Hulkenberg – znacie takie nazwisko?
Sensacyjnie zakończyły się kwalifikacje na torze Interlagos. Pole position do GP Brazylii wywalczył młody kierowca zespołu Williams - Nico Hulkenberg.
Vettel, Hulkenberg i Webber |
fot. Williams
|
Nie sądzę, żeby można było znaleźć dziś rano znawcę zagadnień Formuły 1, który postawiłby choćby złotówkę na zwycięstwo tego niemieckiego kierowcy w kwalifikacjach na torze w Brazylii. Sebastian Vettel przypuszczalnie jeszcze kilka minut wcześniej nie brał w ogóle pod uwagę takiego rozwoju wypadków. Podczas konferencji prasowej, sprawiał wrażenie dość rozbawionego całą tą sytuacją. Opowiadał o tym, że nie mógł uwierzyć, że kierowca Williamsa był od niego szybszy o ponad sekundę!
Dla Nico Hulkenberga to pierwsze pole position w karierze. Niewątpliwie, pod koniec sezonu to także fantastyczne osiągnięcie dla całego zespołu Williams. Tym bardziej, że Rubens Barrichello choć jego czas był o 1,8 sekundy słabszy, startować będzie z wysokiej 6. pozycji. Jak stwierdził sam Hulkenberg, na wyścig trzeba oczywiście patrzeć realistycznie. 23-latek będzie miał za sobą czterech kierowców walczących o tytuł mistrzowski w tym sezonie. Jak poradzi sobie w pozycji osaczonego? Niewątpliwie, w sobotnich kwalifikacjach udało mu się wykonać perfekcyjne okrążenie. To, że zdobył w ten sposób pole position może być także wynikiem tego, że żaden z czterech pretendentów do tronu nie chciał tak bardzo ryzykować. Kierowca Williamsa miał naprawdę niewiele do stracenia. W najgorszym razie startowałby z 8 – 10 miejsca. Alonso, Webber, Vettel czy Hamilton mogli pogrzebać swoje szanse na tytuł…
Felipe Massa na mokrym Interlagos |
fot. Ferrari
|
Dzisiejsze kwalifikacje były chyba najbardziej zaskakującymi w tym sezonie. Okazały się także bardzo trudne dla Felipe Massy i Jensona Buttona. Ustępujący – tak już możemy powiedzieć – Mistrz Świata, został wyeliminowały przez kierowcę Ferrari z dalszej walki w ostatniej minucie Q2. Brazylijczyk, zapowiadający jeszcze kilka dni temu, że postara się pomóc swojemu koledze z teamu Fernando Alonso, w zdobyciu mistrzostwa, będzie miał jutro trudne zadanie. Dzisiaj, udało mu się zakwalifikować dopiero z 9. wynikiem, – chyba, że pomoc ma polegać na trzymaniu się z daleka…
Wśród tych, którzy nie zmieścili się w dziesiątce najlepszych był także Nico Rosberg z Mercedes GP. Tym razem, jego starszy kolega Michael Schumacher poradził sobie zdecydowanie lepiej i wystartuje do GP Brazylii z 4. linii razem z Robertem Kubicą. Polak, po fantastycznej porannej sesji treningowej uzyskał czas o ponad 2 sekundy słabszy niż Hulkenberg. – To była trudna sesja – mówił po jej zakończeniu Robert Kubica – Dokonaliśmy właściwego wyboru na jej końcówkę. Kiedy wykonałem najszybsze pomiarowe okrążenie, byłem szczęśliwy, że obyło się bez błędów, bo walczyłem, aby utrzymać samochód na torze. Nie mogliśmy uzyskać odpowiedniej temperatury opon i poziomu siły docisku, ale zawsze łatwo jest mówić po sesji, o tym, co można było zrobić lepie. Podjęliśmy właściwe decyzje ale to nie wystarczyło. Mam jednak nadzieję, że czeka nas jutro dobry wyścig.
Na mokrym torze zawodnicy większą część czasu jeździli na oponach przejściowych. W miarę jak tor przesychał, z każdym wykonywanym okrążeniem w Q3, zwiększała się nie tylko przyczepność nawierzchni, ale łatwiej było kierowcom utrzymać właściwą temperaturę opon. Pierwszy odważył się na ich zmianę Lewis Hamilton na kilka minut przed zakończeniem Q3. W ślad za nim u swoich mechaników pojawili się inni zawodnicy. Wyglądało nawet przez moment na to, że zmiana na supermiękkie slicki przyniesie Brytyjczykowi P1. Wtedy nastąpił atak Hulkenberga. Niemiec piął się w klasyfikacji o dwa miejsca po każdym przejechanym okrążeniu. Do pole position pretendował także przez chwilę Fernando Alonso. Bardzo szybko jednak okazało się, że kierowca Williamsa jest od niego znacznie szybszy – o ponad 0,5 sekundy. Czas, marzącego o 3. tytule mistrzowskim Hiszpana okazał się także niewystarczający do tego, aby wystartować do GP Brazylii przed zawodnikami zespołu Red Bull. Ustawienie przed jutrzejszym wyścigiem daje nam gwarancję ostrej walki od samego początku. Pozostaje mieć jednak nadzieję, że będzie to walka fair!
Prognozy zapowiadają dobrą, bezdeszczową pogodę na niedzielę.
Wyniki kwalifikacji do GP Brazylii:
Poz. |
Kierowca |
Zespól |
Q1 |
Q2 (vs Q1) |
Q3 (vs Q2) |
1 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1’20.050 |
1’19.144 (-0.906) |
1’14.470 (-4.674) |
2 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1’19.160 |
1’18.691 (-0.469) |
1’15.519 (-3.172) |
3 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1’19.025 |
1’18.516 (-0.509) |
1’15.637 (-2.879) |
4 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1’19.931 |
1’18.921 (-1.010) |
1’15.747 (-3.174) |
5 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1’18.987 |
1’19.010 (+0.023) |
1’15.989 (-3.021) |
6 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1’19.799 |
1’18.925 (-0.874) |
1’16.203 (-2.722) |
7 |
Robert Kubica |
Renault |
1’19.249 |
1’18.877 (-0.372) |
1’16.552 (-2.325) |
8 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1’19.879 |
1’18.923 (-0.956) |
1’16.925 (-1.998) |
9 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1’19.778 |
1’19.200 (-0.578) |
1’17.101 (-2.099) |
10 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1’20.189 |
1’19.153 (-1.036) |
1’17.656 (-1.497) |
11 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1’19.905 |
1’19.288 (-0.617) |
– |
12 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1’19.741 |
1’19.385 (-0.356) |
– |
13 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1’20.153 |
1’19.486 (-0.667) |
– |
14 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1’20.158 |
1’19.581 (-0.577) |
– |
15 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1’20.096 |
1’19.847 (-0.249) |
– |
16 |
Nick Heidfeld |
Sauber-Ferrari |
1’20.174 |
1’19.899 (-0.275) |
– |
17 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1’20.592 |
1’20.357 (-0.235) |
– |
18 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1’20.830 |
– |
– |
19 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1’22.130 |
– |
– |
20 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1’22.250 |
– |
– |
21 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1’22.378 |
– |
– |
22 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1’22.810 |
– |
– |
23 |
Christian Klien |
HRT-Cosworth |
1’23.083 |
– |
– |
24 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1’23.796 |
– |
– |
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: