
Ile fotoradarów jest w Polsce? Z roku na rok przybywa nowych urządzeń
Liczba fotoradarów w Polsce zmienia się w Polsce z roku na rok. Regularnie przybywa nowych urządzeń, a część starych jest demontowana lub wyłączana z użytku. Ile fotoradarów działa aktualnie w Polsce?
Fotoradar to urządzenie służące do rejestrowania przekroczenia dopuszczalnej prędkości pojazdów. Swoją obecnością wprawiają w złość nie tylko piratów drogowych, ale również kierowców, którzy od czasu do czasu zdarzy się pojechać nieco dynamiczniej niż przewidują przepisy. Fotoradary są bezlitosne i, choć w opinii wielu osób spełniają rolę skarbonek, które poprawiają budżet policji, wpływają realnie na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Z danych systemu Yanosik wynika, że większość kierowców widząc na trasie fotoradar redukuje prędkość nawet o 20 km/h w stosunku do aktualnego limitu.
Liczba fotoradarów w Polsce zmienia się w Polsce z roku na rok. Regularnie przybywa nowych urządzeń, a część starych jest demontowana lub wyłączana z użytku. Według danych z systemu Yanosik w 2022 roku kierowców na polskich drogach kontroluje 515 fotoradarów:
W naszej bazie liczba fotoradarów jest aktualizowana na bieżąco. Według naszych danych obecnie na polskich drogach jest już 515 fotoradarów. W porównaniu z danymi z sierpnia 2021 roku, ich liczba wzrosła o 70 nowych urządzeń. Najwięcej z nich znalazło się na drogach w województwie pomorskim, mazowieckim i wielkopolskim.

Dane z systemu Yanosik wykazują, że nowe fotoradary znalazły się w województwach:
- pomorskim (+14)
- mazowieckim (+9)
- wielkopolskim (+8)
- podlaskim (+6)
- śląskim (+4)
- łódzkim (+4)
- lubelskim (+4)
- małopolskim (+4)
- kujawsko-pomorskim (+4)
- dolnośląskim (+3)
- podkarpackim (+3)
- zachodniopomorskim (+3)
- warmińsko-mazurskim (+3)
- lubuskim (+1)
Liczba fotoradarów nie zmieniła się wyłącznie w województwach opolskim (działa tam 10 urządzeń) oraz w świętokrzyskim (15).
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: