Jaguar Land Rover będzie wykorzystywać plastikowe odpady we wnętrzach samochodów nowej generacji
Jaguar Land Rover pracuje nad wysokiej jakości elementami wnętrz, wykonanymi w całości z plastikowych odpadów, które zadebiutują w samochodach nowej generacji.
Modele Jaguara i Land Rovera nowej generacji będą wyposażone w maty podłogowe i wykończenia wykonane z włókna Econyl z przetworzonego przemysłowego plastiku, ścinek tkanin od producentów odzieży i sieci rybackich.
To zobowiązanie do projektowania ekologicznych, luksusowych wnętrz przy użyciu odpowiedzialnie pozyskiwanych i poddanych recyklingowi materiałów jest częścią misji „Destination Zero”, w której eko innowacje od marki Jaguar Land Rover mają pomóc uczynić środowisko bezpieczniejszym i czystszym, jednocześnie oferując klientom najwyższej jakości, zrównoważony produkt.
Jaguar Land Rover będzie korzystać z nylonu Econyl, stworzonego przez Aquafil – światowego lidera w branży włókien syntetycznych.
Odpady nylonowe są odzyskiwane przez firmę Aquafil na całym świecie. W ciągu jednego roku firma poddaje recyklingowi aż 40 000 ton odpadów, a proces recyklingu ogranicza wpływ nylonu na globalne ocieplenie o 90%.
W nowoczesnych centrach przetwarzania odpady są analizowane, przetwarzane i przygotowywane do wprowadzenia do zakładu chemicznego, gdzie są rozbijane na pierwotny surowiec w procesie chemicznej obróbki, zwanej depolimeryzacją. Surowy materiał nylonowy jest następnie przetwarzany na przędzę znaną jako Econyl.
Przeczytaj też: Jaguar Land Rover opracował bezkontaktowy ekran dotykowy, by poprawić bezpieczeństwo na drodze i walczyć z bakteriami
Przędza ta może być następnie wykorzystana do produkcji dywaników podłogowych do przyszłych modeli Jaguara i Land Rovera. Proces ten pomaga firmie Jaguar Land Rover przejść na gospodarkę o obiegu zamkniętym w ramach jej nowej misji „Destination Zero, która ma to na celu wykorzystanie bardziej przyjaznych dla środowiska i zrównoważonych materiałów, jednocześnie zapewniając klientom wysokiej jakości i wytrzymały produkt.
Adrian Iles, starszy inżynier ds. systemów wewnętrznych w Jaguar Land Rover, powiedział:
Nasi projektanci i inżynierowie są zaangażowani w opracowywanie nowej generacji zrównoważonych materiałów, które będą stosowane w przyszłych modelach Jaguara i Land Rovera.
Duży nacisk kładziemy na tworzenie nowych, zrównoważonych materiałów przy użyciu najnowszych, najbardziej innowacyjnych technik i tekstyliów. Minimalizacja odpadów, ponowne wykorzystanie materiałów i redukcja emisji dwutlenku węgla to podstawa naszej misji „Destination Zero”. Te pionierskie badania nad materiałami są jednym z kluczowych sposobów osiągnięcia tego celu i stanowią integralną część oferty projektowej dla naszych klientów.
Przeczytaj też: Jaguar XF – dwie nowe wersje Saloon i Sportbrake. Czy to brytyjska inżynieria w najlepszym wydaniu?
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: