Jak kupują kobiety
Marti Barletta autorka książki „Marketing skierowany do kobiet" twierdzi, że jeśli marketingowcy umieliby spełnić wymagania kobiet i trafić do ich przekonań, zarobiliby znacznie więcej niż na jakiejkolwiek sprzedaży skierowanej do mężczyzn.
Nowy samochód to poważna decyzja |
![]() |
fot.Ford
|
Tak czy owak, możemy zgadzać się z tą opinią lub nie, ale opublikowane badania wskazują, że damskie podejście do kupna auta jest zupełnie inne niż męskie.
Różnica polega podobno na tym, że panowie koncentrują się na podstawowych kwestiach – jakości, niezawodności, bezpieczeństwie, konstrukcji i ekonomice zużycia paliwa. Panie przywiązują wagę do detali. Kobiety patrzą na samochód inaczej.
Weźmy pod uwagę potrzebę zaznania prędkości.
Dla panów liczy się to, w jakim czasie osiągną prędkość 100 km na godzinę. Dla pań istotne jest, czy wjeżdżając na autostradę, będą w stanie na tyle wcisnąć gaz, aby nie zgniotła ich pędząca prawym pasem ciężarówka.
Mężczyźni lubią kabriolety ze względu na poczucie prędkości i władzy. Kobiety, ponieważ otwarty dach daje im poczuć powiew wiatru we włosach, pozwala spojrzeć w błękit nieba (albo gwiazdy) i napawać się zapachem sosnowego lasu.
Reakcja kobiet nabywających nowe samochody jest w większości odzewem na reklamę. Podobno nie lubimy typowej rozmowy ze sprzedawcą i nie chcemy być traktowane protekcjonalnie. Hasło „specjalnie dla Pań” kojarzy się większości kobiet ze zbyt wysoką ceną i niższą jakością. Jednym słowem jakby sprzedawca chciał nas… oszukać.
Biorąc te wszystkie różnice pod uwagę, stworzono listę odpowiedzi, wyjaśniających na czym kupujący obojga płci opierają decyzje o wyborze auta, czyli:
Y-zakupowy chromosom
Nie chodzi o sprawdzenie pojemności bagażnika, ale o to, czy można wydostać się z niego w razie zamknięcia przez bandytów |
![]() |
fot. Ford
|
1. Bezpieczeństwo
On: Jak unikać wypadków (układ kierowniczy, ABS)
Ona: Jak przeżyć wypadek (pasy bezpieczeństwa, poduszki powietrzne)
2. Zużycie paliwa
On: Oszczędzam pieniądze na stacji
Ona: Oszczędzam naszą planetę
3. Niezawodność
On: Trzyma mnie z daleka od warsztatów samochodowych
Ona: Nie muszę stać na poboczu
4. Radość z jazdy
On: Władza, nie możesz mnie dotknąć!
Ona: Odczucia – wiatr, dźwięk silnika, zapach pól
5. Komfort
On: Wyboje na drogach to więcej zabawy (chyba nie u nas!)
Ona: W życiu jest wystarczająco dużo „wybojów”. Potrzebuję podgrzewanych siedzeń i miękkiej skóry.
6. Wartość
On: Wszystkie kategorie powyżej!
Ona: Tylko króciutka lista…
7. Styl
On: Wygląd zewnętrzny – inni ludzie widzą!
Ona: Wnętrze – tu przebywam
8. Moc
On: Szczególny dreszcz
Ona: Wiara, że na autostradzie nie jestem zawalidrogą
9. Najgorszy slogan reklamowy
On: Samochód dla kobiet
Ona Samochód dla kobiet
I co Panie na to?
źródło: Ford
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: