
HYVIA, czyli H jak wodór. Renault zapowiada wodorowy samochód dostawczy
W 2022 roku HYVIA - spółka joint venture należąca w równych częściach do Grupy Renault i Plug Power - wprowadzi na rynek pojazd napędzany wodorem, przeznaczony dla firmowych flot samochodowych oraz samorządów.
W styczniu 2021 roku Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault, zaprezentował plan strategiczny o nazwie Renaulution i zapowiedział silną ofensywę rynkową w dziedzinie rozwiązań napędów wodorowych. HYVIA – spółka joint venture, która jest owocem współpracy Grupy Renault i Plug Power – została utworzona, by realizować te zadania.
Od czerwca do grudnia HYVIA stworzyła zespoły pracowników, przedstawiła trzy prototypy samochodów dostawczych z napędem wodorowym i rozpoczęła testy seryjnych pojazdów swojej konstrukcji. Wprowadzenie do sprzedaży produktów spółki jest przewidziane już w przyszłym roku!
Celem firmy jest uzyskanie 30% udziałów w rynku w segmencie samochodów dostawczych z napędem wodorowym do 2030 roku.

HYVIA, czyli H jak wodór
HYVIA osiągnęła konkretne wyniki w okresie krótszym niż 200 dni. Od dnia utworzenia spółki zaprezentowane zostały aż trzy prototypy samochodów z napędem wodorowym: Renault Master Van H2-TECH, Renault Master podwozie z kabiną H2-TECH i Renault Master City Bus H2-TECH. A ponadto, stacja tankowania będąca częścią oferty przedstawionej przez tę markę, która nie zamierza sprzedawać samochodów bez dostarczenia kompleksowych rozwiązań zapewniających tankowanie i zaopatrzenie w energię.
W 2022 roku HYVIA wdroży kompletny ekosystem, który obejmie trzy produkty przeznaczone dla firmowych flot samochodowych oraz samorządów:
- Renault Master Van H2-TECH: duży furgon do przewozu towarów i przesyłek posiadający 12 m³ przestrzeni ładunkowej oraz zasięg do 500 km
- Renault Master podwozie z kabiną H2-TECH: z przeznaczeniem do zabudowy i montażu nadwozi, w tym kontenera 19 m³ i z zasięgiem 250 km
- Renault Master City Bus H2-TECH: miejski minibus do przewozu do 15 pasażerów i z zasięgiem około 300 km
- Stacja tankowania wodoru HYVIA do szybkiego napełniania zbiornika (≤ 5 minut), by zapewnić maksymalną dyspozycyjność pojazdów

Zielona przyszłość już od dziś
Dla firmowych flot samochodowych i dla służb samorządów lokalnych użytkujących pojazdy w bardzo intensywny sposób aktualna oferta napędów wodorowych jest bardzo skromna. Nie ma rozwiązań odpowiednio przystosowanych. Aby sprostać temu zapotrzebowaniu, HYVIA opracowała unikalny ekosystem zlokalizowany we Francji. Aby działać szybko, spółka przebudowuje samochody Master E-TECH Electric produkowane w Batilly i od 2022 roku będzie montować ogniwa paliwowe i stacje tankowania w zakładzie Refactory we Flins.

Najnowsze
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom. -
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
-
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Zostaw komentarz: