
Hyundai Motor Group opracował silnik benzynowy z nowatorskim systemem
Kia oraz Hyundai opracowały pierwszą na świecie turbodoładowaną benzynową jednostkę napędową z systemem ciągłej zmiany czasów otwarcia zaworów (CVVD). Nowatorska technologia po raz pierwszy została zastosowana w silniku Smartstream G1.6 T-GDi.
„Kia i Hyundai wzmacniają ofertę silników” – powiedział Albert Biermann, szef działu badań i rozwoju w Hyundai Motor Group. „Nadal będziemy rozwijać spalinowe jednostki napędowe, które wciąż zapewniają stabilność naszego biznesu i stanowią o jego sile”.
Innowacja: zmienny w sposób ciągły czas otwarcia zaworów
Do tej pory osiągi i sprawność silników spalinowych poprawiano poprzez regulację czasu otwarcia i zamknięcia zaworów (CVVT od Continuously Variable Valve Timing) lub regulację głębokości ich otwarcia (CVVL od Continuously Variable Valve Lift), co ma wpływ na przebieg procesu spalania i tym samym na charakterystykę jednostki napędowej. Systemy CVVD (od Continuously Variable Valve Duration) reguluje moment i czas otwarcia zaworów.
Gdy samochód porusza się ze stałą prędkością i duża moc silnika nie jest wymagana, system CVVD otwiera zawory dolotowe od połowy do końca trwania suwu sprężania, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Gdy samochód porusza się z dużą prędkością i potrzebna jest duża moc silnika, zawory dolotowe są zamknięte na początku suwu sprężania, aby zmaksymalizować dawkę powietrza potrzebną do wywołania zapłonu, co zwiększa moment obrotowy i poprawia przyspieszenie samochodu.
Silnik Smartstream G1.6 T-GDi
System CVVD ma swój debiut w nowym turbodoładowanym, czterocylindrowym silniku Smartstream G1.6 T-GDi o maksymalnej mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 265 Nm. Oprócz systemu CVVD nowy silnik wyposażono w układ recyrkulacji gazów niskiego ciśnienia (LP EGR od Low-Pressure Exhaust Gas Recirculation) w celu dalszego zmniejszenia zużycia paliwa.
Układ recyrkulacji gazów spalinowych zwraca część spalin do komory spalania, co ma na celu schłodzenie komory spalania i zmniejszenie emisji tlenków azotu. Silnik G1.6 T-GDi dodatkowo wyposażono w system recyrkulacji gazów niskiego ciśnienia, który część spalin przekierowuje do turbosprężarki zamiast do układu dolotowego, aby zwiększyć wydajność silnika podczas pracy przy dużym obciążeniu.
Ponadto nową jednostkę napędową wyposażono w system zarządzania temperaturą, który potrafi szybko zarówno podgrzać, jak i schłodzić silnik do optymalnej temperatury pracy. System może pracować pod ciśnieniem do aż 350 barów, czyli o aż 100 barów wyższym niż w wypadku silnika T-GDi. Dzięki zastosowaniu ruchomych elementów silnika o niskim współczynniku tarcia, tarcie w silniku Smartstream G1.6 T-GDi udało się zmniejszyć o aż 34% w porównaniu z tarciem w silniku T-GDi.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: