
Hyundai i SK Innovation pracują nad rozwojem ekosystemu przemysłu akumulatorów EV
Hyundai Motor Group i SK Innovation postanowiły razem współpracować na rzecz rozwoju zrównoważonego ekosystemu akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV), które mają kluczowe znaczenie dla przyszłości branży mobilności.
Obie strony ogłosiły swój plan współpracy w różnych obszarach biznesowych związanych z branżą akumulatorów do pojazdów elektrycznych, w tym w rozwiązaniach dotyczących sprzedaży akumulatorów, usługach zarządzania akumulatorami oraz ich ponownym użyciu i recyklingu.
Współpraca wynika ze wspólnej potrzeby firm, aby stworzyć łańcuch wartości baterii i wzmocnić przyjazność dla środowiska w działalności biznesowej obejmującej cały cykl życia baterii do pojazdów elektrycznych. Aby umożliwić współpracę, obie strony koncentrują się na wstępnym procesie zbierania i weryfikacji zestawu akumulatorów modelu e-Niro Kia Motors.
W przeciwieństwie do istniejących programów współpracy między firmami mobilnymi i firmami akumulatorowymi, które skupiały się na zasilaniu akumulatorów, współpraca Hyundai-SK ma na celu pozytywny cykl użytkowania akumulatora znany jako Battery as a Service (BaaS), który obejmuje dzierżawę lub wynajem. W rezultacie oczekuje się, że współpraca przyspieszy rozprzestrzenianie się różnorodnych systemów współpracy między przedsiębiorstwami mobilnymi i akumulatorami.
Przeczytaj też: „Electric Feels” to nowa piosenka od… Hyundaia!
Poprzez to partnerstwo obie strony dążą do:
- wzmocnienia stabilności łańcucha dostaw baterii i stworzenia korzystnego cyklu zasobów od recyklingu do produkcji;
- zmniejszenia emisji dwutlenku węgla;
- zachęcania do optymalnego projektowania, który łączy pojazdy elektryczne i ponowne wykorzystanie baterii;
- stworzenia synergii poprzez maksymalizację wartości dodanej dzięki optymalnemu projektowi baterii.
W szczególności obie firmy będą poszukiwać rozwiązań, które mogą zmaksymalizować wartość i przyjazność dla środowiska akumulatorów do pojazdów elektrycznych, w tym ponowne użycie akumulatorów, które nie są już używane w pojazdach w różnych zastosowaniach, takich jak systemy magazynowania energii (ESS); oraz recykling baterii, w ramach którego uzyskuje się ekonomicznie cenne metale, takie jak lit, nikiel i kobalt.
Oczekuje się, że te innowacje zwiększą wartość i konkurencyjność branży recyklingu baterii, która wzmocni przyszłą erę pojazdów elektrycznych.
Przeczytaj też: Nowy Hyundai Kona i całkowicie nowa Kona N Line zaprezentowane! SUV-y otrzymały szereg modernizacji i nowych funkcji
Ponadto Hyundai Motor Group i SK Innovation planują synergię infrastruktury biznesowej i możliwości swoich podmiotów zależnych obejmujących różne branże, wzmacniając w ten sposób konkurencyjność akumulatorów i rozszerzając rozwój powiązanych sektorów. Youngcho Chi, prezes i dyrektor ds. Innowacji w Hyundai Motor Group, powiedział:
Współpraca Hyundai Motor Group z SK Innovation, pierwszorzędnym dostawcą akumulatorów do naszej globalnej platformy modułowej Electric (E-GMP), która zostanie wprowadzona w 2021 roku, stanowi krytyczny pierwszy krok w maksymalizacji synergii między firmami mobilnymi i akumulatorami.
Oczekujemy, że nasza współpraca odegra niezwykle pozytywną rolę we wzmacnianiu konkurencyjności Hyundai-Kia w zakresie czystej mobilności, a także w zwiększaniu podaży ekologicznych pojazdów elektrycznych.
Dongseob Jee, prezes działu baterii SK Innovation, dodał:
Współpraca między Hyundai Motor Group, która jest liderem w popularyzacji pojazdów elektrycznych na rynku globalnym, a SK Innovation, która posiada zaawansowaną technologię w zakresie rozwoju i recyklingu akumulatorów, ma ogromne znaczenie, ponieważ połączyliśmy siły, aby współpracować na całym cyklem EV. Obie firmy stworzą płynny system współpracy w celu zbadania nowych możliwości biznesowych w całym łańcuchu wartości baterii.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: