Ile można przejechać na rezerwie? Jaki dystans pokonam, gdy komputer pokaże zasięg 0 km?
Zapalenie się rezerwy paliwa, powinno być dla kierowcy jasnym sygnałem, aby jak najszybciej udać się na stację benzynową. Nie zawsze jednak mamy taką możliwość. Jak daleko można przejechać na rezerwie paliwa?
Jaki dystans przejedzie samochód na rezerwie paliwa?
Odpowiedź na to pytanie jest różna, zależnie od samochodu oraz silnika, jaki go napędza. Zwykle jednak producenci podobnie ustawiają punkt włączenia się rezerwy, bazując na prognozowanym zasięgu, a nie jak kiedyś na ilości paliwa w zbiorniku.
Najczęściej zapalenie się kontrolki rezerwy oznacza, że pokonamy około 70-80 km. W przypadku samochodów oszczędnych może oznaczać to naprawdę resztkę paliwa, zaś w autach sportowych może włączyć się, kiedy paliwa mamy jeszcze całkiem sporo.
Najlepiej sprawdzić to samemu, zerkając przy jakim zasięgu, pojawia się informacja o rezerwie. Warto tą wartość zapamiętać, zwłaszcza, że nie wszystkie samochody pokazują pozostały zasięg na samego wyczerpania paliwa, tylko już wcześniej wyświetlają same kreski.
Taryfikator kiedyś był łagodniejszy, teraz za to wykroczenie policja wlepia 6 punktów
Ile przejedziemy kiedy komputer pokaże zasięg 0 km?
Po pierwsze zasięg 0 km nigdy nie powinien się nam pojawić. Jeśli jednak tak się stanie, nie musimy panikować. Ta informacja zawsze podawana jest na wyrost, żeby zmusić kierowcę do szybszej reakcji, ale też nie pozostawić go na lodzie, kiedy źle oceni dystans, jaki dzieli go od stacji paliw.
Kiedy zobaczymy zasięg 0 km, prawdopodobnie będziemy mogli pokonać jeszcze kolejne 20-30 km, zanim paliwo faktycznie się wyczerpie. Powinniśmy wtedy jechać bardzo ostrożnie i delikatnie, wyłączając też klimatyzację i zbędne odbiorniki prądu.
Dlaczego nie powinno się jeździć na rezerwie paliwa?
Jazda na resztkach paliwa oznacza, że do układu paliwowego zasysane są zanieczyszczenia, obecne na dnie baku. To negatywnie wpływa na żywotność jego podzespołów. Zbyt mała ilość paliwa może doprowadzić też do zapowietrzenia układu wtryskowego.
W ekstremalnej sytuacji, kiedy będziemy próbować jechać na samych oparach, możemy także zatrzeć pompę paliwa. Jeśli jednak do tego nie dojdzie i uda nam się uzupełnić wyschnięty bak, nie mamy gwarancji, że samochód znowu zapali. Układ paliwowy może być zbyt zapowietrzony i nie mamy gwarancji, że auto samo sobie z tym poradzi oraz że niczego nie uszkodzimy, próbując je uruchomić
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: