Interaktywne szyby dla pasażerów.
Ile razy podczas dłuższej trasy zdarzyło Ci się przysnąć z nudów patrząc na senny krajobraz za oknem? Ile razy musiałeś puszczać pasażerom podróżującym na tylnej kanapie jakiś film na DVD, żeby tylko przestali co pięć minut pytać Daleko jeszcze? Nie załamuj się, bo pomoc nadchodzi!
Dzięki współpracy inżynierów firmy Chevrolet/General Motors (GM) ze studentami FUTURE LAB z jerozolimskiej Akademii Sztuk Pięknych i Rzemiosła Artystycznego Besaleel (najstarsza izraelska szkoła wyższa i jedna z najbardziej cenionych tego typu uczelni na świecie), udało się zmienić okna samochodowe w interaktywne wyświetlacze. Wykorzystano w tym celu najnowszą technologię komputerową wirtualnej rzeczywistości, która całkowicie zmienia oblicze długich podróży na tylnej kanapie.
Projekt WOO (Windows of Opportunity), czyli „okna na świat”, wykorzystując sensory ruchu oraz czujniki optyczne, przekształca zwykłe samochodowe szyby i przestrzeń tylnej kanapy w reagujący na gesty system multi-dotykowy zbliżony swym działaniem do tabletów PC czy iPada.
Aplikacje WOO |
![]() |
fot. GM
|
Pasażerowie będą mieli do wyboru aplikacje takie jak:
Otto – animowana postać, która zostaje wyświetlona na tle mijanego krajobrazu i reaguje w czasie rzeczywistym na to, co się w nim zmienia oraz na sposób jazdy i pogodę. Dzięki Otto, w zabawny i wesoły sposób, pasażerowie mogą się sporo dowiedzieć o otaczającym ich świecie.
Foofu – pozwala pasażerom tworzyć, badać i odkrywać świat poprzez rysowanie palcem na „zaparowanej” szybie.
Spindow – pasażerowie mają w czasie rzeczywistym wgląd w interaktywne okna innych użytkowników na całym świecie.
Pond – umożliwia pobieranie i dzielenie się muzyką z innymi pojazdami na drodze, ściąganie ulubionych utworów czy wysyłanie wiadomości do innych pasażerów na trasie.
Jeśli interaktywne okna trafią do produkcji, będą prawdopodobnie wykorzystywać elektroniczne, „inteligentne” szkło, które może osiągać różne stopnie przeźroczystości i przybierać zróżnicowane formy przezierności oraz służyć do projekcji obrazu. Inteligentne szkło to materiał coraz powszechniej stosowany w architekturze i multimediach, ale dotychczas – poza takim filmami jak Mission Impossible: Ghost Protocol – raczej nie spotykany w samochodach.
Jak dla nas – strzał w dziesiątkę!
Najnowsze
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Rolls-Royce, synonim luksusu i wyrafinowania, przenosi doświadczenie podróżowania swoimi samochodami na nowy, zmysłowy poziom. Wprowadzając Rolls-Royce Scent, marka debiutuje z unikalnym konceptem zapachowym, który wzbogaca wnętrze flagowego modelu Phantom o nowy wymiar doznań. -
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
Zostaw komentarz: