Jak nie dać się EURO-korkom
Kibice już zacierają ręce. Kto mógł, już rok temu zaklepał sobie urlop na czas EURO. Nie wszyscy jednak mieli takie możliwości. Niestety utrudnienia na drodze staną się w czasie tego piłkarskiego święta udziałem wielu kierowców. Postarajmy się maksymalnie ułatwić sobie życie.
Przez trzy sportowe tygodnie Warszawa, Poznań, Wrocław i Gdańsk zmienią organizację ruchu. Zamknięte w Warszawie ulice Świętokrzyska i Kasprzaka, jak również Most Śląsko-Dąbrowski, mogą łatwo zamienić przejazd przez centrum w prawdziwe piekło. Niektóre przebudowywane ulice na pewno nie będą gotowe na czas – tyczy się to wszystkich miast-gospodarzy.
Jak sobie radzić z chaosem?
Pierwszym sprzymierzeńcem kierowcy w tej nierównej walce jest internet i dostępne w nim informacje o organizacji ruchu i jego natężeniu. Przed wyruszeniem w trasę dobrze jest zajrzeć na strony zarządów dróg miejskich i urzędów miast. Oczywiście nie daje to pełnej orientacji w bieżących wydarzeniach, trudno bowiem oczekiwać, że aktualizacje nadążą za korkami. Zawsze jest to jednak jakaś wstępna informacja.
Możemy też zaglądać na portale, które o utrudnieniach w ruchu informują na bieżąco, jak Google. O ile jednak wygodnie można to zrobić na laptopie czy komputerze w domu, o tyle w drodze jest to już większe wyzwanie. Alternatywnym rozwiązaniem jest smartfon. Wciąż jednak nie każdy go ma, poza tym łączenie się z internetem za pośrednictwem telefonu może pociągnąć za sobą znaczne koszty.
Efektywnym i wygodnym wyjściem dla kierowców może się zatem okazać profesjonalna nawigacja samochodowa, wyposażona w system informowania o utrudnieniach na drodze.
Traffic Message Channel (w skrócie TMC) jest usługą informowania o bieżącej sytuacji na drogach. Informacje o korkach i objazdach uzyskane od policji, lokalnych urzędów i flot samochodowych są przekazywane drogą radiową do nawigacji. Na tej podstawie urządzenie uwzględnia utrudnienia na drodze i kiedy pojawiają się one na wybranej przez nas trasie – proponuje objazd. TMC obejmuje swoim zasięgiem cały kraj i jest coraz bardziej popularne wśród kierowców. Bezpłatnie mogą z niego korzystać użytkownicy trzech modeli nawigacji Mio – Mio Spirit 687, 685 i 485.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: