Hyundai rozpoczyna wielką inwestycję w Chinach. Co chce tym osiągnąć?
Inwestycja ma umocnić globalną pozycję Hyundai, jako lidera w dziedzinie wodoru i ma odpowiedzieć na szybko rozwijający się przemysł wodorowy w Chinach.
Hyundai ogłosił, że podpisała umowę inwestycyjną z rządem prowincji Guangdong na utworzenie fabryki systemów ogniw paliwowych w Guangzhou w Chinach. Inwestycja ma umocnić globalną pozycję Hyundai, jako lidera w dziedzinie wodoru i ma odpowiedzieć na szybko rozwijający się przemysł wodorowy w Chinach.
Budowa fabryki ma się rozpocząć w przyszłym miesiącu i zakończyć w drugiej połowie 2022 roku. Zakład będzie pierwszą bazą produkcyjną ogniw paliwowych Grupy poza Koreą, z początkową zdolnością produkcyjną 6 500 jednostek systemów ogniw paliwowych rocznie. Grupa będzie sukcesywnie zwiększać przepustowość, zgodnie z zapotrzebowaniem rynku.
Fabryka w Kantonie wykorzysta rozległe doświadczenie Hyundaia w produkcji systemów ogniw paliwowych, aby zapewnić mu wiodącą pozycję technologiczną w szybko rozwijającym się przemyśle wodorowym w Chinach. W nowej fabryce producent będzie produkować te same sprawdzone systemy ogniw paliwowych, które są używane w elektrycznym SUV-ie Hyundai NEXO.
Ponadto, Hyundai będzie współpracować z chińskimi firmami, aby uczestniczyć w pilotażowym projekcie rządu Guangdong i inicjatywach związanych z wodorem, które pomogą firmie uzyskać przewagę konkurencyjną w chińskim przemyśle wodorowym. Globalne firmy z Japonii, Niemiec, Wielkiej Brytanii i innych krajów również współpracowały z chińskimi partnerami nad rozwojem technologii związanej z pojazdami z ogniwami paliwowymi i rozwojem lokalnego przemysłu wodorowego.
Przeczytaj też: Powstaje pierwsza na świecie fabryka produkująca paliwo neutralne dla klimatu. Motoryzacja staje się „bio”?
W grudniu 2018 roku Hyundai Motor Group ogłosiło długoterminową mapę drogową Fuel Cell Vision 2030, która oddaje zobowiązanie Grupy w zakresie przyspieszenia rozwoju społeczeństwa wodorowego. W ramach tego planu Grupa zamierza produkować 700 000 ogniw paliwowych rocznie, aby zaspokoić zapotrzebowanie różnych sektorów przemysłu.
Grupa posiada dziesięciolecia doświadczenia w zakresie rozwoju systemów ogniw paliwowych. Pierwszy na świecie masowo produkowany pojazd elektryczny z ogniwami paliwowymi Hyundai ix35, miał swoją premierę w 2013 roku. Natomiast w 2018 roku zadebiutował samochód wodorowy drugiej generacji – NEXO. Pod koniec 2020 roku Grupa z sukcesem dostarczyła również pierwszych siedem sztuk ciężarówek XCIENT Fuel Cell, pierwszej na świecie produkowanej masowo ciężarówki elektrycznej z ogniwami paliwowymi.
W ramach działań Grupy na rzecz wspierania społeczeństwa zeroemisyjnego, Hyundai niedawno wprowadził HTWO, nową markę reprezentującą wiodący na świecie system wodorowych ogniw paliwowych. Wzmocniła również swoje możliwości badawczo-rozwojowe i partnerstwa w wielu gałęziach przemysłu, aby stać się liderem gospodarki wodorowej.
Przeczytaj też: Polska Policja odebrała 100 radiowozów Hyundai Tucson. 117 KM pod maską i napęd na cztery koła
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: