Honda Vision 110 2021 – daily skuter. Dane techniczne
Vision 110 dysponuje bardzo pięknym rodowodem. Pierwszy skuter Hondy, Juno K z 1954 roku otrzymał wiele nowych rozwiązań i materiałów, a cztery lata później dołączył do niego rewolucyjny czterosuwowy Super Cub.
Unowocześnionej stylistyce modelu Vision 110 towarzyszą udoskonalenia techniczne – zastosowanie lżejszej, nowej ramy ‘enhanced Smart Architecture Frame’ (eSAF) oraz przeprojektowany, bardziej ekonomiczny pod względem zużycia paliwa, chłodzony powietrzem silnik ’enhanced Smart Power’ (eSP).
Nowe funkcje obejmują obsługę zapłonu i schowka za pomocą systemu bezkluczykowego Smart Key oraz nową tablicę przyrządów. Model Vision 110 na rok 2021 będzie dostępny w czterech nowych opcjach kolorystycznych: Pearl Jasmine White, Poseidon Black Metallic, Mat Galaxy Black Metallic, Candy Noble Red.
Dwuzaworowa, chłodzona powietrzem jednostka SOHC ‘enhanced Smart Power’ (eSP), o pojemności skokowej 109,5 cm3, została całkowicie przeprojektowana – w modelu na rok 2021 jest ona lekka (waży zaledwie 22 kg), wytrzymała i wydajna. Silnik zapewnia solidną – jak na tak niewielki pojazd – moc maksymalną 8 KM przy 7500 obr/min i maksymalny moment obrotowy – 9,0 Nm przy 5750 obr/min.
Średnica cylindra i skok tłoka są ustawione na 47 x 63,1 mm, przy stopniu sprężania 10:1. Skuter jest bardzo przyjazny dla użytkownika, z ostrą reakcją na otwarcie przepustnicy, idealną w dynamicznym miejskim ruchu. W porównaniu z poprzednią jednostką napędową, zużycie paliwa zredukowane zostało o 5% i wynosi teraz 1,8 l/100km (tryb WMTC). Zatankowanie do pełna umieszczonego pod siedzeniem zbiornika o pojemności 4,9 litra, pozwala zatem na przejechanie ponad 260 kilometrów.
Zaawansowana, lżejsza, ulepszona rama ‘enhanced Smart Architecture Frame’ (eSAF) nowej generacji, zastąpiła stalową konstrukcję rurową z poprzedniego modelu. Zbudowana z wytłoczek stalowych, spawanych laserowo, ze starannie opracowaną równowagą sztywności, oferuje dobre wyczucie prowadzenia, zwiększoną stabilność, komfort jazdy i trwałość. To niezbędne cechy skutera zaprojektowanego do codziennej eksploatacji w zróżnicowanych warunkach.
SILNIK |
|
Typ |
Chłodzony powietrzem, czterosuwowy, SOHC |
Pojemność skokowa (cm³) |
109,5 cm3 |
Liczba zaworów na cylinder |
2 zawory |
Średnica cylindra x skok tłoka (mm)´ |
47,0 x 63,1 mm |
Stopień sprężania |
10:1 |
Moc maksymalna |
8 KM przy 7500 obr/min |
Maks. moment obrotowy |
9,0 Nm przy 5750 obr/min |
Pojemność układu smarowania |
0,8 l |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Zasilanie |
PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa |
4,9 l |
Zużycie paliwa |
1,83 l/100 km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
|
Rozrusznik |
Elektryczny |
Pojemność akumulatora |
GTZ6V 5.3Ah MF |
Moc alternatora |
390 W przy 5000 obr/min |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
Typ sprzęgła |
Automatyczne sprzęgło odśrodkowe |
Typ skrzyni biegów |
Pasowa skrzynia automatyczna CVT |
RAMA |
|
Typ |
Tłoczona, stalowa, spawana laserowo |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) |
1925 mm X 686 mm X 1115 mm |
Rozstaw osi |
1280 mm |
Kąt pochylenia kolumny |
26° 30’ |
Wyprzedzenie |
71 mm |
Wysokość siedziska |
785 mm |
Prześwit |
175 mm |
Masa własna |
100 kg |
Promień skrętu |
1,8 m |
ZAWIESZENIE |
|
Przednie |
Widelec teleskopowy 31 mm |
Tył |
Wahacz z pojedynczym amortyzatorem |
KOŁA |
|
Obręcz przednia |
16M/C X MT1.85 |
Obręcz tylna |
14M/C X MT1.85 |
Opona przednia |
80/90-16 cali |
Opona tylna |
90/90-14 cali |
HAMULCE |
|
Typ układu |
Hamulce łączone (Honda CBS) |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|
Zespół wskaźników |
Gniazdo 12 V |
Reflektor |
Żarówkowy |
Światła tylne |
Żarówkowy |
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: