III edycja Rajdu Polski Kobiet zakończona!
W dniach 22-23 czerwca 31 kobiecych załóg wzięło udział w trzeciej edycji samochodowego Rajdu Polski Kobiet. Motocaina miała przyjemność patronować temu wydarzeniu.
Na zawodniczki oraz wszystkie panie czekały badania profilaktyczne w Centralnym Szpitalu Klinicznym MSW i w Centrum Onkologii w Warszawie, a także w mammobusie podstawionym przez Szpital IBIS – na zamówienie marki CASTROL, jak również bezpłatne badanie wzroku przygotowane przy współudziale Johnson & Johnson Vision Care. Rajdowe emocje i atrakcje programu III edycji towarzyszyły załogom od chwili startu aż po metę w niedzielne popołudnie na ulicy Karowej w Warszawie. W imprezie wzięły udział m.in.: Olga Bończyk, Beata Tadla, Karolina Szostak, Karolina Lampel-Czapka, Magda Stam, Katarzyna Jankowska, Ilona Adamska oraz Małgorzata Kosińska i Aleksandra Kujawa z zespołu RMF4rt. Panie wspierali znani sportowcy: Wojtek Chuchała, Kamil Butruk i Maciej Wisławski.
Zespół RMF4rt – Małgorzata Kosińska i Aleksandra Kujawa, Olga Bończyk i Beata Tadla |
fot. materiały organizatora |
Tegoroczna edycja była wypełniona po brzegi atrakcjami. Impreza ruszyła w sobotni poranek w samym sercu stolicy, na ul. Karowej, by dać początek rajdowym zmaganiom. Po przejechaniu pierwszej próby sprawnościowej na Siekierkach uczestniczki udały się do szpitala MSW, a następnie do Centrum Onkologii, gdzie przeszły badania profilaktyczne oraz szkolenie z zakresu badania piersi na przygotowanych fantomach.
– Podstawowym celem Rajdu jest zwrócenie uwagi na rosnące statystyki zachorowań na raka i uświadomienie potrzeby dbania o zdrowie – powiedziała dr Krystyna Backiel, prezes zarządu fundacji Teraz Kobiety, pomysłodawczyni i organizator Rajdu Polski Kobiet – nasze uczestniczki po raz kolejny udowodniły, że doskonale radzą sobie za kierownicą nawet dużych samochodów terenowych.
Po zakończeniu wszystkich badań załogi wróciły na rajdową trasę, biegnącą przez Warszawę i okoliczne miejscowości, m.in. Skierniewice, Nowe Miasto, Starą Wieś, Piekło, Niebo czy Chlewiska. Etapy Rajdu zostały wytyczone w sposób zapewniający każdej załodze emocjonujący, acz bezpieczny przejazd, obfitujący w możliwość nauczenia się nowych technik prowadzenia auta. Pierwszy dzień rajdowych zmagań zakończyła uroczysta kolacja w Centrum Japońskich Sportów i Sztuk Walki DOJO w Starej Wsi, gdzie na uczestniczki czekała m.in. lekcja nauki japońskiego prowadzona przez Megumi Osugi-Stepien oraz Renatę Wódkowską, przedstawicielki ambasady Japonii, a jednocześnie uczestniczki Rajdu.
Zdjęcie grupowe – działo się! |
fot. materiały organizatora |
Drugi dzień to kolejne odcinki rajdowe i uroczyste zakończenie Rajdu na ul. Karowej w Warszawie.
Fani motoryzacji mogli obejrzeć pokazowe przejazdy dwóch kierowców rajdowych – Wojtka Chuchały i Kamila Butruka z udziałem uczestniczek.
– Rajd Polski Kobiet to świetna, integracyjna impreza, w której mam przyjemność uczestniczyć już od dwóch lat. To jedna z niewielu akcji, w której organizatorzy tak świetnie łączą zabawę z poważnym celem, jakim jest profilaktyka nowotworowa. To przecież dla nas, kobiet, jest jednym z najważniejszych tematów, o którym nie wolno nikomu zapomnieć. Jestem przekonana, że takie inicjatywy mają sens, gdy pokazujemy, że dobrze się bawiąc, potrafimy mówić o chorobie, która stała się plagą ostatnich dekad. A także, że w ten sposób pokazujemy, gdzie i w jaki sposób możemy zadbać o swoje zdrowie. Z uśmiechem razem z Beatą Tadlą wspominamy miniony weekend i z przyjemnością pojedziemy w rajdzie za rok! – powiedziała Olga Bończyk, uczestniczka Rajdu.
Karolina Szostak z pucharem |
fot. materiały organizatora |
Wyniki:
I miejsce w klasyfikacji generalnej – załoga Nr 17 – Bożeńska Katarzyna, Stępień Justyna jadące Subaru Foresterem
II miejsce w klasyfikacji generalnej – załoga Nr 29 – Jankowska Katarzyna, Stam Magda jadące Subaru Foresterem
III miejsce w klasyfikacji generalnej – załoga Nr 28 – Szostak Karolina, Strecker Malwina jadące Audi Q5
Więcej informacji: rajd-polski-kobiet.pl oraz facebook.com/RajdPolskiKobiet.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: