Hyundai Kona 2023 – premiera futurystycznej drugiej generacji koreańskiego modelu
Hyundai zaskoczył wszystkich zupełnie niespodziewanie prezentując drugą generację znanego modelu. Czy Hyundai Kona 2023 czymś zaskakuje?
Hyundai Kona 2023 to auto pozostało kompaktowym crossoverem, chociaż zauważalnie urosło – ma teraz 435 cm długości, a więc o 15 centymetrów więcej od poprzednika. Podobnie też jak pierwsza generacja, nowa Kona ma wyraźnie wyróżniający się design i nietypową stylizację wnętrza.
Nowa Kona zyskała również 2,5 cm szerokości i 6 cm długości rozstawu osi w porównaniu z poprzednim modelem.
Hyundai Kona 2023 – wygląd
Prezentując nową generację koreański koncern pozostał przy koncepcji głównych reflektorów ukrytych w niższych partiach nadwozia, natomiast światła do jazdy dziennej oraz tylne pozycyjne, to teraz cienkie pasy (lampa Pixelated Seamless Horizon), biegnące przez całą szerokość auta, co powoduje wybitnie futurystyczne wrażenie. Samochód nabrał nie tylko nowoczesnego sznytu, ale i wpisuje się w obecny trend projektowania aut z coraz bardziej odważnym oświetleniem i grą światłem.
Z tyłu znajduje się kolejna pozioma lampa Seamless Horizon, a także wysoko zamontowane światło stopu, zintegrowane z chromowanymi listwami spojlera.
Hyundai Kona 2023 – silniki
Hyundai przyznaje, że w przypadku nowej Kony, priorytetem była wersja elektryczna i to ona została zaprojektowana jako pierwsza. Dopiero na jej bazie powstała odmiana hybrydowa oraz klasyczna, spalinowa. Kierowcy szukający mocniejszych wrażeń, będą mogli zdecydować się na bardziej agresywną wersję N Line. Producent nie podał jednak żadnych szczegółów dotyczących konkretnych odmian silnikowych.
Hyundai Kona 2023 – wersje
- elektryczna (EV),
- hybrydowa (HEV),
- benzynowa (ICE),
- sportowa N Line
Wszystkie warianty mają wspólną uniwersalną architekturę, lecz każdy wyróżnia się niepowtarzalnym wzornictwem.
EV ma pikselowe detale na kratce wlotu powietrza i tylnym zderzaku, inspirowane pikselami 19-calowe felgi aluminiowe, czarną linię obrysową oraz opcjonalne czarne lusterka boczne i dach.
Modele ICE i HEV mają inny design zderzaka i osłony podwozia oraz czarne nadkola.
N Line wyróżnia się opcjonalnymi czarnymi lusterkami bocznymi i dachem, spojlerem w kształcie skrzydła, bardziej agresywną stylistyką przodu i tyłu ze zderzakiem w kształcie skrzydła, charakterystycznymi 19-calowymi felgami aluminiowymi, podwójną końcówką wydechu i srebrnymi progami.
Hyundai Kona 2023 – wnętrze
Niewiele zdradzono też na temat kabiny. Z jedynego jej zdjęcia możemy wnioskować, że Kona otrzyma panel z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala, tak jak w Ioniq 5, ale klimatyzację nadal będzie się obsługiwało osobnym panelem.
Między przednimi fotelami zamontowano lewitującą konsolę, zaś pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji całkowicie płaską podłogę.
Dzięki przeniesieniu gałki zmiany biegów z konsoli środkowej na kolumnę kierowniczą, ma się poprawić przejrzystość panelu, a pasażerowie mają zyskać dodatkowe miejsce na rzeczy w tunelu środkowym.
Za drugim rzędem znajduje się powiększona przestrzeń ładunkowa. O ile? Na razie nie wiadomo.
Więcej szczegółów producent zdradzi, jak sam określa, w nadchodzących miesiącach.
Najnowsze
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
“Duży Range”, "flagowy Range” lub - kierując się oznaczeniami producenta - Range Rover L460. Nazw sporo, ale wszystkie dotyczą jednego modelu - najbardziej luksusowego, największego i najdroższego, jaki możecie znaleźć w katalogu Land Rovera. Sprawdziłyśmy, co możemy kupić, jeżeli “zwykły” luksus to dla nas jeszcze za mało. -
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Zostaw komentarz: