Hyundai Elantra zadebiutował. Teraz również z napędem hybrydowym
Hyundai zaprezentował model Elantra Nowej Generacji oraz całkowicie nowy model Elantra Hybrid podczas oficjalnej światowej premiery w The Lot Studios w Hollywood.
Aby uzyskać nowy wygląd czterodrzwiowego coupe, inżynierowie i projektanci Hyundai wydłużyli, obniżyli i poszerzyli samochód w porównaniu z modelem szóstej generacji. Elantra Nowej Generacji ma 5,5 cm długości całkowitej i 2 cm rozstawu osi, a całkowita szerokość została zwiększona o 2,5 cm. Całkowita wysokość zmalała o 2 cm, a przednią część maski odsunięto o prawie 5 cm. Te niewielkie zmiany radykalnie zmieniły kształt samochodu. Większość kluczowych wymiarów wnętrza również wzrosła.
W przedniej części nadwozia znalazł się charakterystyczny dla marki Hyundai szeroki kaskadowy grill, którego wzór przypomina parametryczne kamienie szlachetne. W grill zostały wkomponowane kierunkowskazy, które płynnie łączą się z przednimi reflektorami nadając wyrazistego charakteru przedniej części nadwozia. Bardziej wysunięta do przodu maska została wydłużona, a jej linia została poprowadzona niżej.
Całości dopełniają specjalnie dobrane felgi aluminiowe w rozmiarze 15, 16 lub 17 cali. Za tylnymi bocznymi oknami znajduje się czarna wstawka, która pomaga w uzyskaniu wyglądu przypominającego coupe. Dynamicznie opadająca linia dachu płynnie przechodzi w wyraziste przetłoczenia, które ciągną się aż do klapy bagażnika.
Pierwsza jazda Hyundai Elantra
Do dyspozycji kierowca ma harmonijnie połączone taflą szkła dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala. Pierwszy z ekranów służy jako cyfrowe zegary, a za pomocą drugiego, dotykowego ekranu możliwa jest obsługa multimediów oraz systemu nawigacji.
Nowa Elantra Hybrid wyposażona jest w benzynowy 4-cylindorowy silnik 1.6 GDI pracujący w cyklu Atkinsona oraz elektryczny motor z magnesami trwałymi generujący moc 32 kW, który zasilany jest przez zlokalizowaną pod tylnymi siedzeniami baterię litowo-polimerową o pojemności 1,32 kWh. Maksymalna łączna moc układu napędowego wynosi 141 KM, a moment obrotowy wynosi 265 Nm. Silnik benzynowy współpracuje z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów.
System nawigacji posiada możliwość wyświetlania widoku z lotu ptaka, a także przedstawia alternatywne trasy oraz aktualizuje je w czasie rzeczywistym. Dzięki zastosowaniu łączności z serwerami dostępna na pokładzie nawigacja pracuje w podobny sposób jak popularne aplikacje do nawigacji na smartfony. Standardowy ekran świetnie współpracuje z Android Auto oraz Apple Car Play, które po raz pierwszy w tym segmencie wykorzystują łączność bezprzewodową.
Elantra Nowej Generacji została wyposażona w system łączności Blue Link Hyundaia, który wykorzystuje wbudowaną telematykę, aby umożliwić kierowcom zdalne uruchomienie pojazdu i ustawianie temperatury wewnętrznej za pomocą aplikacji na smartfony MyHyundai.
Nowy Hyundai Elantra. Powrót do sportowych korzeni
Elantra Nowej Generacji to pierwszy model marki Hyundai wyposażony w opcjonalny oparty na smartfonie cyfrowy klucz Hyundai. Klucz cyfrowy wykorzystuje dedykowaną aplikację mobilną, technologię komunikacji bliskiego zasięgu (NFC) i technologię Bluetooth Low Energy (BLE), aby umożliwić odblokowanie drzwi, uruchomienie silnika i obsługę bez fizycznego klucza za pośrednictwem odpowiednich smartfonów z systemem Android. Cyfrowy klucz umożliwia także bezpieczne udostępnianie wirtualnych kluczy rodzinie i znajomym.
Raporty o koronawirusie:
Koronawirus spowodował ogromne korki na granicach. Zobaczcie nagranie
Sprawdź najważniejsze informacje dla kierowców, dotyczące koronawirusa
W ramach walki z koronawirusem państwo może zabrać ci auto!
Koronawirus w drive-thru? Na świecie można, a w Polsce?
Koronawirus zlikwidował korki? Nie wszędzie
Gwałtowne spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Volkswagen wstrzymuje produkcję! Również w Polsce
Sprzątasz wnętrze samochodu? Uważaj na drobnoustroje! Czytaj o tym tutaj.
Kierownica brudniejsza, niż… sedes w publicznej toalecie? Czytaj o tym tu.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: