Ilość paliwa przed GP Turcji
Różnice w ilości paliwa w samochodach czołowych zawodników są niewielkie. Wśród pierwszych dziesięciu kierowców najbardziej zatankowanym bolidem będzie ruszać Robert Kubica.
Jenson Button w otoczeniu mechaników |
fot. Brawn GP
|
Zgodnie z przepisami po kwalifikacjach do wyścigu o Grand Prix Turcji FIA opublikowała wagę bolidów.
Sebastian Vettel startujący z pole position ma według naszych obliczeń nieco mniej paliwa w zbiorniku swojego bolidu niż Jenson Button. Anglik powinien być więc w stanie przejechać o 2 okrążenia więcej. Przewaga kierowcy Brawn GP jest jednak tak niewielka, że nie może być on pewien, czy uda mu się wyprzedzić Vettela dzięki późniejszemu zjazdowi na pit stop. Jeśli Sebastian Vettel zyska odpowiednią przewagę do czasu swojego zjazdu na dotankowanie, jego pozycja powinna być niezagrożona. Z drugiej strony, Jenson Button ma jeszcze jedno zadanie do wykonania – utrzymać za sobą niewiele lżejszy samochód Rubensa Barrichello.
Poz. startowa |
Kwalifikacje |
Kierowca |
Waga (kg) |
Paliwo (kg) |
Liczba okrążeń |
1 |
1 |
Sebastian Vettel |
649,5 |
44,5 |
15 |
2 |
2 |
Jenson Button |
655,5 |
50,5 |
17 |
3 |
3 |
Rubens Barrichello |
648 |
47,5 |
16 |
4 |
4 |
Mark Webber |
656 |
51 |
17 |
5 |
5 |
Jarno Trulli |
652 |
47 |
16 |
6 |
6 |
Kimi Raikkonen |
658 |
53 |
18 |
7 |
7 |
Felipe Massa |
654 |
49 |
16 |
8 |
8 |
Fernando Alonso |
644,5 |
39,5 |
13 |
9 |
9 |
Nico Rosberg |
660 |
55 |
19 |
10 |
10 |
Robert Kubica |
664 |
59 |
20 |
11 |
11 |
Nick Heidfeld |
681,5* |
76,5 |
27 |
12 |
12 |
Kazuki Nakajima |
680,4* |
75,4 |
26 |
13 |
13 |
Timo Glock |
689* |
84 |
30 |
14 |
14 |
Hiekki Kovalainen |
665* |
60 |
21 |
15 |
15 |
Adrian Sutil |
668,5* |
63,5 |
22 |
16 |
16 |
Lewis Hamilton |
696,5* |
91,5 |
32 |
17 |
17 |
Nelson Piquet |
689,6* |
84,5 |
30 |
18 |
18 |
Sebastien Buemi |
686,5* |
81,5 |
29 |
19 |
19 |
Giancarlo Fisichella |
688,5* |
83,5 |
29 |
20 |
20 |
Sébastien Bourdais |
701* |
96 |
34 |
* waga podana przez zespoły
Obliczenia zostały wykonane na podstawie średniego zużycia paliwa na jedno okrążenie wg Williamsa,
(waga paliwa/ 2,658 kg na okrążenie) – okrążenie instalacyjne i zjazdowe do pitlane.
Jak zwykle ciekawe jest jaką strategię obiorą zespoły. Biorąc pod uwagę poprzednie wyścigi, bardziej niż gdzie indziej na Istanbul Park Circuit istotną rolę odgrywa to, z której strony toru kierowcy ruszają – „czystej” czy brudnej”. Dobranie opon będzie więc także bardzo ważne. Zużycie miękkiego ogumienia było tematem od początku weekendu w Turcji. Zastosowanie miękkiej mieszanki na początku wyścigu zwiększa szanse dobrego startu, ale prawdopodobnie ich degradacja będzie większa niż w późniejszym czasie, kiedy tor będzie bardziej nagumowany. Biorąc pod uwagę długość zaplanowanych pierwszych przejazdów większość kierowców wybierze jednak twarde opony. Wyjątkiem może być mający najmniej paliwa w swoim bolidzie Fernando Alonso.
Lewis Hamilton i Sebastien Bourdais mają najcięższe samochody, więc po raz pierwszy na pitstop zjadą oni dopiero na półmetku wyścigu.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: