Honda Vision 110 2021 – daily skuter. Dane techniczne
Vision 110 dysponuje bardzo pięknym rodowodem. Pierwszy skuter Hondy, Juno K z 1954 roku otrzymał wiele nowych rozwiązań i materiałów, a cztery lata później dołączył do niego rewolucyjny czterosuwowy Super Cub.
Unowocześnionej stylistyce modelu Vision 110 towarzyszą udoskonalenia techniczne – zastosowanie lżejszej, nowej ramy ‘enhanced Smart Architecture Frame’ (eSAF) oraz przeprojektowany, bardziej ekonomiczny pod względem zużycia paliwa, chłodzony powietrzem silnik ’enhanced Smart Power’ (eSP).
Nowe funkcje obejmują obsługę zapłonu i schowka za pomocą systemu bezkluczykowego Smart Key oraz nową tablicę przyrządów. Model Vision 110 na rok 2021 będzie dostępny w czterech nowych opcjach kolorystycznych: Pearl Jasmine White, Poseidon Black Metallic, Mat Galaxy Black Metallic, Candy Noble Red.
Dwuzaworowa, chłodzona powietrzem jednostka SOHC ‘enhanced Smart Power’ (eSP), o pojemności skokowej 109,5 cm3, została całkowicie przeprojektowana – w modelu na rok 2021 jest ona lekka (waży zaledwie 22 kg), wytrzymała i wydajna. Silnik zapewnia solidną – jak na tak niewielki pojazd – moc maksymalną 8 KM przy 7500 obr/min i maksymalny moment obrotowy – 9,0 Nm przy 5750 obr/min.
Średnica cylindra i skok tłoka są ustawione na 47 x 63,1 mm, przy stopniu sprężania 10:1. Skuter jest bardzo przyjazny dla użytkownika, z ostrą reakcją na otwarcie przepustnicy, idealną w dynamicznym miejskim ruchu. W porównaniu z poprzednią jednostką napędową, zużycie paliwa zredukowane zostało o 5% i wynosi teraz 1,8 l/100km (tryb WMTC). Zatankowanie do pełna umieszczonego pod siedzeniem zbiornika o pojemności 4,9 litra, pozwala zatem na przejechanie ponad 260 kilometrów.
Zaawansowana, lżejsza, ulepszona rama ‘enhanced Smart Architecture Frame’ (eSAF) nowej generacji, zastąpiła stalową konstrukcję rurową z poprzedniego modelu. Zbudowana z wytłoczek stalowych, spawanych laserowo, ze starannie opracowaną równowagą sztywności, oferuje dobre wyczucie prowadzenia, zwiększoną stabilność, komfort jazdy i trwałość. To niezbędne cechy skutera zaprojektowanego do codziennej eksploatacji w zróżnicowanych warunkach.
SILNIK |
|
Typ | Chłodzony powietrzem, czterosuwowy, SOHC |
Pojemność skokowa (cm³) | 109,5 cm3 |
Liczba zaworów na cylinder | 2 zawory |
Średnica cylindra x skok tłoka (mm)´ | 47,0 x 63,1 mm |
Stopień sprężania | 10:1 |
Moc maksymalna | 8 KM przy 7500 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 9,0 Nm przy 5750 obr/min |
Pojemność układu smarowania | 0,8 l |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Zasilanie | PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa | 4,9 l |
Zużycie paliwa | 1,83 l/100 km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
|
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność akumulatora | GTZ6V 5.3Ah MF |
Moc alternatora | 390 W przy 5000 obr/min |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
Typ sprzęgła | Automatyczne sprzęgło odśrodkowe |
Typ skrzyni biegów | Pasowa skrzynia automatyczna CVT |
RAMA |
|
Typ | Tłoczona, stalowa, spawana laserowo |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 1925 mm X 686 mm X 1115 mm |
Rozstaw osi | 1280 mm |
Kąt pochylenia kolumny | 26° 30’ |
Wyprzedzenie | 71 mm |
Wysokość siedziska | 785 mm |
Prześwit | 175 mm |
Masa własna | 100 kg |
Promień skrętu | 1,8 m |
ZAWIESZENIE |
|
Przednie | Widelec teleskopowy 31 mm |
Tył | Wahacz z pojedynczym amortyzatorem |
KOŁA |
|
Obręcz przednia | 16M/C X MT1.85 |
Obręcz tylna | 14M/C X MT1.85 |
Opona przednia | 80/90-16 cali |
Opona tylna | 90/90-14 cali |
HAMULCE |
|
Typ układu | Hamulce łączone (Honda CBS) |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|
Zespół wskaźników | Gniazdo 12 V |
Reflektor | Żarówkowy |
Światła tylne | Żarówkowy |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: