Jadąc Renault i Dacią nie przekroczysz dozwolonej prędkości! To nowy pomysł Francuzów
Według najnowszych informacji Renault zamierza ograniczyć swoje nowe samochody do 180 km/h. Oprócz tego miałyby one zapobiegać przekraczaniu przez kierowcę aktualnego ograniczenia prędkości!
Nie jest to jeszcze oficjalna informacja i nie znamy żadnych szczegółów, ale na ostatnim spotkaniu akcjonariuszy Grupy Renault, miała zapaść decyzja, o montowaniu we wszystkich modelach ogranicznika prędkości, ustawionego na 180 km/h. Francuzi chcą więc podążyć drogą wyznaczoną przez Volvo, które już teraz ograniczyło swoje samochody. Renault zamierza jednak pójść o krok dalej i wprowadzić także system nazwany Safety Coach (Trener Bezpieczeństwa), który ma dostosowywać ogranicznik prędkości do aktualnie obowiązującego limitu.
Volvo pojedzie maksymalnie 180 km/h – wyjaśniamy, o co tak naprawdę chodzi
Jak rozumieć te doniesienia? Trudno jednoznacznie powiedzieć, ponieważ są to tylko nieoficjalne (choć pewne) informacje. Dlaczego limit ma być ustawiony na 180 km/h, skoro auto i tak się dostosuje do aktualnego ograniczenia? Może chodzi o to, że jeśli na danym odcinku ograniczenia nie będzie (lub auto go nie wykryje), to i tak odetnie nam moc przy 180 km/h?
Obowiązkowe ograniczniki prędkości w autach – dobry pomysł wprowadzany bez głowy?
Inna interpretacja jest taka, że od 2022 roku wszystkie nowe samochody w Unii Europejskiej mają mieć system aktywnie skłaniający kierowcę do nieprzekraczania prędkości. Renault może więc chodzić o wprowadzenie tego typu urządzenia. Z tym że doniesienia mówią o zapobieganiu przekraczania prędkości, natomiast system narzucony przez UE ma dawać kierowcy możliwość „przegłosowania” elektronicznego stróża.
Odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A1 złapał 1300 piratów drogowy jednego dnia!
Na rozstrzygnięcie tej kwestii będziemy musieli poczekać do oficjalnego komunikatu Renault oraz Dacii. My obstawiamy wariant numer dwa – wprowadzenie wymaganego przez unię systemu skłaniającego do przepisowej jazdy (pasuje to do nazywania tego systemu „trenerem”) plus odgórne ograniczenie prędkości do 180 km/h, którego już nie obejdziemy.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: