
Hyundai Motorsport zaprezentował nowy model i20 WRC na sezon 2016
Hyundai Motorsport potwierdził gotowość do startów w Mistrzostwach Świata WRC w 2016 roku, prezentując w swojej siedzibie w niemieckim Alzenau model i20 WRC.
Oficjalne odsłonięcie nowego, 5-drzwiowego i20 WRC oznacza rozpoczęcie kolejnego rozdziału w krótkiej historii Hyundai Motorsport, budowanej przez 2 sezony Mistrzostw. Od początku startów w 2013 roku kierowcy Hyundaia stawali pięć razy na podium, odnotowując także spektakularne zwycięstwo w rajdzie Niemiec.
W 2015 roku Hyundai mocno koncertował się na testach i badaniach rozwojowych nowego modelu i20 WRC, aby odpowiednio przygotować się do startu w otwierającym sezon 2016 Rajdzie Monte Carlo. Nowy i20 przejechał 8 000 km i zgodnie z oczekiwaniami okazało się, że jest nie tylko szybszy od poprzednika ale także ma lepsze właściwości jezdne.
W każdej rundzie przyszłorocznych Mistrzostw wystartują trzy samochody Hyundaia, za kierownicą których zasiądą: Dani Sordo, Hayden Paddon i Thierry Neuville. Przez cały sezon – od Rajdu w Monte Carlo, aż do zamykającego Mistrzostwa Rajdu w Australii, będą prowadzili samochody #3, #4 i #20.
”Z tymi kierowcami pracowaliśmy przez dwa minione sezony i cieszymy się, że będą mieli teraz okazję wystartować w nowym modelu i20 WRC. Ich opinia na temat samochodu jest bardzo pozytywna, dlatego tym bardziej nie mogę się doczekać, aż zobaczę ich na poszczególnych odcinkach rajdów. Mamy naprawdę silny zespół kierowców, ze zróżnicowanym doświadczeniem, a biorąc udział we wszystkich rundach – łącznie z nowym rajdem w Chinach, wszyscy trzej będą mieli równe szanse w Mistrzostwach Kierowców.” – powiedział Michel Nandan, Szef Zespołu Hyundai Motorsport.
Kierowcą testowym zespołu Hyundaia pozostanie Holender, Kevin Abbring, który pojawi się w czwartym samochodzie także w wybranych rundach Mistrzostw.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: