Agnieszka Prokopowicz

Suknia z samochodowych kabli, tren z wycieraczek? Hyundai Re:Style – oni wiedzą jak to robić dobrze

W dobie, gdy słowo recykling odmienia się przez wszystkie przypadki, także w motoryzacji, pewne działania koncernów przestają dziwić. Ale tego jeszcze nie było! Hyundai Motor uruchomił w Europie platformę Re:Style - kreacje z przetworzonych resztek po produkcji aut stworzył sam Jeremy Scott!

Uruchomiona w Korei w 2019 roku platforma Re:Style poświęcona jest innowacjom i zrównoważonemu rozwojowi. Teraz marka uruchamia taki projekt w Europie, część gospodarki o obiegu zamkniętym i potrzeba upcyklingu. Europejski start nastąpił podczas wystawy mody zaprojektowanej przez znanego projektanta Jeremy’ego Scotta.

Amerykanin w Korei

Jeremy Scott odszedł z Moschino, ale szczęśliwie nie musiał długo powstrzymywać swojej kreatywności i związał się z nieoczekiwanym partnerem, czyli marką Hyundai, a konkretnie stworzoną przed południowokoreańskiego producenta platformą Re:Style. Amerykański projektant stworzył kolekcję mody z recyklingu. Materiały do jej uszycia pochodzą z wyrzuconych i zebranych resztek z pojazdów elektrycznych Hyundai.

Platforma Re:Style – dzięki takim współpracom – stała się świetną inspiracją dla reszty świata i jednocześnie mądrym komunikatem: bądźmy świadomi w tworzeniu przyszłości i prowadźmy nasze firmy ku pozytywnym zmianom oraz zrównoważonemu rozwojowi. To także kierunek dla każdego z nas: nie wyrzucajmy – naprawiajmy.

Premiera Hyundai Re:Style 2023

Suknia z kabli, tren z wycieraczek

Co wymyślił Jeremy Scott? Starym poduszkom powietrznym i pasom bezpieczeństwa nadał zupełnie nowe życie. W stworzeniu kolekcji mody wykorzystał części ze starych samochodów, ale także zrecyklingowane plastikowe butelki, trzcinę cukrową, zboża i olej – wszystko, co zostałoby wyrzucone, zyskało nowe życie. Tkaniny i materiały zostały ponownie wykorzystane jako nici, akcesoria, kieszenie lub inne przedmioty przedmioty. Na przykład wycieraczki samochodowe stały się ozdobnym „pióropuszem” wieńczącym dół sukni.

Re:Style Hyundai 2023
Re:Style Hyundai 2023

Re:Style to rozmowa o przyszłości

To już czwarta edycja Re:Style 2023. Zgodnie z wizją marki Hyundai, Re:Style inicjuje rozmowę na temat odpadów i wyczerpywania się zasobów poprzez maksymalizację ponownego wykorzystania i recyklingu produktów oraz materiałów. Projekt powstał w ramach strategii Hyundaia CSV (Creating Shared Value, czyli Tworzenie Wspólnych Wartości). Tu właśnie Re:Style reprezentuje „gospodarkę o obiegu zamkniętym”, rewitalizując materiały i odpady. Pierwsza edycja projektu odbyła się w 2019 roku w Nowym Jorku wraz z Marią Cornejo, która także stworzyła wyjątkową kolekcję ubrań z materiałów pochodzących z odpadów samochodowych. W 2020 roku projekt przekształcił się w platformę współpracy z sześcioma projektantami w sklepie Selfridges w Londynie. W 2021 roku, polegał na współpracy z L’Eclaireur w Paryżu i Boontheshop w Seulu, a w tym – z Jeremym Scottem. Kolekcję pokazano najpierw w Seulu na premierze Hyundaia KONA, a następnie w Amsterdamie.

Re:Style Hyundai 2023
Re:Style Hyundai 2023

Sam pokaz był spektakularny. Najpierw, w ogromnej hali, spod sufitu wyjechały bloki, na których wyświetlane były visuale, a następnie naszym oczom ukazały się kreacje Scotta. Znany ze swojej zdolności do kwestionowania konwencji mody i przekraczania norm, tu też pokazał własną ekologiczną manifestację. Wykorzystując różne materiały wyrzucone z procesu produkcji samochodów, przekształcił je w ekstrawaganckie elementy mody. Kto by pomyślał, że kolekcja haute couture może składać się z tkanin z odpadowego materiału i części takich, jak opony, pasy bezpieczeństwa, tylne światła i wycieraczki.

Re:Style Hyundai 2023
Re:Style Hyundai 2023

Re:Style – pomyśl dwa razy

Re:Style to efektowna promocja przyjaznych dla środowiska oraz innowacyjnych praktyk i technologii. Jej twórcy podkreślają także tworzenie miejsc pracy w branżach recyklingu i regeneracji, przy jednoczesnym wspieraniu innowacji i zrównoważonego rozwoju. Dla Hyundaia to ważny kamień milowy, potwierdzający zaangażowanie firmy w zakresie upcyklingu, świadomości ekologicznej i innowacji. U podstaw tej filozofii leży duch kultury koreańskiej, gdzie ważne jest zachowywanie starych materiałów, budynków i dziedzictwa oraz ponowne wykorzystanie ich w celu stworzenia czegoś nowoczesnego. Hyundai zachęca, by uważnie podejmować decyzje zakupowe, zawsze przemyśleć kilkakrotnie swoje wybory, bez względu czy dotyczą one ubrań, czy samochodów.

Re:Style Jeremy Scott i Agnieszka Prokopowicz z Motocaina.pl
Jeremy Scott i Agnieszka Prokopowicz z Motocaina.pl

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze