Integracja motocykla ze smartfonem – pomysł Bosch’a
Bosch wchodzi na rynek jednośladów integrując motocykle ze smartfonem i oferując zaprojektowane przez siebie kompletne układy wtryskowe.
Konstruktorzy opracowali elektronicznie sterowany układ wtryskowy, który można dowolnie konfigurować w zależności od potrzeb konkretnych pojazdów – zaczynając od niedrogich, jednocylindrowych motocykli na rynek azjatycki, aż po zaawansowane technologicznie maszyny oferowane w Europie i Ameryce Północnej.
Bosch do tej pory oferował motocyklom wyższych klas odpowiednio zaadaptowane rozwiązania stosowane w samochodach osobowych.
Według prognoz, w roku 2020 sprzedaż pojazdów jednośladowych osiągnie próg 150 milionów i przewyższy poziom sprzedaży samochodów osobowych. |
fot. Bosch |
Teraz także motocykliści będą mogli korzystać z rozwiązań systemowych Bosch, które pomagają obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2 lub zwiększyć moc silnika. W Indiach i w krajach w południowo-wschodniej Azji co roku odnotowuje się dwucyfrowy wzrost liczby jednośladów. Dodatkowo, szeroko rozpowszechnione w Azji gaźniki osiągnęły już szczyt swoich możliwości. Bosch może oferować elektronicznie sterowane układy wtryskowe dla silników jednocylindrowych w cenach porównywalnych z cenami gaźników. Do obniżenia kosztów produkcji przyczyniły się m.in. specjalnie zaprojektowane sterowniki i wtryskiwacze o rozszerzonej funkcjonalności. Dalsze oszczędności Bosch osiągnął dzięki wykorzystaniu szerokiego know-how w dziedzinie procesu spalania i dynamiki silników. Umożliwiają one taki rozwój funkcji i oprogramowania, który pozwala zastąpić czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Bosch integruje pojazdy jednośladowe ze smartfonem
Równocześnie, bazując na elektronicznym układzie wtrysku, Bosch umożliwia realizację licznych funkcji integracyjnych dla pojazdów jednośladowych. Kierowca może wyświetlić na swoim smartfonie dane dotyczące średniego spalania albo swojego profilu jazdy. Przy pomocy smartfona będzie mógł także aktywować immobilizer, odcinając zasilanie paliwem.
Wtryskiwacz Bosch |
fot. Bosch |
Równolegle Bosch wspiera także bezemisyjną mobilność, oferując w Chinach skutery z napędem elektrycznym.
Poza technologią zasilania Bosch od wielu lat oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa dla motocykli. Należy do nich m.in. niedrogi układ front-ABS, który zapobiega niebezpiecznemu blokowaniu się przedniego koła w motocyklach niższego segmentu cenowego. Pod koniec ubiegłego roku do produkcji seryjnej wprowadzono światową nowość, układ MSC firmy Bosch. Umożliwia on optymalne hamowanie i przyspieszanie także na zakrętach, przy nachyleniu motocykla. Układ stabilizacji MSC ma podobne znaczenie dla bezpieczeństwa motocykli jak układ ESP w samochodach.
Według prognoz, w roku 2020 sprzedaż pojazdów jednośladowych osiągnie próg 150 milionów i przewyższy poziom sprzedaży samochodów osobowych. Także w przypadku segmentu jednośladów motorem wzrostu będzie Azja.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: