Jak samemu skasować check engine? Stary sposób nie działa, ale są inne
Zapalenie się kontrolki check engine zwykle nie zwiastuje niczego dobrego, ale nie zawsze oznacza, że faktycznie doszło do jakiejś usterki. Dlatego na jej widok nie zawsze musimy jechać do mechanika, a usunąć ją z zestawu wskaźników możemy sami.
Spis treści
- Co oznacza kontrolka check engine w samochodzie?
- Jak skasować check engine bez użycia komputera?
- Samodzielne skasowanie kontrolki check engine
Co oznacza kontrolka check engine w samochodzie?
Kontrolka check engine, czyli „sprawdź silnik”, odnosi się zwykle do pracy silnika, ale nie musi do samej jednostki napędowej. Jej pojawienie się może informować o usterce (na przykład cewki zapłonowej), ale także o problemach z jakimś czujnikiem (na przykład sondą Lambda). Współczesne silniki korzystają z dużej liczby elektroniki i czasami nawet zabrudzony czujnik może powodować błędy w odczycie jakiegoś parametru, a to automatycznie oznacza zapalenie się kontrolki check engine.
Niestety samo jej zapalenie nic nam nie mówi o istocie problemu. Powinno się więc udać do mechanika, aby sprawdzić, gdzie leży problem. Alternatywnie możecie sami skasować check engine, aby sprawdzić, czy nie był to tylko pojedynczy błąd, który już nie powrócił.
Jak skasować check engine bez użycia komputera?
Najprostszym sposobem na pozbycie się kontrolki check engine jest odłączenie akumulatora. Wystarczy zdjąć klemę z minusa na około minutę. Po tym czasie samochód powinien „zapomnieć” o wszystkich odczytać i kontrolka powinna zgasnąć.
Którą stroną drogi muszą iść piesi, gdy nie ma chodnika? Zasady nie są proste
Niestety sposób ten nie działa już nawet w starszych samochodach, mających po 20 lat. Już wtedy stosowano komputery, które na stałe zapisują informacje o błędach i nie tracą ich po odcięciu prądu.
Samodzielne skasowanie kontrolki check engine
Obecnie sposobem na samodzielne odczytanie błędów i ich usunięcie, jest posiadanie urządzenia z gniazdem OBD2. Zwykle pozwalają one na bezprzewodową komunikację ze smartfonem, gdzie z użyciem odpowiedniej aplikacji możemy odczytać błędy oraz samodzielnie je skasować.
Po takiej operacji możliwości są dwie. Albo błąd już nie powróci, co będzie znaczyło, że chodziło o jednostkowy błędny odczyt. Albo check engine zapali się znowu, co wskazuje, że problem rzeczywiście istnieje i trzeba udać się do mechanika na dalszą diagnostykę.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: