Hyundai Xcient Fuel Cell – pierwsza na świecie ciężarówka na wodór
Hyundai wysłał do Szwajcarii 10 samochodów Hyundai Xcient Fuel Cell, pierwszych na świecie masowo produkowanych ciężarówek z ogniwami paliwowymi.
Firma planuje w tym roku wysłać do Szwajcarii w sumie 50 sztuk modelu Xcient Fuel Cell, które od września będą przekazywane do Klientów flotowych w tym kraju. Do 2025 roku Hyundai planuje dostarczyć do Szwajcarii w sumie 1 600 ciężarówek Xcient z ogniwami paliwowymi. Działania te odzwierciedlają zaangażowanie firmy w ochronę środowiska i rozwój technologii, a także dążenie do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla dzięki rozwiązaniom zeroemisyjnym.
Xcient jest zasilany układem wodorowych ogniw paliwowych o mocy 190 kW z dwoma stosami ogniw paliwowych o mocy 95 kW każdy. Siedem dużych zbiorników wodoru oferuje łączną pojemność około 32,09 kg wodoru. Zasięg jazdy na jednym ładowaniu modelu Xcient Fuel Cell wynosi około 400 km*. Zasięg został optymalnie dostosowany do wymagań potencjalnych Klientów flot samochodów użytkowych, przy uwzględnieniu dostępnej infrastruktury ładowania w Szwajcarii. Czas tankowania każdej ciężarówki zajmuje w przybliżeniu od 8 do 20 minut.
Hyundai Motor pracuje obecnie nad dalekobieżnym ciągnikiem siodłowym zdolnym do przejechania 1 000 kilometrów na jednym ładowaniu. Nowy ciągnik, wyposażony w ulepszony system ogniw paliwowych o wysokiej trwałości i mocy, trafi na globalne rynki, w tym Ameryki Północnej i Europy.
W 2019 roku Hyundai Motor Company wraz ze szwajcarską firmą H2 Energy powołało do życia Hyundai Hydrogen Mobility (HHM), projekt joint venture, za pośrednictwem którego samochody Xcient Fuel Cell wynajmowane będą operatorom ciężarówek komercyjnych na zasadzie opłaty za użytkowanie, co oznacza, że nie ma opłaty początkowej dla Klientów flotowych.
Hyundai myśli o przyszłości i zeroemisyjna mobilność będzie odgrywać znaczącą rolę w strategii firmy. Oprócz ciężarówek z ogniwami paliwowymi Xcient, Hyundai jest także producentem NEXO, wodorowego SUV-a drugiej generacji. Do 2025 roku firma zamierza sprzedawać 670 000 pojazdów elektrycznych rocznie, w tym 110 000 pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: