„Idiota” w Maździe? A może za kierownicą auta z kamerą?
Co należy zrobić, kiedy spotkamy na drodze kierowcę, który przejawia agresywne zachowania? Według autora nagrania należy pokazać mu, że samemu jest się jeszcze większym drogowym kozakiem.
No to idźmy po kolei. Nagranie ma tytuł „Idiocie na austriackich numerach spaliły się obowody bo wyprzedzanie trwało zbyt długo”. Czym objawiło się spalenie „obowodów”? Autor nagrania miał możliwość zjechać wcześniej kierowcy Mazdy, który usiadł mu na zderzaku, ale wolał poczekać, aż dogoni Toyotę. Zajęło mu to 20 sekund.
Na agresję odpowiedział agresją, a teraz żali się w internecie, że go atakują bez powodu
W reakcji kierowca Mazdy wjechał przed niego i wcisnął hamulec. Autor nagrania w odpowiedzi wcisnął gaz i wyprzedził go pasem awaryjnym. Po chwili Mazda znów go wyprzedziła, ale wydawało się, że konflikt został zakończony. Nic bardziej mylnego.
Autor nagrania wkręcił silnik na obroty i skacząc z jednego pasa na drugi, próbował wyprzedzić Mazdę. Jednocześnie wyzywając jej kierowcę. Robił to, dodajmy, pomimo ciągłych próśb pasażerki, żeby przestał. Coś nam mówi, że nie raz już widziała go w „akcji”.
W ramach humorystycznego bonusu, komentarz zostawiony pod filmem przez właściciela kanału:
Wyjaśnienie do filmu, agresor jest tylko jeden, jest to kierowca Mazdy. Nagrywający mając go na zderzaku usuwa mu się z drogi gdy tylko jest taka możliwość a gdy agresor hamuje mu przed maską to ucieka na pas awaryjny i próbuje go ominąć. W żadnym momencie nie odpowiada na ataki i nie bawi się w nauczyciela. To są reakcje obronne które musiał podjąć błyskawicznie, warto zwrócić uwagę że po wyprzedzeniu miał z tyłu inny pojazd dlatego hamowanie lub wręcz zatrzymanie niekoniecznie musiałoby być najlepszym pomysłem. Generalnie zatrzymanie na środku drogi oprócz zagrożenia z powodu innych pojazdów prowadzi do konfrontacji bezpośredniej, której również należy unikać. W sądzie wina kierowcy Mazdy byłaby bezsporna, bo to on spowodował ten konflikt na drodze i on ten konflikt dokońca nakręcał.
Jeden z widzów napisał w odpowiedzi:
Chyba inne filmy oglądaliśmy. Ja na tym żadnej ucieczki na pas awaryjny nie widzę. Mógł zwolnić, tak samo jak agresor w maździe i w ostateczności zatrzymać się na pasie awaryjnym, a nie wyprzedzać (nie myl z omijaniem) pasem awaryjnym. „Test łosia”, który autor nagrania odjaniepawla później też był niezbędny? To nie odpowiedź na atak? Nie słyszysz, że cały czas ciśnie gaz próbując wyprzedzić? Pasażerka najrozsądniejsza z nich wszystkich.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: