Hyundai Santa Fe ma już 20 lat. Koreański SUV niedługo zostanie zelektryfikowany
W 2000 roku Hyundai Motor przedstawił pierwszy model Santa Fe. Czy takie gadżety jak czujniki wykrywania ruchu dzieci lub zwierząt na tylnej kanapie w ostatniej generacji przyciągną klientów?
Debiutujący w Europie w 2001 roku Santa Fe jest najdłużej sprzedawanym modelem Hyundaia na naszym kontynencie. Model ten został nazwany na cześć miasta w południowo-zachodnich Stanach Zjednoczonych.W ciągu ostatnich 20 lat Hyundai sprzedał na całym świecie ponad 5 260 000 egzemplarzy modelu Santa Fe. Andreas-Christoph Hofmann zapowiedział, że kolejne SUV-y otrzymają zelektryfikowane jednostki napędowe.
Santa Fe pierwszej generacji (2000-2006)
Model był znacznie dłuższy i szerszy od wielu rywali w tym segmencie. We wnętrzu było dużo miejsca dla pięciu pasażerów, a także dużą przestrzeń bagażnika. Elektrycznie otwierane szyby, lusterka i szyberdach, dawały w tamtych czasach duży poziom wygody.
Santa Fe drugiej generacji (2006-2012)
Kolejną generację wyposażono w nowy 2,2-litrowy silnik wysokoprężny i zmodernizowany 2,7-litrowy silnik benzynowy V6. Model ten wyróżniał się na tle konkurencji przednim grillem, pewnie poprowadzonymi liniami nadwozia i drobiazgowo dopracowanymi reflektorami. Po raz pierwszy dostępna była wersja 7-osobowa z trzecim rzędem siedzeń.
Santa Fe trzeciej generacji (2012-2018)
Dostępny był jako sportowy pięciomiejscowy SUV oraz w wersji z długim rozstawem osi, oferującej trzy rzędy siedzeń dla sześciu lub siedmiu pasażerów. Santa Fe trzeciej generacji oferował 8-calowy ekran dotykowy z nawigacją i intuicyjnym interfejsem oraz ulepszonym systemem sterowania głosowego i łączność z telefonami. Pakiety bezpieczeństwa obejmowały pakiet hamulcowy, który zawierał tarczowe hamulce dla wszystkich kół, system zapobiegający blokowaniu kół (ABS), z układem wspomagania hamowania.
Santa Fe czwartej generacji (od 2018 roku)
Charakterystyczny kaskadowy grill zdobi przód, a boki podkreślono liniami, które rozciągają się wzdłuż dachu i od przednich reflektorów do tylnych świateł. Wewnątrz jest to najbardziej pojemna jak dotąd generacja Santa Fe, która oferuje 38 mm więcej miejsca na nogi w drugim rzędzie.
W zakresie bezpieczeństwa model oferuje system monitorowania tylnej kanapy (ROA), który wykorzystuje czujnik ultradźwiękowy do wykrywania ruchu dzieci lub zwierząt na tylnym siedzeniu i ostrzega kierowcę podczas opuszczania samochodu. Wyposażony jest w HTRAC, zaawansowany układ napędu na cztery koła dystrybuujący moment obrotowy w zależności od przyczepności kół i prędkości pojazdu oraz aktywny system ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA).
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: