
Hyundai RM20e Racing Midship – zelektryfikowany samochód wyścigowy nowej generacji
Hyundai RM20e Racing Midship to zelektryfikowany samochód wyścigowy przedstawiający potencjał elektrycznych samochodów sportowych modeli N marki Hyundai.
Hyundai zaprezentował światu nowej generacji, zelektryfikowany samochód sportowy RM20e Racing Midship na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Pekinie 2020.
Skrót RM odnosi do określenia „Racing Midship” używanego dla prototypowych modeli N. Nazwa nawiązuje do centralnie umieszczonego (ang. Midship) zespołu napędowego, które zapewnia idealną równowagę prowadzenia i zwinność przy niskim biegunowym momencie bezwładności.
W 2012 roku Hyundai rozpoczął projekt RM, mający na celu opracowanie i wdrożenie nowych technologii, znanych ze sportów motorowych, do przyszłych sportowych modeli N. Platforma RM stanowi dla inżynierów swoiste „laboratorium na kołach”, służące do testowania wyczynowych technologii .
Przeczytaj też: Nowy Hyundai Kona i całkowicie nowa Kona N Line zaprezentowane! SUV-y otrzymały szereg modernizacji i nowych funkcji
Od momentu powstania projektu RM następowała stopniowa ewolucja serii RM, której efekty przedstawiają koncepty: RM14, RM15, RM16 i RM19. W 2019 roku zaprezentowano pierwszy elektryczny samochód wyścigowy Hyundaia, Veloster N eTCR opracowany na potrzeby wyścigów z serii eTCR. Miał on swoją premierę podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Modele RM nieustannie przechodzą intensywne testy w celu sprawdzenia zaawansowanych technologii, monitorowania rzeczywistego wzrostu ich wydajności oraz ulepszania ich przed zastosowaniem w przyszłych modelach N.
Albert Biermann, Prezes i Szef Działu Badań i Rozwoju Hyundai Motor Group, powiedział:
Nowy zelektryfikowany RM20e wprowadza sprawdzoną platformę RM w nową dekadę XXI wieku, rozszerzając zakres wydajności elektryfikacji w normalnych warunkach drogowych oraz w modelach Racing Midship. Inżynierowie Hyundai projektujący modele N nadal gromadzą cenne informacje na temat rozwoju bezemisyjnej wydajności.
Wyposażony w niezwykle mocny napęd elektryczny o mocy 810 koni mechanicznych (596 kW) i momencie obrotowym 960 Nm, RM20e zapewnia doskonały czas przyśpieszenia od 0 do 100 km/h, wynoszący mniej niż trzy sekundy i osiągający prędkość 200 km/h w 9,88 sekundy.
RM20e wykorzystuje centralne umieszczenie silnika i tylny napęd, aby uzyskać wymaganą przyczepność dla tak szybkiego przyspieszania. RM20e łączy w sobie osiągi, równowagę, skuteczność hamowania i przyczepność znane z samochodów wyścigowych, zachowując przy tym zdolność do codziennego poruszania się po drogach.
Najnowocześniejszy zelektryfikowany układ napędowy RM20e stanowi połączenie niesamowitych osiągów z zerową emisją.
Przeczytaj też: Poznajcie Tucsona, bezpańskiego psa, który został konsultantem samochodowym Prime Hyundai
Thomas Schemera, Wiceprezes Wykonawczy i Szef Działu Produktu Hyundai Motor Company, wyznał:
Prototyp samochodu sportowego RM20e wyraźnie wskazuje nasze aspiracje zelektryfikowania sportowej submarki Hyundai N, zapewniając modelom N osiągi supersamochodów. Modele N nie już tylko zwiększą liczbę uderzeń serca na minutę kierowcy dzięki mocnym silnikom, ale także dzięki dostępnemu natychmiast momentowi obrotowemu i niezawodnym ekologicznym napędom. RM20e udowadnia, że emocje z jazdy są szczególnie istotne, również w zelektryfikowanych wariantach modeli N.
„N” w modelach Hyundai z serii N oznacza Namyang, siedzibę globalnego centrum badawczo-rozwojowego Hyundai utworzonego w Korei w 1995 roku, gdzie narodził się koncept N, oraz Nürburgring, gdzie znajduje się Europejskie Centrum Testowe Hyundaia. Ścisłe powiązanie między Namyang i Nürburgring stworzyło fundament dla submarki N, bazując na doświadczeniu zdobytym w sportach motorowych, aby zapewnić niesamowite przeżycia z jazdy klientom.
Wyczynowe technologie modeli N marki Hyundai są doskonalone na kultowej północnej pętli toru Nürburgring. Każdy samochód Hyundai biorący udział w testach wytrzymałościowych pokonuje tor ponad 420 razy na mokrej i suchej nawierzchni w ciągu zaledwie czterech tygodni, co symuluje 160 000 km jazdy w warunkach drogowych. Nürburgring, z 73 zakrętami i długości wynoszącej 20,9 km, jest powszechnie uważany za jeden z najtrudniejszych torów na świecie, jednocześnie będąc jednym z najbardziej znanych. Jest to również miejsce, w którym znajduje się centrum testowe Hyundai o powierzchni 3 600 metrów kwadratowych, obsługiwane przez Hyundai Motor Europe Technical Center.
Częściowe dane techniczne RM20e:
- Tylnonapędowy z centralnie umieszczonym silnikiem
- Napęd zelektryfikowany
- Nadwozie dwuosobowe, dwudrzwiowe (bazujące na modelu Veloster N)
- Silnik i inwerter wykorzystujący napięcie 800V
- Maksymalna moc układu 596 kW (4 x 148 kW) (dostępna przez 20 sekund)
- Maksymalny moment obrotowy układu 960 Nm (4 x 240 Nm)
- Bateria o pojemności: 60 kWh; moc szczytowa: 600 kW
- Napięcie nominalne: 605 V; napięcie szczytowe: 705 V
- Baterie zanurzone w cieczy
- Zdolność do ładowania z napięciem 800V
- Prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
- Hamulce 6-tłoczkowe z przodu
- Hamulce 4-tłoczkowe z tyłu
- Mechaniczny ręczny
- System ABS
- Motorsport ABS M5 (Bosch)
- Wspomaganie układu kierowniczego
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: