Import samochodów spada – widać kryzys mniejszych biznesów
Import samochodów systematycznie spada, takich liczb nie było w branży od 7 lat.
W listopadzie 2022 sprowadzono i zarejestrowano w Polsce zaledwie 59 586 używanych aut z zagranicy (osobowe i dostawcze do 3,5 tony). Import samochodów używanych nie wyglądał tak źle od grudnia 2015 roku.
Import samochodów stale maleje
Zdecydowana większość sprowadzonych aut to samochody osobowe (54 471 egzemplarzy). Oznacza to znaczący spadek rejestracji, używanych, importowanych osobówek (spadek w tym roku o 18,7%). Import używanych samochodów użytkowych spadł o 19 proc. Spadek całego importu aut o dmc do 3,5 tony od początku roku to 17,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Import samochodów – auta coraz starsze
Cały czas importerzy sprowadzają do naszego kraju coraz starsze auta. Średni wiek sprowadzonego pojazdu wyniósł 12,93 roku, a średnia od początku roku przekroczyła 13 lat i wynosi dokładnie 13,08 roku. W przypadku aut osobowych z silnikami benzynowymi średni wiek osiągnął pułap aż 14 lat. Kierunek, skąd sprowadzamy pojazdy, się nie zmienił. Wciąż najpopularniejszym źródłem są Niemcy, ale statystyki IBRM Samar pokazują spadek wielkości importu od naszego zachodniego sąsiada aż o ponad 25 proc.
Import samochodów osobowych – najchętniej sprowadzane marki i modele
Jeżeli chodzi o marki, to pojazdy trzech marek aut osobowych sprowadzono do Polski w liczbie przekraczającej 60 tys. egzemplarzy danej marki. Podium zajmują: Volkswagen (66 593 egz.), Opel (64 603 egz.) i Ford (60 829 egz.). W przypadku modeli, najchętniej sprowadzane są następujące auta: Opel Astra (19 850 egz.), Audi A4 (19 652 egz.) oraz VW Golf (19 151 egz.), Tylko te trzy modele były sprowadzane w ilościach przekraczających 15 tys. egzemplarzy. Wyraźnie odstają liczebnie od innych marek i modeli.
Import samochodów osobowych – króluje benzyna
Najpopularniejszym źródłem napędu w importowanych samochodach osobowych jest silnik benzynowy (58,3 proc. sprowadzonej w listopadzie puli aut), na drugim miejscu są diesle (41,3 %). Pojazdy elektryczne importerzy sprowadzają w ilościach wręcz aptekarskich (0,4 proc.), ale importowane elektryki są statystycznie najmłodsze (średnio 5,77 roku).
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: