Jak kupować fotelik samochodowy?
Eksperci opracowujący rozwiązania dotyczące bezpiecznego przewożenia dzieci w fotelikach samochodowych, w odpowiedzi na zapotrzebowanie rodziców wskazują, jakie błędy są najczęściej popełniane przy zakupie fotelika dziecięcego i podpowiadają prawidłowe rozwiązania.
![]() |
fot. Rafał Kaliński
|
Fotelik samochodowy zwiększa bezpieczeństwo naszego dziecka podczas ewentualnych wypadków i zdarzeń drogowych, a często ratuje życie. Jeżeli będziemy podchodzić do jego zakupu z troską i odpowiednią dbałością o bezpieczeństwo dziecka, unikniemy wówczas wielu błędów. Dopytujmy znajomych i szukajmy informacji zanim wybierzemy się do sklepu.
Crashtest fotelika obejrzysz klikając tu. |
– Już od kilku lat obserwujemy rosnące zainteresowanie rodziców bezpieczeństwem dzieci podczas podróży samochodem. Świadczą o tym, nie tylko wskaźniki sprzedaży fotelików dziecięcych w naszym kraju, ale przede wszystkim większa świadomość kupujących. Klienci szukają nowych rozwiązań technicznych, dopytują o prawidłowe rozwiązania dla ich dziecka. Takie zachowania pozwalają wyeliminować wiele błędów, które możemy popełnić przy zakupie fotelika – uważa Monika Kujawska z Ramatti, ekspert w dziedzinie samochodowych fotelików dziecięcych.
Typowy fotelik dla malucha |
![]() |
fot. Ramatti
|
Wśród najczęściej popełnianych błędów przy zakupie samochodowego fotelika dziecięcego można wymienić między innymi:
1. Niedostosowanie fotelika do indywidualnych potrzeb dziecka, przede wszystkim jego wagi.
2. Sugerowanie się ceną.
3. Kupowanie używanego fotelika. Nie znając historii fotelika, można dokonać zakupu produktu, który nie zadziała odpowiednio w przypadku kolizji. Każdy fotelik po jakimkolwiek uderzeniu powinien zostać wymieniony.
Eksperci podpowiadają prawidłowe rozwiązania, które powinny pomóc w zakupie odpowiedniego samochodowego fotelika dziecięcego. Fotelik powinien być:
1. Funkcjonalny, to znaczy dostosowany do wieku, wagi i wzrostu dziecka.
Należy zmieniać fotelik, kiedy dziecko osiągnie wagę będącą górną granicą działania fotelika lub kiedy głowa wystaje ponad fotelik. W przeciwnym razie fotelik nie zadziała jak powinien.
Typowy fotelik dla średniaka |
![]() |
fot. Ramatti
|
2. Zamontowany odpowiednio w samochodzie.
Noworodki i niemowlęta do 9 kilogramów powinny być przewożone w fotelikach odwróconych tyłem do kierunku jazdy. Nigdy jednak na przednim siedzeniu, jeżeli poduszka powietrzna nie jest odłączona. Dzieci, które osiągnęły wagę 9 kilogramów mogą być przewożone przodem do kierunku jazdy. Fotelik powinien być zamontowany bardzo dokładnie i stabilnie.
3. Odpowiednio wyposażony technicznie.
Jeżeli samochód jest wyposażony w system do mocowania ISOFIX, właściwym rozwiązaniem jest zamontowanie fotelika z tym systemem. Nowym rozwiązaniem na rynku jest ponadto system pasów krzyżowych, które w znaczący sposób zmniejszają przeciążenia działające na ciało dziecka podczas kolizji.
4. Opatrzony w odpowiednie atesty bezpieczeństwa, instrukcje obsługi.
Fotelik powinien odpowiadać standardom europejskim, posiadać certyfikat bezpieczeństwa ECE Regulation 44, atesty bezpieczeństwa oraz certyfikaty jakości. Należy wystrzegać się fotelików produkowanych w Chinach. Jakość materiałów wykorzystywanych do produkcji fotelików jest wątpliwej jakości.
5. Wyposażony w etykietę z informacją o produkcie.
Powinny tam się również znaleźć m.in. informacje o dacie produkcji, numerze serii oraz grupie wagowej dziecka, dla którego jest przeznaczony.
6. Wyposażony w okres gwarancji dłuższy niż jeden rok.
Foteliki najwyższej jakości mają dwuletni okres gwarancji. Produkty z krótszą gwarancją są odpowiednio tańsze, ale na pewno dużo gorszej jakości.
Więcej przeczytasz na www.ramatti.com.pl
Najnowsze
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Rolls-Royce, synonim luksusu i wyrafinowania, przenosi doświadczenie podróżowania swoimi samochodami na nowy, zmysłowy poziom. Wprowadzając Rolls-Royce Scent, marka debiutuje z unikalnym konceptem zapachowym, który wzbogaca wnętrze flagowego modelu Phantom o nowy wymiar doznań. -
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
Zostaw komentarz: