Honda Vision 110 dołącza do skuterów i motocykli dla kierowców z prawem jazdy kategorii A1
Honda właśnie unowocześniła model Vision 110. To kolejny w ofercie jednośladów skuter na nadchodzący sezon 2021, który będzie można prowadzić maja prawo jazdy kategorii A1.
Vision 110 to ósmy model Hondy z grupy maszyn wymagających prawa jazdy kategorii A1 i ostatni, który został poddany zmianom na rok modelowy 2021. Popyt na motocykle i skutery o małej pojemności sprostał trudnym wyzwaniom roku 2020: do września sprzedaż maszyn służących głównie do dojazdów do pracy, utrzymała się na niezmienionym poziomie, a w okresie od czerwca do września odnotowała 30% wzrost (w porównaniu z analogicznymi okresami poprzedniego roku).
Honda Vision – miejski skuter Hond – po raz pierwszy pojawił się w Europie w 2012 roku. W wersji na rok 2021 odświeżono mu nieco stylistykę, a także zredukowano masę o 2 kg (do 100 kg). Zmodernizowany, chłodzony powietrzem silnik SOHC ma zużywać teraz o 5 procent mniej paliwa, przy czym zachował on system Idling Stop. Nowe funkcje obejmują obsługę zapłonu i schowka za pomocą systemu bezkluczykowego Smart Key oraz nową tablicę przyrządów.
Honda od dawna stara się zachęcić nowych klientów gamą maszyn, do których prowadzenia wymagane jest jedynie prawo jazdy kategorii A1. Pozostałe siedem modeli Hondy na rok 2021, wymagających prawa jazdy kategorii A1 wymieniamy poniżej.
Honda PCX125
Przedstawiony w listopadzie, najlepiej sprzedający się w Europie w 2020 roku skuter o pojemności 125 cm3, doczekał się ewolucyjnych zmian stylistycznych, wyposażono go w większy schowek pod siedzeniem, port ładowania USB-C i system bezkluczykowy Smart Key. Moc jest dostarczana przez nowy, udoskonalony czterozaworowy silnik Smart Power Plus (eSP+), wyposażony obecnie w układ HSTC (Honda Selectable Torque Control). Nową ramę połączono z tylnym zawieszeniem o większym skoku, zastosowano też większe opony.
Honda Forza 125
Sportowy skuter o pojemności 125 cm3, w wersji na rok 2021, został zaprezentowany w październiku wraz z nowym, większym rodzeństwem, Forza 750 i Forza 750. Maszyna zyskała kosmetyczne zmiany, które dodają jej atrakcyjności i poprawiają aerodynamikę. Zakres elektrycznej regulacji szyby zwiększono o 40 mm, a wbudowana w schowek ładowarka USB zwiększa wygodę użytkowania. Silnik eSP otrzymał wsparcie systemu kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC).
Honda SH Mode
Zaprezentowany w listopadzie, modny skuter SH mode, tworzony z myślą o frajdzie z jazdy, w wersji na rok 2021 otrzymał nowy reflektor LED, ulepszoną ramę Smart Architecture Frame (eSAF) nowej generacji, udoskonalony, czterozaworowy, chłodzony wodą silnik SOHC Smart Power Plus (eSP+) oraz opony pozwalające na obniżenie zużycia paliwa. Kierowca ma do dyspozycji nowy schowek z portem USB, znajdujący się w desce rozdzielczej, większy schowek pod siedzeniem oraz system bezkluczykowy Smart Key.
Honda SH125i
Od dawna jeden z najpopularniejszych skuterów w Europie – w tym roku, w tabeli sprzedaży skuterów o pojemności 125 cm3, ustępujący tylko modelowi PCX125 – został zmodernizowany już w wersji na rok 2020, a dzięki przeprojektowanej ramie, może zaoferować ponad 50% więcej miejsca w schowkach. Czterozaworowy silnik zapewnia większą moc w górnym zakresie obrotów, lepsze przyspieszenie, a także mniejsze zużycie paliwa.
Honda CB125R
CB125R to mały motocykl, o wielkich ambicjach. Najmniejszy z modeli Neo Sports Cafe, o pojemności 125 cm3, w wersji na rok 2021 został przedstawiony w listopadzie. Dzięki nowemu, 4-zaworowemu silnikowi DOHC dysponuje większą mocą i momentem obrotowym, doczekał się też ważnej modernizacji zawieszenia – jest pierwszym motocyklem o pojemności 125 cm3, w którym zastosowano zaawansowany widelec 41 mm Showa “Separate Function” Big Piston (SFF-BP) USD.
Honda CB125F
Przedstawiony we wrześniu model CB125F w wersji na rok 2021, został gruntownie przeprojektowany, tracąc aż 11 kg masy. Silnik eSP o niskich stratach tarcia („enhanced Smart Power”), pozwala na zmniejszenie o 30% zużycia paliwa, przy jednoczesnym utrzymaniu wcześniejszych osiągów i ponad 700 km potencjalnego zasięgu. Wyposażenie nowego motocykla obejmuje reflektor LED, podstawkę centralną i cyfrowy zespół wskaźników (w tym ECO).
Honda MSX125 Grom
Lubiany, mały jednoślad zyskał nową nazwę, odświeżony styl retro, łatwo zdejmowane panele nadwozia (prostota personalizacji) oraz nowy, mocniejszy, chłodzony powietrzem silnik z pięciobiegową przekładnią. Udoskonalony zespół wskaźników LCD zawiera obrotomierz i sygnalizację załączonego biegu.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: