40
1
W dobie, gdy słowo recykling odmienia się przez wszystkie przypadki, także w motoryzacji, pewne działania koncernów przestają dziwić. Ale tego jeszcze nie było! Hyundai Motor uruchomił w Europie platformę Re:Style - kreacje z przetworzonych resztek po produkcji aut stworzył sam Jeremy Scott!
Uruchomiona w Korei w 2019 roku platforma Re:Style poświęcona jest innowacjom i zrównoważonemu rozwojowi. Teraz marka uruchamia taki projekt w Europie, część gospodarki o obiegu zamkniętym i potrzeba upcyklingu. Europejski start nastąpił podczas wystawy mody zaprojektowanej przez znanego projektanta Jeremy’ego Scotta.
Jeremy Scott odszedł z Moschino, ale szczęśliwie nie musiał długo powstrzymywać swojej kreatywności i związał się z nieoczekiwanym partnerem, czyli marką Hyundai, a konkretnie stworzoną przed południowokoreańskiego producenta platformą Re:Style. Amerykański projektant stworzył kolekcję mody z recyklingu. Materiały do jej uszycia pochodzą z wyrzuconych i zebranych resztek z pojazdów elektrycznych Hyundai.
Platforma Re:Style – dzięki takim współpracom – stała się świetną inspiracją dla reszty świata i jednocześnie mądrym komunikatem: bądźmy świadomi w tworzeniu przyszłości i prowadźmy nasze firmy ku pozytywnym zmianom oraz zrównoważonemu rozwojowi. To także kierunek dla każdego z nas: nie wyrzucajmy – naprawiajmy.
Co wymyślił Jeremy Scott? Starym poduszkom powietrznym i pasom bezpieczeństwa nadał zupełnie nowe życie. W stworzeniu kolekcji mody wykorzystał części ze starych samochodów, ale także zrecyklingowane plastikowe butelki, trzcinę cukrową, zboża i olej – wszystko, co zostałoby wyrzucone, zyskało nowe życie. Tkaniny i materiały zostały ponownie wykorzystane jako nici, akcesoria, kieszenie lub inne przedmioty przedmioty. Na przykład wycieraczki samochodowe stały się ozdobnym „pióropuszem” wieńczącym dół sukni.
To już czwarta edycja Re:Style 2023. Zgodnie z wizją marki Hyundai, Re:Style inicjuje rozmowę na temat odpadów i wyczerpywania się zasobów poprzez maksymalizację ponownego wykorzystania i recyklingu produktów oraz materiałów. Projekt powstał w ramach strategii Hyundaia CSV (Creating Shared Value, czyli Tworzenie Wspólnych Wartości). Tu właśnie Re:Style reprezentuje „gospodarkę o obiegu zamkniętym”, rewitalizując materiały i odpady. Pierwsza edycja projektu odbyła się w 2019 roku w Nowym Jorku wraz z Marią Cornejo, która także stworzyła wyjątkową kolekcję ubrań z materiałów pochodzących z odpadów samochodowych. W 2020 roku projekt przekształcił się w platformę współpracy z sześcioma projektantami w sklepie Selfridges w Londynie. W 2021 roku, polegał na współpracy z L’Eclaireur w Paryżu i Boontheshop w Seulu, a w tym – z Jeremym Scottem. Kolekcję pokazano najpierw w Seulu na premierze Hyundaia KONA, a następnie w Amsterdamie.
Sam pokaz był spektakularny. Najpierw, w ogromnej hali, spod sufitu wyjechały bloki, na których wyświetlane były visuale, a następnie naszym oczom ukazały się kreacje Scotta. Znany ze swojej zdolności do kwestionowania konwencji mody i przekraczania norm, tu też pokazał własną ekologiczną manifestację. Wykorzystując różne materiały wyrzucone z procesu produkcji samochodów, przekształcił je w ekstrawaganckie elementy mody. Kto by pomyślał, że kolekcja haute couture może składać się z tkanin z odpadowego materiału i części takich, jak opony, pasy bezpieczeństwa, tylne światła i wycieraczki.
Re:Style to efektowna promocja przyjaznych dla środowiska oraz innowacyjnych praktyk i technologii. Jej twórcy podkreślają także tworzenie miejsc pracy w branżach recyklingu i regeneracji, przy jednoczesnym wspieraniu innowacji i zrównoważonego rozwoju. Dla Hyundaia to ważny kamień milowy, potwierdzający zaangażowanie firmy w zakresie upcyklingu, świadomości ekologicznej i innowacji. U podstaw tej filozofii leży duch kultury koreańskiej, gdzie ważne jest zachowywanie starych materiałów, budynków i dziedzictwa oraz ponowne wykorzystanie ich w celu stworzenia czegoś nowoczesnego. Hyundai zachęca, by uważnie podejmować decyzje zakupowe, zawsze przemyśleć kilkakrotnie swoje wybory, bez względu czy dotyczą one ubrań, czy samochodów.
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
Lamborghini często zaskakuje swoimi unikalnymi projektami na specjalne zamówienie. 10 listopada w Szanghaju pokazali swoje najnowsze dzieło - Revuelto ,,Opera Unica".Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
Zadebiutował nowy Nissan Interstar. Wyjedzie na ulice w 2025 roku
Dynamika połączona z elegancją. Nowa Škoda Superb w wariancie Sportline już w polskim cenniku
Audi F1 ogłasza kolejnego kierowcę. To utalentowany Brazylijczyk
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
Lamborghini często zaskakuje swoimi unikalnymi projektami na specjalne zamówienie. 10 listopada w Szanghaju pokazali swoje najnowsze dzieło - Revuelto ,,Opera Unica".Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
Zadebiutował nowy Nissan Interstar. Wyjedzie na ulice w 2025 roku
Dynamika połączona z elegancją. Nowa Škoda Superb w wariancie Sportline już w polskim cenniku
Audi F1 ogłasza kolejnego kierowcę. To utalentowany Brazylijczyk
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
Lamborghini często zaskakuje swoimi unikalnymi projektami na specjalne zamówienie. 10 listopada w Szanghaju pokazali swoje najnowsze dzieło - Revuelto ,,Opera Unica".Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
Zadebiutował nowy Nissan Interstar. Wyjedzie na ulice w 2025 roku
Dynamika połączona z elegancją. Nowa Škoda Superb w wariancie Sportline już w polskim cenniku
Audi F1 ogłasza kolejnego kierowcę. To utalentowany Brazylijczyk
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
Lamborghini często zaskakuje swoimi unikalnymi projektami na specjalne zamówienie. 10 listopada w Szanghaju pokazali swoje najnowsze dzieło - Revuelto ,,Opera Unica".Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
Zadebiutował nowy Nissan Interstar. Wyjedzie na ulice w 2025 roku
Dynamika połączona z elegancją. Nowa Škoda Superb w wariancie Sportline już w polskim cenniku
Audi F1 ogłasza kolejnego kierowcę. To utalentowany Brazylijczyk
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Zostaw komentarz: