Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – te polskie auta przejechały już 43 miliony kilometrów
Kupione w Polsce Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid pokonały już ponad 43 mln km
Kupione w Polsce Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid pokonały już ponad 43 mln km. Użytkownicy tych aut doskonale wykorzystują największe atuty wydajnych hybryd plug-in Toyoty, czego potwierdzeniem jest średnie zużycie paliwa na poziomie zaledwie 3,7 l/100 km.
Hybrydowe napędy Toyoty stały się synonimem elektryfikacji w ostatnich 30 latach. Oprócz pełnych hybryd marka cały czas rozwija hybrydy typu plug-in, które łączą największe zalety aut elektrycznych z wszechstronnością samochodów hybrydowych. Dzięki pojemnym i wydajnym bateriom auta z tym napędem mogą pokonywać duże dystanse w bezemisyjnym trybie elektrycznym, a po wyczerpaniu energii w akumulatorze trakcyjnym przełączają się w efektywny tryb hybrydowy, w którym silnik elektryczny wspomaga silnik spalinowy, utrzymując średnie zużycie paliwa na bardzo niskim poziomie. Potwierdzają to dane z 823 egzemplarzy modelu RAV4 Plug-in Hybrid, które wyjechały na drogi z polskich salonów Toyoty.
Dzięki innowacyjnym technologiom Toyota Central Europe analizuje dane z samochodów dotyczące średniego zużycia paliwa, wykorzystania trybu EV, pokonywanego dystansu i czasu jazdy na prądzie, a także średniej emisji spalin. Informacje przekazywane są anonimowo wyłącznie w celach statystycznych przez użytkowników aplikacji MyToyota, którzy wyrazili na to zgodę.
Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid pokonały już ponad 43 mln km, a 55% tego dystansu pokonały w trybie elektrycznym. Co imponujące, aż 73% czasu przejazdów odbyło się wyłącznie na prądzie. Zdecydowana większość podróży użytkowników tego modelu to przejazdy na dystansach 5-10 km oraz 10-20 km.
Dane z 43 mln km potwierdzają także, że polscy użytkownicy RAV4 Plug-in Hybrid często ładują swoje auta, by wykorzystać potencjał trybu elektrycznego, a po rozładowaniu baterii samochody pozostają bardzo ekonomiczne. Średnie zużycie paliwa na tym dystansie z analizowanych pojazdów wyniosło zaledwie 3,7 l/100 km.
RAV4 Plug-in Hybrid to najmocniejszy wariant bestsellerowego SUV-a, a zastosowanie hybrydy plug-in nie ogranicza wszechstronnego charakteru auta – RAV4 w tej odmianie ma ustawny bagażnik o pojemności 520 l. Układ 2.5 Plug-in Hybrid ma 306 KM mocy, która przekazywana jest na wszystkie cztery koła i pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund. Litowo-jonowa bateria o pojemności 18,1 kWh pozwala na pokonanie do 75 km zasięgu w trybie elektrycznym w cyklu mieszanym, a w mieście blisko 100 km na prądzie. Tryb EV umożliwia jazdę do prędkości 135 km/h.
Uzupełnienie energii od 0 do 100% trwa do 2,5 godziny w przypadku stacji Toyota HomeCharge czy publicznej stacji ładowania lub 7,5 godziny, gdy skorzystamy z domowego gniazdka. Toyota RAV4 Plug-in Hybrid została w standardzie wyposażona w kable niezbędne do ładowania, w tym 6-metrowy kabel umożliwiający naładowanie auta z gniazdka elektrycznego z mocą maksymalną 2,3 kW oraz 7,5-metrowy kabel obsługujący moc do 6,6 kW, który można podłączyć do Toyota HomeCharge lub publicznej stacji ładowania.
Tak jak w przypadku pełnych hybryd, bateria RAV4 Plug-in Hybrid także została objęta gwarancją na 5 lat lub do 100 000 km, którą można przedłużyć do 10 lat, wykonując coroczny przegląd akumulatora.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Zostaw komentarz: