Jak kupują kobiety
Marti Barletta autorka książki „Marketing skierowany do kobiet" twierdzi, że jeśli marketingowcy umieliby spełnić wymagania kobiet i trafić do ich przekonań, zarobiliby znacznie więcej niż na jakiejkolwiek sprzedaży skierowanej do mężczyzn.
Nowy samochód to poważna decyzja |
fot.Ford
|
Tak czy owak, możemy zgadzać się z tą opinią lub nie, ale opublikowane badania wskazują, że damskie podejście do kupna auta jest zupełnie inne niż męskie.
Różnica polega podobno na tym, że panowie koncentrują się na podstawowych kwestiach – jakości, niezawodności, bezpieczeństwie, konstrukcji i ekonomice zużycia paliwa. Panie przywiązują wagę do detali. Kobiety patrzą na samochód inaczej.
Weźmy pod uwagę potrzebę zaznania prędkości.
Dla panów liczy się to, w jakim czasie osiągną prędkość 100 km na godzinę. Dla pań istotne jest, czy wjeżdżając na autostradę, będą w stanie na tyle wcisnąć gaz, aby nie zgniotła ich pędząca prawym pasem ciężarówka.
Mężczyźni lubią kabriolety ze względu na poczucie prędkości i władzy. Kobiety, ponieważ otwarty dach daje im poczuć powiew wiatru we włosach, pozwala spojrzeć w błękit nieba (albo gwiazdy) i napawać się zapachem sosnowego lasu.
Reakcja kobiet nabywających nowe samochody jest w większości odzewem na reklamę. Podobno nie lubimy typowej rozmowy ze sprzedawcą i nie chcemy być traktowane protekcjonalnie. Hasło „specjalnie dla Pań” kojarzy się większości kobiet ze zbyt wysoką ceną i niższą jakością. Jednym słowem jakby sprzedawca chciał nas… oszukać.
Biorąc te wszystkie różnice pod uwagę, stworzono listę odpowiedzi, wyjaśniających na czym kupujący obojga płci opierają decyzje o wyborze auta, czyli:
Y-zakupowy chromosom
Nie chodzi o sprawdzenie pojemności bagażnika, ale o to, czy można wydostać się z niego w razie zamknięcia przez bandytów |
fot. Ford
|
1. Bezpieczeństwo
On: Jak unikać wypadków (układ kierowniczy, ABS)
Ona: Jak przeżyć wypadek (pasy bezpieczeństwa, poduszki powietrzne)
2. Zużycie paliwa
On: Oszczędzam pieniądze na stacji
Ona: Oszczędzam naszą planetę
3. Niezawodność
On: Trzyma mnie z daleka od warsztatów samochodowych
Ona: Nie muszę stać na poboczu
4. Radość z jazdy
On: Władza, nie możesz mnie dotknąć!
Ona: Odczucia – wiatr, dźwięk silnika, zapach pól
5. Komfort
On: Wyboje na drogach to więcej zabawy (chyba nie u nas!)
Ona: W życiu jest wystarczająco dużo „wybojów”. Potrzebuję podgrzewanych siedzeń i miękkiej skóry.
6. Wartość
On: Wszystkie kategorie powyżej!
Ona: Tylko króciutka lista…
7. Styl
On: Wygląd zewnętrzny – inni ludzie widzą!
Ona: Wnętrze – tu przebywam
8. Moc
On: Szczególny dreszcz
Ona: Wiara, że na autostradzie nie jestem zawalidrogą
9. Najgorszy slogan reklamowy
On: Samochód dla kobiet
Ona Samochód dla kobiet
I co Panie na to?
źródło: Ford
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: