Ilość paliwa przed GP Turcji
Różnice w ilości paliwa w samochodach czołowych zawodników są niewielkie. Wśród pierwszych dziesięciu kierowców najbardziej zatankowanym bolidem będzie ruszać Robert Kubica.
Jenson Button w otoczeniu mechaników |
![]() |
fot. Brawn GP
|
Zgodnie z przepisami po kwalifikacjach do wyścigu o Grand Prix Turcji FIA opublikowała wagę bolidów.
Sebastian Vettel startujący z pole position ma według naszych obliczeń nieco mniej paliwa w zbiorniku swojego bolidu niż Jenson Button. Anglik powinien być więc w stanie przejechać o 2 okrążenia więcej. Przewaga kierowcy Brawn GP jest jednak tak niewielka, że nie może być on pewien, czy uda mu się wyprzedzić Vettela dzięki późniejszemu zjazdowi na pit stop. Jeśli Sebastian Vettel zyska odpowiednią przewagę do czasu swojego zjazdu na dotankowanie, jego pozycja powinna być niezagrożona. Z drugiej strony, Jenson Button ma jeszcze jedno zadanie do wykonania – utrzymać za sobą niewiele lżejszy samochód Rubensa Barrichello.
Poz. startowa |
Kwalifikacje |
Kierowca |
Waga (kg) |
Paliwo (kg) |
Liczba okrążeń |
1 |
1 |
Sebastian Vettel |
649,5 |
44,5 |
15 |
2 |
2 |
Jenson Button |
655,5 |
50,5 |
17 |
3 |
3 |
Rubens Barrichello |
648 |
47,5 |
16 |
4 |
4 |
Mark Webber |
656 |
51 |
17 |
5 |
5 |
Jarno Trulli |
652 |
47 |
16 |
6 |
6 |
Kimi Raikkonen |
658 |
53 |
18 |
7 |
7 |
Felipe Massa |
654 |
49 |
16 |
8 |
8 |
Fernando Alonso |
644,5 |
39,5 |
13 |
9 |
9 |
Nico Rosberg |
660 |
55 |
19 |
10 |
10 |
Robert Kubica |
664 |
59 |
20 |
11 |
11 |
Nick Heidfeld |
681,5* |
76,5 |
27 |
12 |
12 |
Kazuki Nakajima |
680,4* |
75,4 |
26 |
13 |
13 |
Timo Glock |
689* |
84 |
30 |
14 |
14 |
Hiekki Kovalainen |
665* |
60 |
21 |
15 |
15 |
Adrian Sutil |
668,5* |
63,5 |
22 |
16 |
16 |
Lewis Hamilton |
696,5* |
91,5 |
32 |
17 |
17 |
Nelson Piquet |
689,6* |
84,5 |
30 |
18 |
18 |
Sebastien Buemi |
686,5* |
81,5 |
29 |
19 |
19 |
Giancarlo Fisichella |
688,5* |
83,5 |
29 |
20 |
20 |
Sébastien Bourdais |
701* |
96 |
34 |
* waga podana przez zespoły
Obliczenia zostały wykonane na podstawie średniego zużycia paliwa na jedno okrążenie wg Williamsa,
(waga paliwa/ 2,658 kg na okrążenie) – okrążenie instalacyjne i zjazdowe do pitlane.
Jak zwykle ciekawe jest jaką strategię obiorą zespoły. Biorąc pod uwagę poprzednie wyścigi, bardziej niż gdzie indziej na Istanbul Park Circuit istotną rolę odgrywa to, z której strony toru kierowcy ruszają – „czystej” czy brudnej”. Dobranie opon będzie więc także bardzo ważne. Zużycie miękkiego ogumienia było tematem od początku weekendu w Turcji. Zastosowanie miękkiej mieszanki na początku wyścigu zwiększa szanse dobrego startu, ale prawdopodobnie ich degradacja będzie większa niż w późniejszym czasie, kiedy tor będzie bardziej nagumowany. Biorąc pod uwagę długość zaplanowanych pierwszych przejazdów większość kierowców wybierze jednak twarde opony. Wyjątkiem może być mający najmniej paliwa w swoim bolidzie Fernando Alonso.
Lewis Hamilton i Sebastien Bourdais mają najcięższe samochody, więc po raz pierwszy na pitstop zjadą oni dopiero na półmetku wyścigu.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: