
Ile paliwa można zatankować do kanistra?
Eskalacja konfliktu rosyjsko-ukraińskiego sprawiła, że Polacy, w obawie przed podwyżką cen i perspektywą spadku dostępu do paliwa, masowo ruszyli na stacje paliw. Wiele osób tankowało paliwo do kanistrów.
Eskalacja konfliktu rosyjsko-ukraińskiego sprawiła, że Polacy masowo ruszyli na stacje paliw. Kolejki do dystrybutorów w niektórych miejscach sięgały nawet kilkudziesięciu aut. Korki pod stacjami potrafiły wylewać się na drogi, do których przylegają. Wiele osób tankowało paliwo do kanistrów.
Ile paliwa można zatankować do kanistra?
Paliwo to towar niebezpieczny (ADR), którego nie można przewozić w dowolny sposób. Transport drogowy paliwa jest regulowany przez umowę międzynarodową, która Polska ratyfikowała w 1975 roku.
Przeciętny kierowca samochodu osobowego może przewieźć więcej paliwa niż pomieści zbiornik paliwa jego pojazdu. Istnieją wyłączenia spod tego prawa, które nie ma zastosowania do:
przewozu towarów niebezpiecznych wykonywanego przez osoby prywatne, jeżeli towary te znajdują się w opakowaniach stosowanych w sprzedaży detalicznej i służą tym osobom do osobistego użytku, użytku w gospodarstwie domowym lub w związku z ich aktywnością sportowo-rekreacyjną, pod warunkiem, że zastosowano środki zapobiegające uwolnieniu się zawartości w normalnych warunkach przewozu.
Są jednak pewne ograniczenia. Zawartość pojedynczego naczynia wielokrotnego użytku nie powinna przekraczać 60 litrów i 240 litrów na jednostkę transportową. Większy limit przyznano przedsiębiorstwom, gdy przewóz ma charakter pomocniczy, na przykład na teren budów. Można wtedy przewozić w ilościach nie większych niż 450 litrów na opakowanie.
Kłopotliwe może być przechowywanie paliwa. W garażu wolnostojącym z materiałów niepalnych o powierzchni do 100 metrów kwadratowych możemy składować 60 litrów paliwa, czyli mniej niż możemy zabrać ze stacji.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Komentarze:
jan - 26 kwietnia 2022
A mówią że rosja to stan umysłu to polska bije ich na głowę na prawdę nie wiem skąd ci ludzie z takimi pomysłami się wzięli w polsce.
krzysztof - 1 marca 2022
zakaz tankowania paliwa do kanistra? – co za absurdalne zarządzenie – potrzebuję benzynę do piły spalinowej i na stacji powiedziano mi, że tylko do urządzenia, piła wymaga mieszanki i zbiornik 0,5 litra – więcej stracę na dojazd do stacji robiąc kilka kursów dziennie , no a jak zrobić mieszankę – samochód mam na ropę, więc nie spuszczę do kanistra