
„Idiota” w Maździe? A może za kierownicą auta z kamerą?
Co należy zrobić, kiedy spotkamy na drodze kierowcę, który przejawia agresywne zachowania? Według autora nagrania należy pokazać mu, że samemu jest się jeszcze większym drogowym kozakiem.
No to idźmy po kolei. Nagranie ma tytuł „Idiocie na austriackich numerach spaliły się obowody bo wyprzedzanie trwało zbyt długo”. Czym objawiło się spalenie „obowodów”? Autor nagrania miał możliwość zjechać wcześniej kierowcy Mazdy, który usiadł mu na zderzaku, ale wolał poczekać, aż dogoni Toyotę. Zajęło mu to 20 sekund.
Na agresję odpowiedział agresją, a teraz żali się w internecie, że go atakują bez powodu
W reakcji kierowca Mazdy wjechał przed niego i wcisnął hamulec. Autor nagrania w odpowiedzi wcisnął gaz i wyprzedził go pasem awaryjnym. Po chwili Mazda znów go wyprzedziła, ale wydawało się, że konflikt został zakończony. Nic bardziej mylnego.
Autor nagrania wkręcił silnik na obroty i skacząc z jednego pasa na drugi, próbował wyprzedzić Mazdę. Jednocześnie wyzywając jej kierowcę. Robił to, dodajmy, pomimo ciągłych próśb pasażerki, żeby przestał. Coś nam mówi, że nie raz już widziała go w „akcji”.
W ramach humorystycznego bonusu, komentarz zostawiony pod filmem przez właściciela kanału:
Wyjaśnienie do filmu, agresor jest tylko jeden, jest to kierowca Mazdy. Nagrywający mając go na zderzaku usuwa mu się z drogi gdy tylko jest taka możliwość a gdy agresor hamuje mu przed maską to ucieka na pas awaryjny i próbuje go ominąć. W żadnym momencie nie odpowiada na ataki i nie bawi się w nauczyciela. To są reakcje obronne które musiał podjąć błyskawicznie, warto zwrócić uwagę że po wyprzedzeniu miał z tyłu inny pojazd dlatego hamowanie lub wręcz zatrzymanie niekoniecznie musiałoby być najlepszym pomysłem. Generalnie zatrzymanie na środku drogi oprócz zagrożenia z powodu innych pojazdów prowadzi do konfrontacji bezpośredniej, której również należy unikać. W sądzie wina kierowcy Mazdy byłaby bezsporna, bo to on spowodował ten konflikt na drodze i on ten konflikt dokońca nakręcał.
Jeden z widzów napisał w odpowiedzi:
Chyba inne filmy oglądaliśmy. Ja na tym żadnej ucieczki na pas awaryjny nie widzę. Mógł zwolnić, tak samo jak agresor w maździe i w ostateczności zatrzymać się na pasie awaryjnym, a nie wyprzedzać (nie myl z omijaniem) pasem awaryjnym. „Test łosia”, który autor nagrania odjaniepawla później też był niezbędny? To nie odpowiedź na atak? Nie słyszysz, że cały czas ciśnie gaz próbując wyprzedzić? Pasażerka najrozsądniejsza z nich wszystkich.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: