
Honda uzyskała ważną homologację. Niebawem systemy przejmą kontrolę nad samochodami pod pewnymi warunkami. Jakimi?
Hondzie przyznano homologację typu dla systemu automatyzacji jazdy na poziomie 3 dla pojazdów produkowanych w Japonii. Co to oznacza dla przyszłości motoryzacji i jakie warunki musi spełnić producent?
Honda uzyskała pozwolenie na wdrożenie systemu zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3, po otrzymaniu wymaganej homologacji typu od japońskiego Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki (MLIT). Pozwala to na wprowadzenie systemu zautomatyzowanej jazdy „Traffic Jam Pilot” w pojazdach seryjnych, które będą mogły z niego korzystać na drogach publicznych w Japonii, do prędkości 50 km/h. Pozom 3 zautomatyzowanej jazdy oznacza przejęcie kontroli nad samochodem przez systemy, pod pewnymi warunkami.
Warunki, w których maszyna może przejąć kontrolę nad pojazdem, są określane na podstawie różnych czynników, takich jak lokalizacja (np. autostrady), pogoda (np. bezchmurny dzień) i prędkość pojazdu. Parametry jazdy dobierane przez system są również zależne od tych warunków.
Po aktywacji przez kierowcę, system Hondy „Traffic Jam Pilot” monitoruje warunki drogowe na autostradzie i przejmuje od kierowcy kontrolę nad samochodem, jeśli uzyska potwierdzenie pełnego bezpieczeństwa. Umożliwia to podążanie za pojazdem poprzedzającym i aktywne utrzymywanie toru jazdy na swoim pasie, bez udziału kierowcy.
System potrzebuje do działania ciągłej analizy warunków na autostradzie i może być aktywny wyłącznie do prędkości 50 km/h. Gdy system uzna, że nie może nadal bezpiecznie działać, generowane jest ostrzeżenie, a kierowca musi natychmiast przejąć kontrolę nad pojazdem. Rozwiązanie „Traffic Jam Pilot” jest częścią pakietu systemów bezpieczeństwa Hondy i ogromnym krokiem w realizacji dążeń firmy do budowania społeczeństwa wolnego od wypadków oraz zmniejszenia liczby błędów ludzkich za kierownicą. Opracowany przez Hondę, wybiegający w przyszłość system zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3 uzupełnia zaawansowane rozwiązania poziomu 1 i 2, w tym wiodący w branży, już stosowany w pojazdach marki, pakiet systemów Honda SENSING, zwiększający bezpieczeństwo czynne oraz wspomagający kierowcę.
Homologacja typu dla systemu zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3 na drogach Japonii jest wynikiem niedawnego europejskiego uznania dla Hondy, za zaangażowanie firmy w rozwój bezpieczeństwa. Nowa Honda Jazz e:HEV uzyskała maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, których wyniki zostały ogłoszone 12 listopada 2020 r. Jazz był jednym z pierwszych modeli, które przeszły testy według nowych, bardziej rygorystycznych procedur. Najwyższą ocenę model zawdzięcza zaawansowanej konstrukcji nadwozia Hondy (ACE), pierwszej w segmencie przedniej poduszce centralnej oraz systemowi poduszek powietrznych i-side, których celem jest ochrona pasażerów tylnych foteli przed uderzeniami o drzwi i słupki C.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: