Hyundai Motorsport zaprezentował nowy model i20 WRC na sezon 2016
Hyundai Motorsport potwierdził gotowość do startów w Mistrzostwach Świata WRC w 2016 roku, prezentując w swojej siedzibie w niemieckim Alzenau model i20 WRC.
Oficjalne odsłonięcie nowego, 5-drzwiowego i20 WRC oznacza rozpoczęcie kolejnego rozdziału w krótkiej historii Hyundai Motorsport, budowanej przez 2 sezony Mistrzostw. Od początku startów w 2013 roku kierowcy Hyundaia stawali pięć razy na podium, odnotowując także spektakularne zwycięstwo w rajdzie Niemiec.
W 2015 roku Hyundai mocno koncertował się na testach i badaniach rozwojowych nowego modelu i20 WRC, aby odpowiednio przygotować się do startu w otwierającym sezon 2016 Rajdzie Monte Carlo. Nowy i20 przejechał 8 000 km i zgodnie z oczekiwaniami okazało się, że jest nie tylko szybszy od poprzednika ale także ma lepsze właściwości jezdne.
W każdej rundzie przyszłorocznych Mistrzostw wystartują trzy samochody Hyundaia, za kierownicą których zasiądą: Dani Sordo, Hayden Paddon i Thierry Neuville. Przez cały sezon – od Rajdu w Monte Carlo, aż do zamykającego Mistrzostwa Rajdu w Australii, będą prowadzili samochody #3, #4 i #20.
”Z tymi kierowcami pracowaliśmy przez dwa minione sezony i cieszymy się, że będą mieli teraz okazję wystartować w nowym modelu i20 WRC. Ich opinia na temat samochodu jest bardzo pozytywna, dlatego tym bardziej nie mogę się doczekać, aż zobaczę ich na poszczególnych odcinkach rajdów. Mamy naprawdę silny zespół kierowców, ze zróżnicowanym doświadczeniem, a biorąc udział we wszystkich rundach – łącznie z nowym rajdem w Chinach, wszyscy trzej będą mieli równe szanse w Mistrzostwach Kierowców.” – powiedział Michel Nandan, Szef Zespołu Hyundai Motorsport.
Kierowcą testowym zespołu Hyundaia pozostanie Holender, Kevin Abbring, który pojawi się w czwartym samochodzie także w wybranych rundach Mistrzostw.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: