie sposobem na samodzielne odczytanie błędów i ich usunięcie, jest posiadanie urządzenia z gniazdem OBD2. Zwykle pozwalają one na bezprzewodową komunikację ze smartfonem, gdzie z użyciem odpowiedniej aplikacji możemy odczytać błędy oraz samodzielnie je skasować.

Po takiej operacji możliwości są dwie. Albo błąd już nie powróci, co będzie znaczyło, że chodziło o jednostkowy błędny odczyt. Albo check engine zapali się znowu, co wskazuje, że problem rzeczywiście istnieje i trzeba udać się do mechanika na dalszą diagnostykę.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze