Hyundai Tucson nowej generacji zaprezentowany w Polsce! Jak wygląda i ile będzie kosztować?
Większy, szerszy, bardziej muskularny. Bardzo futurystyczny i awangardowy. Z pewnością nikt nie przejdzie obok Hyundaia Tucsona nowej generacji obojętnie. Musicie uwierzyć nam na słowo, że na żywo robi dużo większe wrażenie niż na zdjęciach. Chcecie się dowiedzieć ile kosztuje dynamiczny SUV?
Hyundai ogłosił rynkowy debiut nowej generacji swojego najlepiej sprzedającego się w Polsce SUV-a. Tucson w wersjach spalinowych i hybrydowych trafi do salonów jeszcze w tym roku. Co warto podkreślić, Tucson nowej generacji oferuje największy w segmencie wybór zelektryfikowanych napędów, w tym klasyczny hybrydowy, hybrydowy plug-in oraz hybrydowy 48V.
Nowy Tucson to już czwarta generacja bestsellera Hyundai. Ponad 7 milionów Tucsonów zostało sprzedanych na całym świecie od momentu wprowadzenia modelu na rynek w 2004 roku, z czego 1,4 miliona sztuk sprzedano w samej tylko Europie.
Tucson nowej generacji to swoista rewolucja w świecie Hyundaia. Samochód charakteryzuje się awangardowym, wyjątkowo futurystycznym i przyciągającym wzrok designem i został zbudowany w oparciu o najnowocześniejsze technologie.
Tucson nowej generacji jest pierwszym SUV-em marki Hyundai, który został opracowany zgodnie z nową filozofią designu marki zwanej Sensuous Sportiness. Kierunek ten charakteryzuje harmonia pomiędzy czterema podstawowymi elementami: proporcjami, architekturą, stylistyką i technologią. Jej założeniem jest nadanie samochodom Hyundai zmysłowego i emocjonalnego charakteru, uzyskanego za pomocą innowacyjnych technologii i rozwiązań.
Unikając tradycyjnych metod rysowania i szkicowania, projektanci Hyundaia przy użyciu algorytmów geometrycznych i najnowocześniejszej technologii cyfrowej opracowali futurystyczne elementy designu. Otrzymany projekt wykorzystuje linie, powierzchnie, kąty i kształty, tworząc bezprecedensową, odważną estetykę projektu, nazwaną Parametryczną Dynamiką.
Najbardziej wyrazistym elementem projektu jest przedni grill w kolorze ciemnego chromu, w którym ukryto światła do jazdy dziennej. Po włączeniu świateł grill zmienia swój wygląd, dzięki najnowocześniejszej technologii półprzepuszczalnych luster.
Rzeźbione powierzchnie bocznych elementów nadwozia samochodu sprawiają wrażenie ciągłego ruchu do przodu, nawet podczas postoju. Naprężone, muskularne kształty samochodu płynnie łączą się z kanciastymi nadkolami, a stylowe felgi aluminiowe dopełniają mocnej i dynamicznej sylwetki. Sportową sylwetkę Tucsona podkreśla chromowana listwa o parabolicznym kształcie zakończona ostrymi krawędziami, która zaczyna się od lusterek bocznych, a kończy na słupku C.
Szerokie tylne lampy z ukrytymi parametrycznymi detalami świetlnymi oddają motyw przewodni projektowania modelu. Zupełnie nowy tylny zderzak również został pokryty parametrycznym wzorem. Tucson Nowej Generacji to pierwszy model Hyundaia, w którym zastosowano ukryte tylne wycieraczki, umieszczone pod spojlerem. Elementy projektu high-tech wieńczy gładkie szklane logo Hyundai, które wygląda na trójwymiarowe, ale w rzeczywistości nie wystaje z zewnętrznej powierzchni, w od różnieniu od tradycyjnych emblematów stosowanych przez producentów samochodów.
Przeczytaj też: Poznajcie Tucsona, bezpańskiego psa, który został konsultantem samochodowym Prime Hyundai
We wnątrz Hyundai Tucson nowej generacji prezentuje luksus w stylu „mniej znaczy więcej” i przypomina samochody klasy premium.
Pionowa forma w pełni wkomponowanej konsoli środkowej została zainspirowana wodospadem. Co prawda trzeba o tym wiedzieć i mocno się przyjrzeć, by zauważyć to podobieństwo, ale niech będzie… Dwie srebrne listwy ozdobne biegnące od środka deski rozdzielczej do tylnych drzwi harmonijnie łączą się z wysokiej klasy materiałami utrzymanymi w neutralnych odcieniach.
Nowy ekran systemu multimediów i nawigacji o przekątnej 10,25 cala wypełnia środek pojazdu. Projektanci Hyundaia zrezygnowali z fizycznych pokręteł i przycisków. Wszystkimi funkcjami systemu multimediów i klimatyzacji można sterować za pomocą dotyku. Haptyczne przyciski reagują bardzo szybko, więc brak klasycznych przycisków i pokręteł nie powinien stanowić dla kierowcy problemu, ani tym bardziej rozpraszać go w trakcie jazdy i zmniejszać bezpieczeństwo.
Na nowy design wnętrza składają się obniżone wyświetlacze zegarów i odsłonięty zestaw wskaźników. W ten sposób uporządkowano powierzchnię i zwiększono poczucie przestronności.
Ergonomicznie umieszczony podłokietnik jest połączony z przyciskami do obsługi skrzyni biegów (shift by wire), co zapewnia intuicyjną obsługę, a jednocześnie nadaje samochodowi czysty i nowoczesny wygląd. Przyznajemy szczerze, bardzo kibicujemy pomysłowi tych przycisków.
Hyundai Tucson wyznacza nowe standardy w segmencie kompaktowych SUV-ów, oferując także największy w segmencie wybór zelektryfikowanych napędów.
Tucson Nowej Generacji dostępny będzie z następującymi układami napędowymi:
Silnik benzynowy
- 1.6 T-GDI 6MT 2WD o mocy 150KM
Silniki benzynowe z układem hybrydowym 48V
- 1.6 T-GDI 7DCT 2WD 48V o mocy 150 KM
- 1.6 T-GDI 7DCT 4WD 48V o mocy 180 KM
Silnik Diesla z układem hybrydowym 48V
- 1.6 CRDI 7DCT 2WD 48V o mocy 136 KM
Napędy hybrydowe
- 1.6 T-GDI HEV 6AT 2WD o mocy 230 KM
- 1.6 T-GDI HEV 6AT 4WD o mocy 230 KM
Nowy bazowy silnik benzynowy 1.6 T-GDI współpracujący z manualną skrzynią biegów (6MT), dysponuje mocą 150 koni mechanicznych oraz momentem obrotowy wynoszącym 250 Nm. Moc maksymalna wzrosła względem poprzednika o 18 KM, a moment obrotowy aż o 89 Nm. Dzięki temu znaczącej poprawie uległa elastyczność, a czas przyśpieszania od 0 do 100 km/h jest lepszy o 1,2 sekundy i wynosi obecnie 10,3 sekundy.
Nowe są także silniki benzynowe 1.6 T-GDI z układem hybrydowym 48V o mocy 150 i 180 KM, które sparowane zostały z automatyczną skrzynią dwusprzęgłową (7DCT). Natomiast silnik Diesla 1.6 CRDI z układem hybrydowym 48V o mocy 136 KM ze skrzynią 7DCT został przeniesiony z poprzednika.
Zwieńczenie gamy stanowi nowo opracowany układ hybrydowy o mocy 230 KM. Jest to dynamiczna hybryda, która w zależności od wybranego napędu – na przednie koła lub na wszystkie koła – rozpędza się do 100 km/h w czasie od 8 do 8,3 sekundy. Napęd wyróżnia się także dużą elastycznością, dzięki zastosowaniu silników elektrycznych, a także niskim zużyciem energii.
W 2021 roku do oferty dołączy Tucson Plug-in nowej generacji z wydajnym i dynamicznym układem hybrydowym o mocy 265 koni mechanicznych, a także usportowione wersje N Line.
Hyundai Tucson jest bez wątpienia samochodem napakowanym technologią i posiadającym bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. W standardzie są:
- Poduszki bezpieczeństwa przednie
- Poduszki bezpieczeństwa boczne i kurtynowe
- Poduszka bezpieczeństwa centralna
- Asystent ruszania pod górę (HAC)
- Asystent stabilizacji przyczepy (TSA)
- Hamulec pokolizyjny (MCB)
- System monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW)
- Ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA) – gdybyśmy np. na światłach zagapili się w ekran telefonu
- Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA)
- Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów
- Inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA)
- Asystent podążania na pasie ruchu (LFA)
- System ratunkowy eCall
Hyundai Tucson nowej generacji będzie oferowany w pięciu wersjach – od podstawowej Start, poprzez Modern, Smart, Executive, aż po najbardziej luksusową Platinum (widoczną na zdjęciach w naszej galerii).
Hyundai Tucson nowej generacji w podstawowej wersji Start z silnikiem 1.6 T-GDI 6MT 2WD 150 KM został wyceniony na 99 900 zł. Poza licznymi systemami bezpieczeństwa wersja Start oferuje także klimatyzację manualną, tempomat z ogranicznikiem prędkości, system multimedialny z 8″ ekranem dotykowym i cyfrowym radiem DAB, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, komputer pokładowy z 4,2” kolorowym wyświetlaczem, system Bluetooth z obsługą komend głosowych, zdalne sterowanie radiem z kierownicy czy też światła do jazdy dziennej.
Hyundai Tucson Hybrid w podstawowej wersji Modern z układem hybrydowym kosztuje od 137 900 zł. Wyposażenie samochodu obejmuje m.in.: podgrzewane przednie fotele, obszytą skórą podgrzewaną kierownicę, klimatyzację automatyczną z funkcją automatycznego odparowywania, czujnik deszczu oraz aluminiowe felgi o średnicy 17” (te same, co dla bazowego Tucsona).
Środkowa wersja, Smart oferuje ponadto cyfrowe zegary z 10,25″ kolorowym wyświetlaczem, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, lusterka boczne elektrycznie składane, tylne czujniki parkowania, szyby tylne przyciemniane, fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, dwa porty USB dla pasażerów z tyłu, a wersjach benzynowej i hybrydowych 48V także 18 calowe felgi aluminiowe. Dopłata do wersji Smart względem wersji Modern wynosi 10 000 złotych.
Kolejna wersja, Executive oferuje ponadto reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów, światła tylne LED, oświetlenie nastrojowe wnętrza, system multimedialny z 10,25″ ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB, nawigacją fabryczną i systemem Bluelink, ładowarkę bezprzewodową do smartfonów, dostęp bezkluczykowy, przednie czujniki parkowania, inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, podgrzewane tylne fotele, panel do obsługi klimatyzacji z tyłu (trzecia strefa), asystenta unikania kolizji czołowych (FCA) z funkcją Junction Turning, a także listwy progowe Deluxe i fotel pasażera z regulacją wysokości. Dopłata do wersji Executive względem wersji Smart wynosi 10 000 złotych.
Topowa wersja Platinum oferuje dodatkowo system monitorowania martwego pola (BCW), system monitorowania tylnej kanapy (RSA), system wyświetlający widok z martwego pola (BVM), system kamer 360°, system Premium Audio KRELL, dwukolorowe nadwozie z dachem w kontrastowym kolorze, felgi aluminiowe 19″, inteligentną klapę bagażnika (z regulacją wysokości i prędkości otwierania). Dopłata do wersji Platinum względem wersji Executive wynosi 10 000 złotych.
Przeczytaj też: Hyundai Tucson nowej generacji zaprezentowany w całej okazałości. Zobaczcie zdjęcia!
Dodatkowo do wyboru dostępne są korzystne pakiety. Pakiet Sun zawiera panoramiczne okno dachowe i oświetlenie wnętrza LED w pierwszym i drugim rzędzie. Pakiet Leather zawiera tapicerkę skórzaną, elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcją pamięci i wentylowane przednie fotele. Natomiast pakiet Safety zawiera asystenta jazdy autostradowej (HDA), elektrycznie sterowane zawieszenie (ECS), w którym dla wersji hybrydowej dostępny jest także asystent zdalnego parkowania (RSPA).
Klienci Tucsona mogą wybierać spośród dziewięciu kolorów nadwozia, w tym trzech nowych: Shimmering Silver, Amazon Grey i Teal. Ponadto. Opcja kontrastowego dachu w kolorze Phantom Black lub Dark Knight oferuje Klientom jeszcze większe możliwości personalizacji. Każdy kolor nadwozia można połączyć z dachem w kontrastowym kolorze.
Gdy już wiosną 2021 roku pojawi się na drogach, Hyundai Tucson nowej generacji będzie konkurował z pewnością z takim SUV-ami jak Volkswagen Tiguan czy Opel Grandland, a także tymi z wyższych półek. Biorąc pod uwagę jego niezwykle atrakcyjny wygląd, przestronne wnętrze i najnowocześniejszą technologię, Tucson może sporo namieszać.
A jak Hyundai Tucson zachowuje się na drodze? Tego jeszcze nie wiemy, ale bądźcie cierpliwi. Przyjdzie wiosna, przyjdzie czas na jazdy, a wtedy z pewnością podzielimy się z wami naszymi wrażeniami z jazdy! Bądźcie czujni!
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: