Jaguar F-Pace SVR napędzany silnikiem V8 będzie szybszy i bardziej złośliwy w 2021 roku
Jaguar wprowadza kilka wizualnych i mechanicznych zmian w F-Pace SVR na rok modelowy 2021. Modyfikacje zmieniają SUV-a w szybszego, złośliwszego kota z apetytem na wszystko, co ma smak Cayenne.
Moc SVR nadal pochodzi z doładowanego, 5-litrowego silnika V8 o mocy 550 KM, ale jego moment obrotowy wzrasta do 700 Nm. Chociaż nie jest to drastyczna poprawa, wystarczy, aby skrócić czas przyspieszenia od zera do 100 km/h do 3,8 sekundy (trzy dziesiąte sekundy szybciej niż poprzednik) i zwiększyć prędkość maksymalną z 283 do 286 km/h.
Zmienione elementy zawieszenia i dostrojony układ kierowniczy uzupełniają usprawnienia układu napędowego. Inżynierowie opracowali również ponownie skalibrowany układ hamulcowy z elektrycznym wzmacniaczem, który poprawia skuteczność hamowania. Napęd na wszystkie koła i ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów połączona z łopatkami zmiany biegów nadal stanowią standard.
Przeczytaj też: Jaguar F-Pace: pierwsza jazda – luksusowe aspiracje
Styliści dokonali subtelnych zmian wizualnych, które sumują się, aby nadać F-Pace czystszy i ostrzejszy wygląd. Z przodu maska rozciąga się teraz aż do krawędzi kratki, reflektory zyskują dwa oddzielne paski akcentów LED, a listwa wokół przegród powietrznych w dolnej części zderzaka została zmieniona. Z tyłu światła porzucają wstawkę w kształcie półkuli – ukłon w stronę typu F – dla całkowicie poziomego projektu.
W 2020 roku bardziej niż kiedykolwiek technologia jest miarą używaną do pomiaru luksusowych samochodów, więc Jaguar zainwestował znaczną ilość czasu i pieniędzy w uczynienie SVR inteligentniejszym . Do systemu informacyjno-rozrywkowego Pivi Pro dodano 12,3-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, możliwość odbioru bezprzewodowych aktualizacji oprogramowania, bezprzewodową ładowarkę do urządzeń i technologię aktywnej eliminacji hałasu drogowego.
Jako okręt flagowy rodziny F-Pace, SVR musi wyglądać i czuć się odpowiednio szykownie w środku. Wnętrze SVR 2021 otrzymało dzieloną kierownicę, przeprojektowaną konsolę środkową z większą przestrzenią do przechowywania i krótszą dźwignią zmiany biegów, a także panel sterowania klimatyzacją o nowym wyglądzie. Aluminiowe wykończenia oraz mieszanka skóry i Alcantary są standardem, a akcenty z włókna węglowego są oferowane za dodatkową opłatą. Fotele sportowe są również opcjonalne.
Przeczytaj też: Nowy Jaguar F-PACE – ceny w Polsce
Jaguar rozpocznie dostawy F-Pace SVR 2021 w nadchodzących miesiącach. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: