Ile zapłacimy za nowe Audi Q3?
Na polskim rynku dostępna jest już druga generacja Audi Q3. Na początek oferowana jest w trzech wersjach silnikowych: 35 TFSI z manualną skrzynią biegów, 35 TFSI ze skrzynią automatyczną S tronic oraz 35 TDI ze skrzynią S tronic.
Bazowym silnikiem Audi Q3 jest 1,5-litrowa jednostka benzynowa o mocy 150 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Wyposażona jest ona w układ cylinder on demand, wyłączający czasowo przy niskich i umiarkowanych obciążeniach drugi i trzeci cylinder. Wersja 35 TFSI zużywa średnio 6,3 – 6,0 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,6 sekundy. Wybierając automatyczną skrzynię biegów S tronic zmniejszymy średnie zużycie paliwa do 5,9 – 5,7 l/100 km i skrócimy sprint do setki do 9,2 s. Cena tej odmiany to 139 300 zł lub 148 400 zł, jeśli wybierzemy automat.
Silnik 2.0 TDI o takiej samej mocy (150 KM) w wersji 35 TDI, otwiera ofertę jednostek wysokoprężnych. Dostarcza on 340 Nm momentu obrotowego i dostępny jest w zestawieniu z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic i z napędem na przednią oś. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,9 – 4,7, a przyspieszenie do setki zajmuje 9,2 sekundy. Q3 35 TDI kosztuje 157 400 zł.
Już wkrótce na rynku polskim zadebiutują kolejne wersje Audi Q3. Pierwsza z nich, to wspomniana jednostka 35 TDI, ale z sześciobiegową skrzynią manualną i napędem quattro, od 0 do 100 km/h przyspieszająca w 9,3 sekundy. Wyceniona została na 158 500 zł.
Kolejna, to 2.0 TFSI zestrojona z siedmiobiegową skrzynią automatyczną S tronic i z napędem na cztery koła quattro. W swej słabszej wersji wytwarza moc 190 KM i moment obrotowy 320 Nm. Wyposażone w nią Audi Q3 40 TFSI zużywa średnio 7,5 – 7,2 l/100 km, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,4 s. Mocniejsza wersja tego silnika 45 TFSI spala 7,6 – 7,3 l/100 km i przyspiesza do setki o 1,1 sekundy szybciej. Polskie ceny nie są jeszcze znane.
Wkrótce dostępna będzie również mocniejsza wersja silnika 2.0 TDI, rozwijająca 190 KM, oznaczona jako Q3 40 TDI. Średnie zużycie paliwa w jej przypadku to 5,6 – 5,5 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jej 8,0 s. Dostępna będzie ona wyłącznie z napędem na cztery koła quattro i z dwusprzęgłową skrzynią biegów. Zapłacimy za nią 179 100 zł.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: