Hyundai i20 N – koreański sportowy hot hatch trafi wprost z rajdowych oesów na nasze drogi – czy zagrozi rywalom?
W końcu się doczekałyśmy, Hyundai i20 N nie ma już przed nami żadnych tajemnic i wprost z rajdowych oesów wyjedzie na nasze drogi. Czy stanie się poważnym rywalem dla Forda Fiesta ST i Volkswagena Polo GTI?
i20 N ma swoje korzenie w sportach motorowych. Jest inspirowany i20 Coupe WRC, samochodem rajdowym opartym na zmodyfikowanej wersji drogowego Hyundaia i20, a zatem ma masę taką samą jak minimalna wymagana w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC).
Do sportowej i dynamicznej sylwetki modelu i20 dodano aerodynamiczne i funkcjonalne elementy oraz zdecydowano się na zmniejszenie prześwitu o 10 mm. Przód jest zdominowany przez przedni zderzak z większym wlotem powietrza. Szeroka osłona chłodnicy z logo N posiada wyjątkowy wzór inspirowany flagą w szachownicę. Z tyłu dodano charakterystyczny spojler dachowy inspirowany WRC. Innymi elementami stylistycznymi są przednie reflektory LED i przyciemnione tylne lampy.
i20 N jest dostępny w sześciu kolorach nadwozia, w tym charakterystycznym Performance Blue, dostępnym wyłącznie w modelach Hyundai N. Do wyboru dostępny jest również dach w kontrastowym kolorze Phantom Black.
Wnętrze oferuje sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, które są dedykowane dla i20 N, a także kierownicę N i gałkę dźwigni zmiany biegów N oraz sportowe metalowe pedały N. Czarne wnętrze z czarną podsufitka uzupełniają akcenty w kolorze Performance Blue.
Hyundai jest napędzany przez turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra (1.6 T-GDi) połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (6MT). Silnik ten jest pierwszym silnikiem nowej generacji w europejskim modelu Hyundai. Zapewnia on maksymalną moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 275 Nm. i20 N utrzymuje maksymalny moment obrotowy w zakresie od 1750 do 4500 obr./min i osiąga maksymalną moc w zakresie od 5500 do 6000 obr./min.
Wyposażony jest w dedykowany układ turbo, który jest chłodzony przez intercooler i obieg wody w silniku. Wysokociśnieniowy układ wtryskiwaczy o ciśnieniu 350 barów rozpylający paliwo, zapewnia szybszą reakcję silnika. i20 N może być również wyposażony w N Corner Carving, czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (mLSD), który wykorzystuje mechanicznie sterowaną przekładnię kątową do sterowania przenoszeniem mocy na przednie koła.
System N Grin Control oferuje Klientom wysoki poziom personalizacji w pięć trybów jazdy: Normal, Eco, Sport, N i N Custom. Tryby jazdy dostosowują parametry silnika, elektroniczną kontrolę stabilności (ESC), dźwięk wydechu i układ kierowniczy do różnych warunków jazdy.
Funkcja międzygazu (Rev Maching) synchronizuje prędkość silnika z wałem wyjściowym i posiada osobny przycisk do aktywacji na kierownicy. Międzygaz pozwala na płynniejsze lub bardziej sportowe redukcje. Podwozie zostało wzmocnione w 12 różnych punktach. Zawieszenie ma wzmocnione górne mocowania przednich amortyzatorów oraz zwrotnice ze zmienioną geometrią.
Systemy bezpieczeństwa Hyundai SmartSense:
- Ostrzeganie o kolizjach czołowych (FCW)
- Asystenta unikania kolizji czołowych (FCA)
- Ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu (LDW)
- Asystent utrzymania pasa ruchu (LKA)
- System monitorowania martwego pola (BCW)
- Inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA)
- System monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW)
- Asystent świateł drogowych (HBA)
- Asystent podążania na pasie ruchu (LFA)
- System ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCW)
- Kamera cofania z liniami pomocniczymi (RVM)
i20 N jest wyposażony w opcjonalny system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala, łącznością Apple CarPlay i Android Auto i dedykowaną dla N zawartością. Jest również dostępny z najnowszą wersją systemu Bluelink, najnowocześniejszą usługą Connected Car marki Hyundai.
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Zostaw komentarz: