
Ineos Grenadier, samochód zwolennika Brexitu, powstanie we Francji, a nie w Wielkiej Brytanii. Dlaczego?
Ineos Grenadier powstanie w dawnej fabryce Daimlera we Francji, zamiast w Walii.
Firma Ineos, należąca do miliardera Jima Ratcliffe’a wyprodukuje swój pierwszy pojazd we Francji, po zawarciu umowy przejęcia zakładu prowadzonego przez niemieckiego Daimlera, porzucając plany budowy fabryki w Wielkiej Brytanii, ponieważ pandemia koronawirusa mocno namieszała tam w przemyśle motoryzacyjnym.
Znany zwolennik Brexitu, Jim, Ratcliffe, powiedział we wrześniu 2019 roku, że zbuduje samochód terenowy Grenadier w Walii, tworząc do 500 miejsc pracy, a nowy zakład w Portugalii dostarczy nadwozie i podwozie.
Jednak w lipcu tego roku ogłosił, że dokonuje przeglądu inwestycji w związku z pandemią koronawirusa, przedstawiającą „możliwości w zakresie istniejących mocy produkcyjnych, które wcześniej nie były dla nas dostępne”.
We wtorek Ineos potwierdził, że przejmie Hambach, zakład Daimlera w pobliżu granicy z Niemcami.
W specjalnym oświadczeniu Jim, Ratcliffe, prezes grupy Ineos, powiedział:
Hambach dał nam wyjątkową okazję, której po prostu nie mogliśmy zignorować: kupić nowoczesną fabrykę samochodów ze światowej klasy siłą roboczą.
Grenadier wejdzie do produkcji pod koniec przyszłego roku, a w ramach umowy Ineos będzie również kontynuować produkcję smarta EQ fortwo i niektórych komponentów Mercedes-Benz, co daje łącznie około 1300 miejsc pracy w zakładzie we Francji.
Firma stwierdziła, że przekonała ją lokalizacja ze względu na bliskość granicy z Niemcami, która zapewnia między innymi dostęp do łańcuchów dostaw i rynków docelowych.
Przeczytaj też: Jak europejski pakiet mobilności wpłynie na polskich przewoźników?
Pierwotna decyzja zwolennika Brexitu, Ratcliffe’a, była znaczącym impulsem dla brytyjskiego sektora samochodowego, który od 2016 roku odczuwa niepewność co do warunków jego relacji handlowych z największym rynkiem eksportowym, Unią Europejską.
Planowana lokalizacja w Walii znajdowała się blisko fabryki silników Forda, która została zamknięta na początku tego roku, powodując utratę około 1700 miejsc pracy.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: